Gå til innhold

Beste/stilleste CPU-kjøler

Anbefalte innlegg

Dette er et tema som har hvert debattert ofte. Hadde håpet på en oppsummering.

Spørsmål 1: Hvilken er den beste (best kjøling)CPU kjøleren, og hvem selger den?

Spørsmål 2: Hvilken er den mest stillegående CPU kjøleren, og hvem selger den?

Spørsmål 3: Hvilken CPU kjøler er best hvis man skal bruke en annen vifte eller moddes på annet vis?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2002-02-21 21:16, venomzorg skrev:

jeg har da hørt at silverado skal være best!

også er !flower power! viftene til zalman gode!

Tror neppe noen av dem har kjangs mot Apha'n eller Swiftec'en med f.eks en 80mm Enermax. Med tanke på støy, vil også begge disse yte bra med en Papst8412NGML (19dB). Enermax'en har jo dessuten regulering...

--

Tommy H.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-02-21 20:07, [email protected] skrev:

Dette er et tema som har hvert debattert ofte. Hadde håpet på en oppsummering.

Spørsmål 1: Hvilken er den beste (best kjøling)CPU kjøleren, og hvem selger den?

Spørsmål 2: Hvilken er den mest stillegående CPU kjøleren, og hvem selger den?

Spørsmål 3: Hvilken CPU kjøler er best hvis man skal bruke en annen vifte eller moddes på annet vis?

1. Av 60mm ribbene med normal festemekanisme må jeg si at av erfaring så er Millenium Thermal Glaciator II en suveren kobber kjøler. Det skal komme en test på overklokking.no i løpet av uken / begynnelsen av neste uke. Alpha PAL 8045 er også en bra ribbe, men med 4 hovedkortfesting og 80x80mm ribbe/vifte.

2. De mest stillegående kjølerne er Zalman. Men man kan jo kjøpe Alpha PAL 8045 med en Papst 12dB vifte og få enda mer stillegående kjøling. Men Zalman skal være de mest stillegående masseproduserte viftene som selges.

3. Her er Alpha PAL 8045 et godt svar. Man kan bruke en hvilken som helst 80x80mm vifte, og justere etter hvor kraftig / stillegående man ønsker. Men det er allikevel et dyrt alternativ.

Lenke til kommentar

Foreløpig konklusjon:

Zalman er den stilleste orginale CPU kjøleren på markedet i dag da?

Hvem selger Zalman?

Aopen HQ45 (midi)

Aopen AK77ProA

XP 1800

CoolerMaster (1,4GHz/XP1,6GHz)

Apacer DDR 256Mb

Samsung 60Gb

Mitsumi CD

Samsung RW

Asus GF3Ti500 Delux. Bare 5871?

Papst 80mm 79m3 med rheostat

Windows 98SE

[ Denne Melding var redigert av: [email protected] på 2002-02-22 06:22 ]

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-02-22 06:33, H_Bozz skrev:

microplex.no gjør det, men trokke det er den mest stillegående i forhold til kjøling nei..

Litt subjektivt da... kjøleren jeg bruker nå er ikke den stilleste i verden, det er sikkert. Så har noen et tips om hvilken kjøler som har lav støy, men som kjøler minst like bra som den jeg har nå? (har planer om litt OC :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...