EzioAuditoreDaFirenze Skrevet 21. februar 2015 Del Skrevet 21. februar 2015 (endret) Hei det er to oppgave fra økonomi og ledelse som jeg ikke helt skjønner hvordan jeg skal løse. 6.16 De faste kostnadene til Berge AS er 2500000 per år. De variable kostnadene er 1040 per enhet. DEkningsgraden er 35 % a) Finn salgsprisen b) Hvor stor enheter må bedriften selge for å få dekket alle kostnadene? c) Hvor stor er sikkerhetsmarginen når Berge AS selger 5000 enheter per år? 6.17 Godstol AS produserer og selger gyngestolen "Bestefar". Bedriften får dekket alle kostnadene ved en salgsinntekt på kr 2400000. Ett år var sikkerhetsmarginen 20 % og dekningsgraden 30 %. a) hvor stor var salgsinntekten dette året? b) Finn de faste kostnadene og fortjenesten. på forhånd takk Endret 21. februar 2015 av EzioAuditoreDaFirenze Lenke til kommentar
Zash Skrevet 21. februar 2015 Del Skrevet 21. februar 2015 Det er veldig elementære oppgaver, og det finnes garantert eksempler på hvordan disse skal løses i boka de!Men hvis du sier akkurat hva du lurer på. så kan jeg hjelpe, men gidder ikke gjøre alle oppgavene for deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå