TigerOla Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Sitter på en PC og skal redigere, mens PC'n som har mediafilene jobber med capturing. Problemet er bare hvordan jeg skal kunne jobbe med det på denne PCn! Hvordan setter jeg opp? Har prøvd å sette diskene på den capture-pc'n i Media Managment Settings og åpnet prosjekt-fila på capture-pcn. Filene som er captured får ett søtt lite ! i venstre hjørne, aka, den kan ikke spilles av/finnes ikke.. Øystein eller noen andre, hvordan skal jeg gå frem? Lenke til kommentar
TigerOla Skrevet 4. november 2003 Forfatter Del Skrevet 4. november 2003 Nevermind! fant ut av det. KONGELIG!! Jobber to stk på samme prosjektet nå, redigerer hver vår sekvens, som skal slåes sammen til en 'master-sekvens' når alle er ferdige, hvor tekst og annen grafikk vil bli lagt på til slutt! Lenke til kommentar
adonis Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Hei TigerOla. Om jeg skjønner deg rett ønsker du å: Spille inn video med Liquid Edition på PC #1, mens du redigerer i Liquid Edition på de samme filene på PC #2? Er dette korrekt? Dette er i så fall intet teknisk problem. Du kan gjerne spille inn via en PC, mens du egentlig lagrer mediefilene på en server e.l. Så lenge nettverksdisken er mappet opp i Windows (som f.eks. X:\MediaAV), kan du spesifisere dette som innspillingsplassering. Trøbbelet er forøvrig da å sitte på maskin #2 og redigere på filene der og da. Innspillingen må nemlig avsluttes før videoen blir tilgjengelig (det er først når .avi-filen får en skikkelig start og slutt at den blir tilgjengelig). Det du forøvrig kan gjøre er å starte en innspilling på PC #1, spille inn en liten aktuell sekvens, stoppe innspillingen (og eventuelt starte en ny), på dette tidspunkt kan du på PC #2 benytte første innspillingen. Har selv testet det, og det fungerte helt kurrant. Med andre ord: sørg for at begge maskinene peker til den samme katalogen på den samme harddisken. Merk forøvrig at det kreves to lisenser på Liquid Edition for å kunne ha det åpent på to forskjellige maskiner samtidig. Bare av ren nysgjerrighet, for det er mulig jeg ikke forstår helt. Nøyaktig hva er det du prøver på, og hvorfor? Du ønsker å spille inn på en maskinen, samtidig som du plukker opp filen å en annen maskin og jobber med det - mens du fortsatt spiller inn? Er det greia? /Øystein Lenke til kommentar
adonis Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 OK, TigerOla. Jeg begynte på forrige post litt før du svarte. Fint at du fikk det til! Har som sagt prøvd nettverksfunsjonen selv, og det fungerte helt strøkent. /Øystein Lenke til kommentar
TigerOla Skrevet 4. november 2003 Forfatter Del Skrevet 4. november 2003 For å svare på hvorfor jeg gjør det slik, at jeg tar inn rå stoff og redigerer på en annen pc: Efektivitet. Sette opp prosjektet og synke klipp etterhvert som de blir lagt inn, så er alt klart til å klippes når redigerer nr. 2 kommer på plass, etter capturing Sitter å jobber i skrivende stund! Fantastisk! Lenke til kommentar
adonis Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Avansert og moro! Edition i et nøtteskall. /Øystein Lenke til kommentar
TigerOla Skrevet 6. november 2003 Forfatter Del Skrevet 6. november 2003 Fikk nesten litt lyst til å lage en innførings-CD-rom på *kremt* _NORSK_ nå.. Litt guider og praktiske oppgaver kanskje, og eventuelt video-tutorials, noe alà det som følger med Edition.. Lenke til kommentar
k.a.h Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Fikk nesten litt lyst til å lage en innførings-CD-rom på *kremt* _NORSK_ nå.. Litt guider og praktiske oppgaver kanskje, og eventuelt video-tutorials, noe alà det som følger med Edition.. Hallo det er virkelig morro om noen som deg som har satt seg inn i Liquid Edition, ville tatt seg arbeidet med og lage noen demostrasjons klipp for andre på Norsk, Her er i så tilfelle et godt program for innspilling av film med lyd komentarer av det som skjer på skjermen når du jobber, funker veldig godt. Med den ekspertisen Øystein ogå har, er dette et lite hint til han også.... : Kan jo gjerne legges ut på nettet i et mindre format.. Lenke til kommentar
TigerOla Skrevet 10. november 2003 Forfatter Del Skrevet 10. november 2003 Idè om en nett-side i forbindelse med tips&tricks i Liquid Edition, på NORSK er allerede gjort.. Sitter å prøve-designer noe som kunne fungert faktisk, men mangler det allsidige systemet, helst i php og MySQL.. Lenke til kommentar
k.a.h Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Fikk nesten litt lyst til å lage en innførings-CD-rom på *kremt* _NORSK_ nå.. Litt guider og praktiske oppgaver kanskje, og eventuelt video-tutorials, noe alà det som følger med Edition.. adressa til programmet får jeg vell legge ved når jeg skriver et stykke, hehe,, http://www.ehelp.com/camstudio/product/screenrecording/ Lenke til kommentar
adonis Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Hmm... trenger ikke noe hint. Vi er allerede i gang! Jeg tror nok kanskje vi har noe klart før jul. TigerOla, jeg har sendt deg en PM. Dette følger vi opp! /Øystein Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå