Dissikutere Skrevet 20. februar 2015 Del Skrevet 20. februar 2015 Hei. Kjøpte for noen uker siden en digital lommevekt med kapasitet fra 0.01 gram opp til 300 gram. Den virket helt fint, men viste 10.04 på en 10.0 grams vekt. Har tenkt å bruke den til mixing av e juice, hvor man måler i gram i stedet for milliliter. Problemet er at jeg forsøkte å kalibrere den, men det gikk galt. Nå viser den 20.61 gram på 10 grams vekten og 10.30 på en 5.0 grams vekt, litt over dobble verdier med andre ord. Når jeg forsøker å kalibrere, viser den en verdi på 300.00 gram. Hvordan går jeg frem derfra? Har ingen vekter eller noe jeg vet veier nøyaktig 300 gram. Går det ann å kalibrere med 5 eller 10 grams vektene mine? Det var til dette formålet jeg kjøpte dem. Fra Kina, så ikke lett å gå i butiken å spørre. Kjempeglad om noen kan forklare med teskjeer her he he. Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 20. februar 2015 Del Skrevet 20. februar 2015 Vanskelig å hjelpe uten noen som helst info om type/merke vekt... Fulgte det ikke med brukermanual? Lenke til kommentar
Dissikutere Skrevet 20. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2015 Vanskelig å hjelpe uten noen som helst info om type/merke vekt... Fulgte det ikke med brukermanual? Takk for svar uansett Jeg fikk det til, veide opp noe verktøy med en kjøkkenvekt til ca 300 gram, og prøvde meg frem ved å legge til og ta av fra vekten ettersom hvordan det kom ut på 5 og 10 grams vektene. Merkelig nok har ikke vekten noe synlig navn den heter bare digital weight he he og manualen var på kinesisk. Man fr hva man betaler for he he. Tusen takk for viljen til å hjelpe Lenke til kommentar
Flin Skrevet 20. februar 2015 Del Skrevet 20. februar 2015 Så lenge vekta viser riktig endring i vekt så har du jo alt du trenger. Blir litt mye matte, men er jo ganske enkelt å regne seg frem og tilbake. Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 20. februar 2015 Del Skrevet 20. februar 2015 Høres ut som den funker ganske likt som billigvekta mi. Der kan jeg heller ikke velge kalibreringsvekt, men må bruke 300g (mener jeg å huske) som deg. Den var uansett godt nok kalibrert for mitt bruk, så jeg har ikke giddet å gå til anskaffelse av vekt. Flin: Vektene kan jo tareres, så det er ikke noe problem (om jeg forstår deg riktig) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå