Anonym75896532654 Skrevet 21. februar 2015 Del Skrevet 21. februar 2015 (endret) Som tittelen sier så er jeg på utkikk etter ekstern harddisk. Det som skal være med den er at den skal være pålitelig, resten er bare pluss. Jo lenger garanti jo bedre. Pris rundt 1000 og nedover. GB ca.500 og oppover Har sett litt selv, men veldig mange dårlig omtaler som gjør meg usikker. Harddisken er ikke til meg selv men noen andre og jeg vil bare at personen skal ha en harddisk som varer lenge. Den skal brukes til å ha backup av bilder, den skal også brukes som en liten på tur harddisk. Den skal altså bli tatt med fram og tilbake for overføring. Så i hovedsak så ser jeg etter en harddisk som har god garanti og har et godt rykte. Endret 21. februar 2015 av deaf Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 21. februar 2015 Del Skrevet 21. februar 2015 WD passport og WD elements. seagate sin backup plus serie er vel og ganske god, og veldig billig. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 21. februar 2015 Del Skrevet 21. februar 2015 eksterne harddisker varer ofte ikkje lenge. Veldig mange ganger tar usb overgangen/kretskortet kvelden. Det er en grunn for at jeg ikkje har usb harddisker til backup, men for flytting av filer. Dog da bruker jeg mest usb minnepinner, siden man får 128GB + nå med usb 3. Corsair GTX usb 3 med 450MB/s lesehasighet er perfekt til det formålet. 1 Lenke til kommentar
Anonym75896532654 Skrevet 21. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2015 (endret) eksterne harddisker varer ofte ikkje lenge. Veldig mange ganger tar usb overgangen/kretskortet kvelden. Det er en grunn for at jeg ikkje har usb harddisker til backup, men for flytting av filer. Dog da bruker jeg mest usb minnepinner, siden man får 128GB + nå med usb 3. Corsair GTX usb 3 med 450MB/s lesehasighet er perfekt til det formålet. Okey, tusen takk Corsair Flash Voyager GTX 64GB Hvordan er det med garanti og sånt? Edit: leste akkurat på Corsair hjemmeside at det er 5 års garanti. Det er veldig fint. Har du hatt din lenge? Endret 21. februar 2015 av deaf Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 21. februar 2015 Del Skrevet 21. februar 2015 eksterne harddisker varer ofte ikkje lenge. Veldig mange ganger tar usb overgangen/kretskortet kvelden. Det er en grunn for at jeg ikkje har usb harddisker til backup, men for flytting av filer. Dog da bruker jeg mest usb minnepinner, siden man får 128GB + nå med usb 3. Corsair GTX usb 3 med 450MB/s lesehasighet er perfekt til det formålet. Okey, tusen takk Corsair Flash Voyager GTX 64GB Hvordan er det med garanti og sånt? Edit: leste akkurat på Corsair hjemmeside at det er 5 års garanti. Det er veldig fint. Har du hatt din lenge? Noen mnd'er. Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 23. februar 2015 Del Skrevet 23. februar 2015 Som tittelen sier så er jeg på utkikk etter ekstern harddisk. Den skal brukes til å ha backup av bilder, den skal også brukes som en liten på tur harddisk. Den skal altså bli tatt med fram og tilbake for overføring. Så i hovedsak så ser jeg etter en harddisk som har god garanti og har et godt rykte. Ekstern harddisk til backup er ikkje å anbefale. Spesielt ikkje når disken også skal brukes til å flytte filer frem og tilbake. Med mye flytting av disken fra ett sted til ett annet kommer den til å dø raskt. Bruk en onlinetjeneste til backup, og bruk disken kun til å flytte filer, ikkje som permanent lager for noe som du er redd for å miste. Lenke til kommentar
Anonym75896532654 Skrevet 23. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2015 Som tittelen sier så er jeg på utkikk etter ekstern harddisk. Den skal brukes til å ha backup av bilder, den skal også brukes som en liten på tur harddisk. Den skal altså bli tatt med fram og tilbake for overføring. Så i hovedsak så ser jeg etter en harddisk som har god garanti og har et godt rykte. Ekstern harddisk til backup er ikkje å anbefale. Spesielt ikkje når disken også skal brukes til å flytte filer frem og tilbake. Med mye flytting av disken fra ett sted til ett annet kommer den til å dø raskt. Bruk en onlinetjeneste til backup, og bruk disken kun til å flytte filer, ikkje som permanent lager for noe som du er redd for å miste. Har hatt det i tankene ja, tror nok det blir noe sånt jeg går for Takk for svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå