genesis Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 har en barton som jeg skal klokke, men forstår det slik at jeg må (prosessoren er låst, så jeg kommer ikke over den magiske 12,5grensen) kutte den siste L3 broen, men problemet er(, slik jeg forstår det,) da at jeg den får en FSB på 266mhz, er dette tilfellet? har PC2700 (333mhz) ram, vil jeg da møte problemer? blir CPU ytelsen dårligere, dersom jeg bare kutter L3 broen og ikke overklokker? (altså 266 FSB istedet for 333....) Er det mulig å opprettholde FBS på 333 mhz etter å ha kutte L3 broen? er det eventuellt andre måter å låse den opp på, som ikke setter den i "266 modus"? Hvordan/hvorfor begrenser ramen min for overklokkingen? (hvor går grensen?) må jeg ha ny/bedre ram? Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 har PC2700 (333mhz) ram, vil jeg da møte problemer? Hvilket merke er det, og hva slags chipper er det? Har selv en 512Mb PC2700 TwinMos brikke med MTec chipper.. Denne er jeeg godt fornøyd med! Klarer DDR420 med 2-2-2-5 timings på 2.75v eller 2.85v( Husker ikke helt).. klarer sikkert mer også, men cpu vil ikke mer pga temperaturen.. Lenke til kommentar
genesis Skrevet 3. november 2003 Forfatter Del Skrevet 3. november 2003 jeg vet at det er Twinmos 2*256 PC2700 CAS(er det det det heter) 2.5 hvilke chipper det er vet jeg ikke, er det selve rammen (ikke som helhet,men de små brikene på sidene) du snakker om? det der med stepping har jeg ikke greie på, men forstår det slik at det er responstiden i en serie..... kan også rammen overklokkes (tvinges) til å kjøre raskere enn hva den "egentlig" gjør? trodde det bare var akkurat slik de var lagt de kunne kjøres. Må jeg ha ekstra kjøling på dem da? (utvikler de mye mer varme?) Hvordan overklokker jeg rammen? (setter ned disse stepping verdiene? hvor lavt kan jeg isåfall gå?) og når det gjelder OC av xpen. Vil den bli en få 266 FSB? (dårligere?) kan jeg ikke klokke med FSB på 333? Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 For å finne ut hvilke ram CHIPPER du har så ser du bare på de svarte "klossene" på siden ja.. rammen klokker du ved hjelp av fsb/ddr dividere Lenke til kommentar
dp Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 les denne posten: http://forum.overklokking.no/index.php?showtopic=119088 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå