BMCO Skrevet 20. februar 2015 Del Skrevet 20. februar 2015 Hei, Jeg og en kompis har søkt på skole i USA hvor vi er nødt til å ta Ielts/toefl test for å komme inn. Vi har meldt oss opp på Ielts testen siden den er i Bergen og vi lurer på hvor vanskelig det er å klare å få en score på 6.5. Jeg har familie fra USA og føler jeg snakker bedre engelsk en de fleste. Kompisen min tok VG2 året sitt i usa og snakker engelsk like flytende. Noen som har tips på hva vi eventuelt burde øve på? Takk på forhånd for alle svar Lenke til kommentar
EoB Skrevet 20. februar 2015 Del Skrevet 20. februar 2015 Jeg tok Toefl uten en feil. Snakker bra engelsk, og skriver svært bra, men du bør naile det greit hvis du har noenlunde peiling. Lenke til kommentar
BMCO Skrevet 20. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2015 okay! takker for svar. Noen som vet hvordan toefl er i forhold til ielts? hva er forskjellen, hvilken er vanskeligst og hvor vanskelig 6.5 er å få på ielts testen ? Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 20. februar 2015 Del Skrevet 20. februar 2015 Jeg har ikke tatt IELTS, men jeg har tatt TOEFL. Hvor vanskelig det er, kommer helt an på hvor god du er i engelsk. Jeg ser her https://www.ets.org/toefl/institutions/scores/compare/at 6.5 på IELTS tilsvarer 79-93 på TOEFL. Nordmenn oppnår omtrent 90 på TOEFL i gjennomsnitt. Jeg tok TOEFL for 6 måneder siden og oppnådde 104 poeng. Jeg har 5 i engelsk fra vg1 og har ikke hatt engelskkurs etterpå. Jeg er dog vant til å lese akademisk engelsk i lærebøker. Jeg antar at IELTS likner på TOEFL. Det er ikke så mye du kan øve på og bli flinkere til på kort sikt. Om noe, må det vel være å passe på at du har det akademiske ordforrådet på plass og forberede deg på å lese, lytte, skrive og snakke på fagspråk. Men like viktig er det å få nok søvn og spise en god frokost før testen. Skal du gjøre det bra, må du holde høy konsentrasjon i flere timer, hvilket i seg selv er en utfordring selv om du er flink i engelsk. Selv sov jeg knapt 6 timer, kjørte meg vill i Moss og kom 5 minutter for sent. Jeg trenger vel ikke å si at det er en dårlig strategi å være svett og stresset allerede før testen er begynt. Jeg vet ikke om jeg gjorde det noe dårligere enn hva jeg vanligvis kunne gjort, men jeg gjorde det i hvert fall ikke bedre. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 21. februar 2015 Del Skrevet 21. februar 2015 Kort svar: nei, det er ikke så vanskelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå