Toonlink Skrevet 20. februar 2015 Del Skrevet 20. februar 2015 Jeg fyller 21 neste uke, har utsatt forsvaret en god del pga skole/pilot utdanningen.Var opprinnelig innkalt i år til 2.bn fremmøte i august.Fikk omfordeling innvilget til Luftforsvaret med fremmøte i Juli.I søknaden min spesifiserte jeg at jeg ønsket september som fremmøte, og meldingstjeneste i forsvaret som min tjeneste i luftforsvaret. Og i tillegg at jeg ble geografisk plassert på kjevik, da mine foreldre bor i nærheten, og hvor begge er uføre. Selvfølgelig forstår jeg at jeg kan ikke bestemme dato, sted osv..1. Men det jeg lurer på er hva tror dere innebærer at jeg ikke fikk september som fremmøte, men heller Juli? Og er det noe jeg kan gjøre for å eventuellt få september innvilget likevel? (Dette er ikke så viktig, bare nysgjerrig)2. I setningen "Det presiseres at geografisk tjenestested etter end rekruttutdanning avgjøres av Luftforsvaret på et senere tidspunkt": Etter min tolkning så betyr det altså at resultatet på rekruttskolen samt ønske om folk har noe og si for plasseringen? Eller kan jeg utgjøre en forskjell her?Takk på forhånd! Lenke til kommentar
aklla Skrevet 20. februar 2015 Del Skrevet 20. februar 2015 Sånn generellt sett, forsvaret gjør som de vil. Ja, du kan snakke med befal og offiserer om hvor du vil, og antagelig øke sjansene dine, men du får neppe noen garanti for at du kommer til Kjevik selv om du ønsker det. Ikke før du evt. har fått en plass der ihvertfall. Gjør en god jobb i rekrutten og "mas" om hvor du vil så kan du muligens påvirke det. Ang hvorfor du kom inn i Juli i stedet for September, ta kontakt med VPV og hør med de, antagelig er det så enkelt som at de trengte deg i Juli og ikke September. 1 Lenke til kommentar
toy_man Skrevet 20. februar 2015 Del Skrevet 20. februar 2015 Selvfølgelig forstår jeg at jeg kan ikke bestemme dato, sted osv.. 1. Men det jeg lurer på er hva tror dere innebærer at jeg ikke fikk september som fremmøte, men heller Juli? Og er det noe jeg kan gjøre for å eventuellt få september innvilget likevel? (Dette er ikke så viktig, bare nysgjerrig) 2. I setningen "Det presiseres at geografisk tjenestested etter end rekruttutdanning avgjøres av Luftforsvaret på et senere tidspunkt": Etter min tolkning så betyr det altså at resultatet på rekruttskolen samt ønske om folk har noe og si for plasseringen? Eller kan jeg utgjøre en forskjell her? 1. Usikker på når Luftforsvaret har innrykk. Men kan hende at du fikk innrykk i Juli for at du nevnte at du ville til meldingstjenesten. Kan hende de tar inn folk fra Juli-kullet. 2. Hvor du blir plassert avhenger av hva slags tjeneste du får. Hva slags tjeneste du får avhenger av hvor bra du gjør det på rekrutten og hvor populær tjenesten du søker på er. Enkelte tjenestestillinger har faste baser, mens andre er mer "åpne". For eksempel har man hundefører bare på Ørland og Bodø. Mens vaktsoldat er det mange flere baser som har. Vet ikke hvor meldingstjenesten har personell dessverre. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå