Jaghi Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Har nettopp kjøpt ny pc (http://www.hardware.no/anbefalinger/helmaskin/spiller/) Byttet ut: Harddisk med en seagate 160 gigs Grafikkort med club3d Ati Radeon 9800 Pro 256 mb Kabinett med lian li pc65b Dvd-spiller med en fra LG CPU-vifte med en Volcano 11+ (ikke 9) Har satt sammen alle delene helt riktig, dvd-spiller og cd-brenner i en IDE-kabel som master og slave. og seagate harddisken (ATA-100) i en S-ATA forvandler ned til hovedkortet. Alle delene ser ut til å virke når jeg skrur på pcen (dvs. alt lyser og alle vifter går rundt) Jeg ser derimot ikke om harddisken funker fordi jeg får ikke noe "tenke" lys forand, og ja jeg har koblet den riktig. Jeg får heller ikke noe lys fra dvd-spillern når maskinen starter men det får jeg fra cd-brennern. Er det virkelig nødvendig å sette harddisken, cd-brennern og dvd-spillern på alle de riktige bracketsene? og ville det ha noen effekt på at jeg ikke får noe bildet på skjermen min? (jeg har også prøvd å bytte ut grafikkortet med en eldre versjon som jeg visste at funket, men det går heller ikke). Dette er altså problemet: Jeg får ikke noe bildet på skjermen min når jeg starter opp pcen, jeg tror jeg har satt sammen alt etter boka, og får allikevel ikke noe bildet. HJELP MEG, vær så snill! Trenger backup veldig RASKT! Alle forslag/hjelp godtas! Fikk beskjed om å finne CMOS-jumperen og det har jeg gjort, men hva skal jeg gjøre med den?! Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 grafikkortet står sikkert ikke skikkelig i. Lenke til kommentar
HansM-740GL Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 grafikkortet står sikkert ikke skikkelig i. Eller at skjermkortet krever med Volt enn det AGP-sloten leverer. Lenke til kommentar
Jaghi Skrevet 3. november 2003 Forfatter Del Skrevet 3. november 2003 Så newbie er jeg ikke, graffikortet er skikkelig i HK'et. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå