peppigue Skrevet 21. februar 2015 Del Skrevet 21. februar 2015 Jeg ønsker tips om programvare til å fikse CR2-filer som er korrumperte. Lenke til kommentar
se# Skrevet 22. februar 2015 Del Skrevet 22. februar 2015 Vet ikke om du har prøvd alle midler for å få tak i en ikke-korrupt versjon. Dvs kopiere fra kameraet på alternative måter osv. Gitt at filene er kurrupte ville jeg startet med å sjekke filstørrelse. Ser den normal ut tyder det på at kameraet har lagret alle data og det kan være mulig å få ut innholdet. Er filene små er det større problemer og første skritt bør da være å bruke et/noen filrecoveryprogram for å se om det/de klarer å lese filene korrekte. Jeg har hatt korrupt Cr2 fil kun en gang, og det er lange siden. Da klarte et filrecoveryprogram å redde noen av filene. Har du normalt størrelse filer som ikke kan vises (korrekt) så kan du likevel prøve et generelt filrecorveryprogram for å se om det hjelper. Neste skritt er å prøve prorgram som faktisk prøver å finne ut av strukturen i CR2-filene og fikse på det. Det er ikke helt enkelt, men har sett et par program som hevder å kunne gjøre slikt. Her er en link til ett av dem: http://www.yodot.com/mac-photo-recovery/recover-cr2-files-mac.html Har ikke prøvd dette og googler du litt finner du flere, men har dessverre ikke noe å anbefale som jeg har testet selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå