Gå til innhold

Reparere Canon Raw CR2-filer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet ikke om du har prøvd alle midler for å få tak i en ikke-korrupt versjon. Dvs kopiere fra kameraet på alternative måter osv.

Gitt at filene er kurrupte ville jeg startet med å sjekke filstørrelse. Ser den normal ut tyder det på at kameraet har lagret alle data og det kan være mulig å få ut innholdet. Er filene små er det større problemer og første skritt bør da være å bruke et/noen filrecoveryprogram for å se om det/de klarer å lese filene korrekte.

Jeg har hatt korrupt Cr2 fil kun en gang, og det er lange siden. Da klarte et filrecoveryprogram å redde noen av filene.

Har du normalt størrelse filer som ikke kan vises (korrekt) så kan du likevel prøve et generelt filrecorveryprogram for å se om det hjelper. Neste skritt er å prøve prorgram som faktisk prøver å finne ut av strukturen i CR2-filene og fikse på det. Det er ikke helt enkelt, men har sett et par program som hevder å kunne gjøre slikt. Her er en link til ett av dem: http://www.yodot.com/mac-photo-recovery/recover-cr2-files-mac.html

Har ikke prøvd dette og googler du litt finner du flere, men har dessverre ikke noe å anbefale som jeg har testet selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...