Zimba Skrevet 20. februar 2015 Del Skrevet 20. februar 2015 Dette er en tråd hvor vi kan diskutere kvaliteten på Get sine tjenester.Har hatt Get noen år nå, etter at borettslaget valgte å gå bort fra den lokale tilbyderen og tilby Get istedet.Det første året var kvaliteten på tjenestene bra, både TV og internett.Spesielt de to siste årene har derimot spesielt kvaliteten på bredbåndet blitt dårligere og dårligere.Jeg tar ofte ping mot flere tilfeldige adresser, og opplever såkalte "pingspikes" innimellom, ca hvert andre minutt.Opplever også at sider (spesielt bilder) plutselig henger under lastning, to-tre sekunder før de lastes.Sjekker også signalstyrken inn til dekolderen vi har, Get Box II.Signalstyrken er på rundt 60% - noe som ikke er veldig imponerende.Har tatt kontakt med Get flere ganger - og der får jeg beskjed om at alt er normalt, tiltross for at signalnivået bare er på rundt 60%. Sist gang fikk jeg beskjed om at signalstyrken viser feil på Get Box II, noe jeg ikke helt tror på. Signalnivået var rundt 96% på samme boks før problemene oppstod.Det virker som om Get fraskriver seg problemene.Hvorfor har signalene blitt dårligere over tid? Overbelastning eller forstyrrelser i nettet? Lenke til kommentar
Maaagnus Skrevet 1. mars 2015 Del Skrevet 1. mars 2015 Presiser at boksen viser et nivå som er lavere enn når tjenestene fungerte som de skulle. Signalnivå målt i % er knapt verdt noe som helst, så du trenger ikke ta hensyn til noe annet enn at det er skjedd en forandring. Dekodere for eksempel begynner å oppføre seg unormalt om nivåene begynner å nærme seg maksgrensen(nå tenker jeg ikke på %-en du nevner i posten). GET har helt rett i at det 60% ikke nødvendigvis trenger å bety noe negativt. Så lenge du er innenfor kravene og kvaliteten på signalet er tilstrekkelig skal tjenestene fungere. Det kan derimot være konnektorer på kablene som begynner å løsne(varm-kald-varm-kald) eller en forsterker som er feiljustert. Det kan påvirke støymarginen negativt. Kabeltilbyderne bør ha en form for preventivt vedlikehold av nettet sitt. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 1. mars 2015 Del Skrevet 1. mars 2015 Har du prøvd å bytte DNS-servere? Lenke til kommentar
Solaris Skrevet 1. mars 2015 Del Skrevet 1. mars 2015 Jeg har vært GET kunde i 5 år, og i motsetning til mange jeg ikke hatt noe å påpeke. De har levert dønn stabil linje (100/5 mbit siste par år). Riktignok vært nede en håndfull netter i forbindelse med oppgrading av linjer, men da blitt varslet per sms i god tid. Tilsvarende med kabeltv - tuneren har vært stabil, men iPad-appen har slitt litt til tider. Fått topp service de to-tre gangene jeg har vært innom kundesenteret i Maridalsveien også. Måtte bytte modem da jeg oppgraderte hastigheten, og var på nett igjen en time senere. Har riktignok byttet bredbåndsleverandør til Bayonette, men vanskelig å takke nei til 10 x hastigheten for halve prisen... Der har GET en vei å gå. De vet å ta seg betalt, og særlig opp-hastigheten henger etter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå