Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Følelser som ikke går over..

Anbefalte innlegg

Det er ca 4 måneder siden vi kuttet kontakt og det går ikke over. Jeg depper ikke over det, men savnet er der fortsatt og det slipper liksom ikke tak. Hun streifer tankene mine omtrent daglig..

Synes det er så rart, vi var ikke sammen engang, vi pratet om forhold, men hun følte seg ikke klar, ga meg litt falske forhåpninger kanskje. Der og da så føltes det ikke ut som så sterke følelser og jeg trodde jeg skulle komme meg videre ganske raskt. Det gikk også greit å kutte kontakten, følte meg ikke sånn veldig såra, selv om det selvsagt er kjedelig å bli avvist.

Hvis jeg sammenligner med eksen min så var dette et forhold over 2 år med mye sterkere følelser. Når det ble slutt så ble jeg helt knust. Det var ihvertfall 10x tøffere der og da. Alikevel kom jeg meg mye fortere over det. Etter et par måneder savnet jeg henne ikke lenger og var glad det var over...

Dette er vel mine to eneste erfaringer med følelser, så er ganske blank på det her. Men jeg begynner å bli dritt lei av å ha henne i tankene så ofte. Jeg gjør daglidagse ting og prøver å være så sosial jeg kan, men hun har brent seg fast. Noen råd og tips? Trengte å lufte tankene litt..

Anonymous poster hash: 99dac...649

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du skal i alle fall vite at du ikke er alene om det. Var der for ikke så lenge siden selv. Jeg var med en i 3 år og når det tok slutt var det bare litt smårart og uvandt, men ikke direkte vondt. Deretter skjedde det noe senere tilsvarende du snakker om som ikke lå "klart" for å bli et forhold etter noen måneder. Det tok 1 år før jeg kom meg helt ut av de tankene der.

Det viktigste er at du må gi det tid. Det er det eneste som hjelper. Det høres kanskje veldig kjedelig ut at det ikke finnes noen "mirakel-kur" som endrer ting på en-to-tre, men gi det tid. Ikke overanalyser det eller føl press på å at det ikke går over, for det gjør det. Tro meg, selv om det ikke alltids føles sånn ut. Og husk ved å irritere seg over at det er i tankene dine vil gjøre det vondt værre og legge irritasjon som et slags ekstra frustrasjons-element oppå det igjen. Da føles det enda tyngre ut. Bare la det ligge i "fred" og la det gå over. Fortsett å vær sosial og gjør ting og ikke lås deg inne.

Hold hodet oppe! Dette klarer du!

Lenke til kommentar

Hun har sendt meldinger der hun sier hun savner meg og sånt, men tror hun savner meg som en venn og ikke pga romantiske følelser.

Hadde gjerne blitt sammen med henne, men det er jo litt sårt og når man allerede har blitt avvist en gang så er det lett å tenke negativt. Jeg er redd for at følelsene mine skal utvikle seg mer hvis vi får for god kontakt igjen siden jeg ikke er 100% over henne. Dessuten hvis hun har fubbet eller finner noen andre vil jeg helst ikke vite, tror det fortsatt hadde såret meg.

Lenke til kommentar

Hvis du ikke orker noe mer dill-dall, kan du si/skrive at det gikk inn på deg at dere brøt kontakten, og at du denne gangen bare vil ha kontakt hvis hun er klar for et forhold.

Hun har ikke krav på noe, men det ville vært dumt dersom hun var klar for et nytt forhold nå, og du ikke svarte.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Da holder du det slik. Kvinnfolk som "ikke er klar" for forhold, men likevel gir deg forhåpninger blir ikke klare før de treffer den som gjør dem klare, og det var ikke deg denne gangen. Det er liksom ikke sånn at de våkner opp en dag og tenker "nå er jeg klar!". Sånne kvinnfolk har jeg null og niks til overs for.

Når sånt skjer med meg er det eneste som funker å kutte kontakt, og kutte tankene. Hver gang du tar deg selv i å tenke på henne, kutt det ut og tenk på noe annet. Vær konsekvent over tid så blir det borte.

Lenke til kommentar

Hvis du ikke kan være venn med henne uten at det er sjanse for at det dukker opp følelser som går utover de rent vennskapelige, er det på tide å kutte all kontakt, brenne alle broer på permanent basis (på en ordentlig måte, selvfølgelig). Du vil ikke klare å komme deg videre med henne i livet ditt.

Edit: ser nå at TS allerede har kuttet kontakten. I sånne tilfeller er nok det det eneste rette.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar

Da holder du det slik. Kvinnfolk som "ikke er klar" for forhold, men likevel gir deg forhåpninger blir ikke klare før de treffer den som gjør dem klare, og det var ikke deg denne gangen. Det er liksom ikke sånn at de våkner opp en dag og tenker "nå er jeg klar!". Sånne kvinnfolk har jeg null og niks til overs for.

Når sånt skjer med meg er det eneste som funker å kutte kontakt, og kutte tankene. Hver gang du tar deg selv i å tenke på henne, kutt det ut og tenk på noe annet. Vær konsekvent over tid så blir det borte.

Varsellampene burde ha blinket, men jeg likte henne godt så var litt blind, dessuten kjente vi hverandre så godt at jeg trodde det var genuint. Jeg tenkte at når jeg først traff noen jeg virkelig likte var det bedre å bare kjøre på og heller risikere å bli såret enn å aldri ha prøvd og akkurat det angrer jeg ikke på. Tror ikke hun bevisst holdt meg på gress, men var vel usikker på følelsene sine.

Jeg kuttet kontakten ja, men vi har hatt litt kontakt på tlf. Hun sendte meg melding på julaften og nyttårsaften og da ble det jo til at vi snakket litt om hvordan ting gikk osv, har også ringt meg når hun har vært på fylla et par ganger.

Etter svarene her tok jeg kontakt og spurte om hun ville treffes. Hun gikk veldig rundt grøten, men viser seg at hun har funnet seg noen andre. Gikk greit å høre det egentlig, men selvtilliten er på bånn akkurat nå. Skulle egentlig på byen med venner idag, men kanskje greit å avstå fra alkohol, blir fort litt sentimental på det..

Lenke til kommentar

Neida. Det er fort gjort å bry seg for mye. Er bare å samle seg sammen og gi en god lang faen og komme seg videre (og ut på byen). Skjønte ikke helt hvorfor du ville treffes når du visste det var dødt, men da er det jo ganske enkelt - hun var ikke god nok for deg uansett!

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Nei jeg vet ikke helt. Syntes ikke denne "kutte kontakten" taktikken funket så bra så langt. Føler ikke det gjorde noe uansett, ble ikke såret av at hun traff noen andre, jeg bare savner henne.

Hovedproblemet mitt nå er at jeg føler meg som en dass som ikke er bra nok for noen. Sykt at en jente kan knekke selvtilliten min så mye, får prøve byen å se hvordan det går, muligens jeg holder meg edru.

Lenke til kommentar

Jeg kuttet kontakten ja, men vi har hatt litt kontakt på tlf. Hun sendte meg melding på julaften og nyttårsaften og da ble det jo til at vi snakket litt om hvordan ting gikk osv, har også ringt meg når hun har vært på fylla et par ganger.

Men da har du jo ikke kuttet kontakten, hvis du fortsatt har kontakt med henne på en eller annen måte. "Kutte kontakten" betyr faktisk at ALLE former for kommunikasjon opphører, for godt. Altså, at man aldri kommer til å ha kontakt med personen igjen, noensinne.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar

Sikker på at det er hun du savner, og at det ikke bare er noen du savner? Ensomheten er en lunefull følelse.

Føler meg ensom ja, men ganske sikker på at det er henne jeg savner. Koser jeg meg med venner og andre så merker jeg ikke noe særlig til savnet, men er jeg alene, evt at tankene detter inn på henne så får jeg en vondt følelse i magen.

Har holdt på med en annen etter henne og det ga meg egentlig ingenting, var fortsatt samme dama jeg ville ha. Selv om den nye dama faktisk likte meg utrolig godt, så var hun ikke i nærheten av hva jeg er ute etter.

Hvordan kutter man kontakt da? Jeg sa jeg ikke ville ha mer kontakt, og slettet henne fra facebook. Hun sendte meg melding på tlf, skal jeg blokkere nummer da? Jeg burde kanskje ha latt være å svare, men vi bor jo også i samme by, er en viss sjanse for at jeg treffer på henne igjen uansett. Dessuten kjenner vi endel felles folk, så hender at det dukker opp ting fra henne på facebook selv om vi ikke er venner.

Lenke til kommentar

Hvordan kutter man kontakt da? Jeg sa jeg ikke ville ha mer kontakt, og slettet henne fra facebook. Hun sendte meg melding på tlf, skal jeg blokkere nummer da?

Hvis du har slettet tlf nr, vil meldingen se "fremmed" ut og det er lettere å ignorere den og slette den. Sender hun mange meldinger i døgnet, går det under telefonterror og kan meldes til politiet.

Men det virker slett ikke som hun sender såpass mange meldinger.

Lenke til kommentar

Er langt ifra telefonterror. Vi har som sagt alltid hatt en hyggelig tone, hun har ønsket meg god jul og spurt litt om hvordan det gikk. Tatt kontakt for å levere tilbake et par ting som har blitt glemt også har hun ringt et par ganger på fylla. Jeg har alltid svart nøytralt/hyggelig, men ikke noe utover det.

Slette nummer hjelper ikke så mye tror jeg, skjønner jo hvem det er fra uansett. Dessuten hvis hun ringer så merker jeg jo også hvem det er. Kan jo selvfølgelig blokkere nummer og blokkere på facebook, men trodde kanskje ikke det var nødvendig. Dessuten får jeg opp facechatten selv om vi ikke er venner på facebook.

Lenke til kommentar

Selv om det føles ganske tungt nå at hun har gått videre, vil det ikke være positivt at jeg vet det slik at "underbevistheten" kanskje skjønner at dette ikke er noe å tenke på? Eller gjør det bare vondt værre?

Som sagt, eksen følte jeg at jeg kom ganske fort over, enda hun mase på meg i over et år etterpå. Tingen der var at jeg innså hvor destruktivt forholdet vårt egentlig var, og når jeg fikk det på avstand så skjønte jeg hvor dumsnill jeg var og at hun egentlig bare var manipulerende.

Problemet med hun her er at hun har vært snill, god og omtenksom hele veien. Jeg klarer ikke se noe vondt i henne, i tillegg til at hun ikke klarte å avvise meg ordentlig. Enda synes jeg hun er verdens mest fantastiske jente, selv om hun såra meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...