FiskePinna Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Har hatt problemer siste par dagene med kontordata'n vår. Spesifikasjoner regner jeg med er uvesentlige, men her er det viktigste: xp2500 @abit kd7, 256 twinmos ram Saken er den at jeg skrudde sammen maskina istad. Startet opp. Funket fint. skrudde av trakk ut strømmen og flytttet den til et annet rom. Setter i strømmen - svart skjerm! Dette uten at jeg har flyttet på noen ting. HK trekker strøm, men sender ingen data til skjermkortet. Boot opp lyden "pip" fra når maskina finner "systemgreiene" på hd uteblir. Har disken på cable select nå, har prøvd å flytte den til master etc... Frustrerende. Det bør være unødig å dra igang BIOS update osv, da maskinene har funket fint tidligere. Noen som har vært borti det samme, tips til hva jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 prøv den i det andre rommet igjen, resett cmos, sjekk at noe ike er løst Virker ikke noe av dete prøv å starte opp med bare cpu skjermkort og ram for så å se om det hjelper. Lenke til kommentar
FiskePinna Skrevet 3. november 2003 Forfatter Del Skrevet 3. november 2003 Har selvfølgelig prøvd det. Hvor i huset jeg henter strøm fra skal da ikke ha noe å si. Har hatt problemer med dette før. Det virker som om det er tilfeldig hvorvidt den begynner å boote opp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå