AfterGlow Skrevet 21. februar 2015 Del Skrevet 21. februar 2015 Ny innretning lar deg lage dine egne «bullet time»-scener.Med denne kan du enkelt rekonstruere «Matrix-effekten» Lenke til kommentar
Allostasis Skrevet 21. februar 2015 Del Skrevet 21. februar 2015 Ikke det samme i det hele tatt. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 21. februar 2015 Del Skrevet 21. februar 2015 Det er noe ala det samme. Bare i stedet for mange kameraer satt opp i en "bane" så har man ett kamera som beveger seg i denne banen (rundt). Begrensningene blir opptakshastigheten til kameraet, og at man kun kan filme i sirkel rundt. 3 Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 22. februar 2015 Del Skrevet 22. februar 2015 One-trick-pony. Burde hatt flere valg for å justere armen. Både for å endre vinklingen og høyden på kameraet. Ser også i klippene at plata folk står på er i kamerabildet hele tiden. Fungerer nok fint som en prototype, men om de skal masseproduseres er det flere ting som burde vært fikset på føler jeg. Og ekte bullet-time blir det ikke uansett, så litt clickbait er artikkelen. Men kudos for å ha et greit konsept (sikkert en del som vil teste dette), og faktisk ha en motor som kan snurre 2 runder i sekundet. Pris blir nok også avgjørende for om de klarer å selge noe særlig. Mange som har spesielle behov for slikt kan ofte lage det selv billigere. Hvem tør å hive på et dyrt DSLR og kjøre på med to runder i sekundet og håpe på at den ikke flyr av? Lenke til kommentar
KristianJV Skrevet 22. februar 2015 Del Skrevet 22. februar 2015 Et annet konsept med denne som kunne vært artig var en buet stang som gikk opp, med flere kameraer på, så man kunne klippet sammen bildene så man får enda en akse på filmen/bildene.Skal man ta helt av, en hel sirkel som går rundt personen, full av kameraer Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 23. februar 2015 Del Skrevet 23. februar 2015 Her har dere et konsept som løser alle problemene, bortsett fra prisaspektet: http://www.tcmag.com/magazine/high_speed_camera_coupled_with_robot_camera Lenke til kommentar
MomentousMomentum Skrevet 17. mars 2015 Del Skrevet 17. mars 2015 Står ikke noe om pris noen plass, så tviler på at jeg gidder. Men kunne tenkt meg en rig ala dette til neste filmprosjekt, ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg