Gå til innhold

stooor radiator

Anbefalte innlegg

Så nå på microplex sine sider at de hadde denne radiatoren radiator.

Er ikke dete litt overkill?

Klarer en vanlig vannpumpe å bruke denne greia her?

Finnes det en enkelt vifte som kan blåse over hele skiten i tilfelle jeg kjøper den så jeg slipper en haug durende småvifter? (noe alla det man har i ventilasjonssystemer kanskje?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så nå på microplex sine sider at de hadde denne radiatoren radiator.

Er ikke dete litt overkill?

Klarer en vanlig vannpumpe å bruke denne greia her?

Finnes det en enkelt vifte som kan blåse over hele skiten i tilfelle jeg kjøper den så jeg slipper en haug durende småvifter? (noe alla det man har i ventilasjonssystemer kanskje?

Tiltross for en kobberrørlengde på over 30m så vil en Eheim 1046 være kraftig nok
Lenke til kommentar

Man kjøper ikke en så dyr radiator for og unngå vifter. Da bør man heller satse på en radiator som er beregnet for passiv kjøling. De finnes i "data-utgave" men du må nok til utlandet får å finne de. Derimot er radiatoren fra microplex perfekt _med_ noen vifter, og et heftig peltier-oppsett :)

Lenke til kommentar

ingen som har anelse på 1m*1m vifter eller hva som trengs? må jo se litt stilig ut da :p og kjører du store vifter på lavt turtall så høres nok bare svisj og ikke noe mer.

Hørt at på ntnu eller noe så monterer man en rad pcr og får to alt for store vifter (slike jeg trenger) til å blåse tvers gjennom raden. Sakl vistnok være veldig effektivt og støysvakt :roll:

Så trengs en god pumpe som man ikke hører. Idder?

Edit: Tror jeg glemmer dette

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...