Bytex Skrevet 20. februar 2015 Del Skrevet 20. februar 2015 (endret) Lurer på om jeg kan overføre f.eks. MP3 til telefonen via wi-fi istedet for å plugge i USB-ladekabel i PC'n? Altså ikke spille MP3 direkte men overføre filene. Endret 20. februar 2015 av Bytex Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 20. februar 2015 Del Skrevet 20. februar 2015 (endret) Det kan du naturligvis. Samsung hadde no egne greier for det sist jeg sjekket. Selv om jeg synes airdroid er en mye bedre app. Da kan jeg overføre, skrive meldinger og ellers bruke mobilen på PCen eller andre ting, selv om du bruker 4G/3G. Og selvsagt funker det også over WiFi. Gikk raskt å sette opp. Når du logger deg på nettsiden (lagret som favoritt i nettleseren, som da kobler seg rett opp automatisk med riktig passord), så får du et virtuelt skrivebord, slik at du nesten kan bruke mobilen som om det var en PC. Endret 20. februar 2015 av Andrull Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 20. februar 2015 Del Skrevet 20. februar 2015 (endret) Annet alternativ er Wifi File Transfer. Ganske enkel og grei i bruk om du er ute etter noe enkelt som går direkte fra PC til mobil. Lenge siden jeg har brukt den, men mener å huske at hastigheten kanskje ikke var den beste for store filer men du kan jo sjekke den ut. https://play.google.com/store/apps/details?id=com.smarterdroid.wififiletransfer&hl=en Endret 20. februar 2015 av esoteric Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 20. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2015 (endret) Ja vil egentlig bare ha noe dritenkelt så jeg kan fyre over MP3 og slippe å hooke opp den kabelen Jeg er typen som bare har MP3'r jeg faktisk hører på til enhver tid for å slippe å browse gjennom et hav av uinteressant musikk, så jeg skifter ut ting ganske ofte. Skal prøve begge alternativene. Endret 20. februar 2015 av Bytex Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 20. februar 2015 Del Skrevet 20. februar 2015 (endret) Skulle også ha noe dritenkelt. Men syntes i alle fall airdroid var enkelt nok til at det ikke gjorde noe om jeg endte opp med litt mer. Dog stort pluss å kunne bruke 4G når man ikke er koblet til samme router. Noe som i visse tilfeller har hjulpet. Endret 20. februar 2015 av Andrull Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 20. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2015 (endret) Airdroid gjorde det akkurat så enkelt som jeg håpet Pluss at det var kjekt å få hele mobilen i nettleser på PC'n i tillegg. Endret 20. februar 2015 av Bytex Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 20. februar 2015 Del Skrevet 20. februar 2015 (endret) AirDroid går også over mobilnettet? Så jeg kan sitte på jobb og flytte musikk fra hjemme PC-en og over til mobilen, om jeg fjernstyrer hjemme PC-en..? Irriterer meg at Spotify ikke kan synkronisere lokal musikk over internett, men kun over lan. Endret 20. februar 2015 av esoteric Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 20. februar 2015 Del Skrevet 20. februar 2015 (endret) Stemmer. Med en gang den ikke automatisk finner mobilen på nettverket så går den over til mobilnettet. Den gir deg dog advarsel, slik at du ikke plutselig begynner å bruke mobildata uten din viten. Så jeg kan sitte på jobb og flytte musikk fra hjemme PC-en og over til mobilen, om jeg fjernstyrer hjemme PC-en..? Irriterer meg at Spotify ikke kan synkronisere lokal musikk over internett, men kun over lan. Om du har egen programvare som du styrer hjemme-PCen med, så er nok dette uproblematisk. Nå er det en stund siden jeg brukte Spotify, men kan du ikke bare sette det til å synce over mobilnettet? Mente det var et valg du kunne sette. Endret 20. februar 2015 av Andrull Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 20. februar 2015 Del Skrevet 20. februar 2015 (endret) Spotify lar meg synkronisere musikk som er tilgjengelig på Spotify, men tenker på å overføre musikk jeg har lokalt på maskinen min hjemme, som ikke ligger på Spotify fra før av, må ofte fylle på litt da en del av musikken jeg hører på ikke alltid er tilgjengelig der, og det lar den meg kun gjøre over lokalt nettverk. Får teste det ut når jeg kommer hjem Edit: Eller vent nå, det er jo nettopp det jeg kanskje ikke trenger lengre. Edit2: Hah, det virket, takk for at du nevnte det med at den virket over 4G, fikk jeg meg et nytt leketøy. Endret 20. februar 2015 av esoteric Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 20. februar 2015 Del Skrevet 20. februar 2015 (endret) Skjønner. Hehe, Edit: Også greit å ha innebygget funksjon for å finne telefonen, og/eller ringe den. Aldri orket å ha eget program for det, men når jeg får det i samme pakke, ja, greit å ha. Endret 20. februar 2015 av Andrull Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 22. februar 2015 Del Skrevet 22. februar 2015 (endret) Samsung link er enda bedre da man kan sende hente mellom flere enheter inklusive pc. Rart så få har oppdaget hvor genialt det er. Alle enhetene må settes opp mot Samsung accounten din. Satt på hotell i Sverige og hentet filer (voksen filer mp4) fra tablet som lå hjemme til mobilen ( ikke over mobilnettet). Endret 22. februar 2015 av syar2003 Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 23. februar 2015 Del Skrevet 23. februar 2015 Kunne vurdert Samsung Link, men den virker vel helst bare med Samsung's egen firmware. Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 23. februar 2015 Del Skrevet 23. februar 2015 Jeg bruker ES File Explorer til både Streaming og overføring av ting som ligger delt på nettet i huset. https://play.google.com/store/apps/details?id=com.estrongs.android.pop&hl=no Eneste forutsetningen er at du må velge fra PCen du skal overføre fra at filene er delt, men det sier gjerne seg selv. Den virker cross-platform, så du kan overføre fra både NAS, Windows, Mac, harddisk i routeren etc, og er ikke avhengig av noen app i motsatt ende. Dette er kun en file explorer som virker over nettet Lenke til kommentar
Shehab Skrevet 22. mars 2017 Del Skrevet 22. mars 2017 (endret) Android Assistant gir den beste filoverføring løsning, som gjør det mulig for brukerne å overføre filer via USB eller wifi. Ikke bare for mediefiler , men også for sms og kontakter: https://www.mobikin.com/android-backup/android-file-transfer.html https://www.mobikin.com/android-backup/transfer-text-messages-from-android-to-computer.html Endret 22. mars 2017 av Shehab Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 22. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2017 (endret) Bruker bare Airdroid mellom telefon og PC, kan gjøre det meste der. Skrive SMS, overføre filer, kopiere filer internt, slette ting fra sdkort, og masse funksjoner jeg aldri bruker. For det meste overfører jeg MP3-mapper fra PC til sd-kortet med den. Det er også gratis. Får opp hele "mobilen" som en webside der man har knapper for å gjøre forskjellige ting som filbehandling, musikk, mappeoverføring, filoverføring, SMS/MMS, kamera etc. Den kan bruke både mobilnett og wifi. Endret 22. mars 2017 av Bytex Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå