Gå til innhold

Hagneselven - Vestfold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Imponerende forarbeid da! Ble nesten litt svett av å lese det! Jeg også ser ofte lokasjoner jeg tenker vil bli utrolige ved forskjellige vær/lysforhold. Så jeg følger med, men på ditt plan er jeg ikke, men nå er jo jeg veldig amatør da! :)

Takk, Helene. Ingen er født talenter, og hemligheten er ikke så vanskelig. Man må øve. Det er utrolig hva man kan få til om man interesserer seg nok for en ting. Kanskje det viktigste av alt, hold det på et nivå som du selv føler glede med det du gjør :)

Lenke til kommentar

Bildene dine har en egen stil angående farger og lys.

I tillegg er du svært nøye med utsnitt og komposisjon. Dette betaler seg når en ser på det endelige resultat, som i dette tilfellet er utmerket.

Vennlig hilsen Ragnar

Takk, Ragnar. Skal man bake en kake så må man ha alle ingrediensene klare for å få et resultat man er ute etter. Dette gjelder også fotografering og masse andre ting. Du har en meget hyggelig fremtoning i kommentarene dine. Å få slik kommentarer er med på motivere meg til å klare å ta enda bedre bilder fremover.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123

Et utrolig vakkert elvelandskap.

Dette holder et høyt nivå og er min favoritt til dagens bilde!!!

Som du beskriver er det grundig forarbeid og planlegging som gjelder.

Du nevner solur som et av hjelpemidlene , var det programmet TPC - the photographers ephemeriis ?

Det er et program som er til slik hjelp ,men jeg har ennå ikke prøvd det.

Vennlig hilsen

Alec

Lenke til kommentar

I tillegg er du svært nøye med utsnitt og komposisjon. Dette betaler seg når en ser på det endelige resultat, som i dette tilfellet er utmerket.

Vennlig hilsen Ragnar

Takk, Ragnar. Skal man bake en kake så må man ha alle ingrediensene klare for å få et resultat man er ute etter. Dette gjelder også fotografering og masse andre ting. Du har en meget hyggelig fremtoning i kommentarene dine. Å få slik kommentarer er med på motivere meg til å klare å ta enda bedre bilder fremover.

Hei og takk for hyggelig kommentar til min kommentar.

Bildekritikken er jo til for at vi blant annet skal lære litt av hverandres bidrag, skjønt når det gjelder landskapsbilder er det nok de fleste av oss som har noe å lære av deg.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du nevner solur som et av hjelpemidlene , var det programmet TPC - the photographers ephemeriis ?

Vennlig hilsen

Alec

Takk, Alec. Jeg fikk dagens bilde i går, og satt stor pris på det. Jeg er profesjonell og vil ikke legge ut bilder for å ødelegge med å prøve å få dagens bilder. Jeg håper mer jeg kan være en inspirasjon her inne hos dere og forklare litt tankegangen bak bildene. Dagens bilder håper jeg deles ut til talenentene her inne for å trigge de mer.

Lenke til kommentar

Vennlig hilsen Ragnar

Hei og takk for hyggelig kommentar til min kommentar.

Bildekritikken er jo til for at vi blant annet skal lære litt av hverandres bidrag, skjønt når det gjelder landskapsbilder er det nok de fleste av oss som har noe å lære av deg.

Bildekritikk er viktig for å vite hvordan man skal utvikle seg videre, og for å vite hvor man ligger i terrenget. Jeg skal fortelle litt bakgrunnshistorier om bildene jeg legger ut, men noen hemligheter må jeg holde på :) I morgen så skal jeg finne frem et annet bilde som ikke er av Landskap.

Lenke til kommentar

Vennlig hilsen

Alec

Hei igjen Alec. Jeg glemte å svare på det ene spørsmålet ditt. Jeg bruker en app på telefon som heter "Sun Surveyor". Telefon har man bestandig med seg så den er genial til det bruket. Kjøper man betalversjonen så dukker det opp en ny fantastisk ting i den app'en. Den slår den på kamera på telefon og du kan se hele solbanen live view på telefonens display. Da kan du med 100% nøyaktighet se hvor solen kommer over f.eks tretoppene. Anbefales :)

Lenke til kommentar

Dette bildet ser ut som det er tatt rett ut av et eventyr. Helt fantastisk! Utrolig morsomt å lese hva som ligger bak i tillegg. Kudos for en kjempejobb og et blinkskudd av de sjeldne.

Takk for kommentaren, SilentNET. Dette er et bilde som man mest sannsynelig skal ha veldig flaks for å kunne ta igjen. Jeg skal legge med noen enkle forklaringer på bildene fremover.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...