Potestas Skrevet 20. februar 2015 Del Skrevet 20. februar 2015 Hei, Noen som vet om Get blokkerer port 80? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 20. februar 2015 Del Skrevet 20. februar 2015 Jeg hadde nylig problemer med port forwarding på get box 2. Ringte inn for å høre om det lå noen blokkering eller noe slikt men de mente på at det ikke var det. De hadde åpenbart ikke peiling på hva jeg snakket om heller, så ikke forvent å få ett godt svar av de Jeg valgte å avslutte med Get for å fortsette med Altibox. Der har jeg ingen problemer i det hele. Jeg hadde problemer med prt 443 tror jeg over HTTPS. Husker ikke helt i farten Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 20. februar 2015 Del Skrevet 20. februar 2015 Hva får du opp hvis du pinger IP'en på http://mxtoolbox.com/PortScan.aspx Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 20. februar 2015 Del Skrevet 20. februar 2015 Jeg vet at Get blokkerer port 25/tcp i utgående retning. Det har de bekreftet at de gjør. Det betyr at man bare kan glemme å sette opp en egen mailserver, for denne vil ikke fungere. Ellers er det fint lite de skal blokkere. F.eks. kan man sette opp en egen autoriativ DNS-server. Bad om en uttømmende liste over hva de blokkerte, men det ville de ikke gi meg. Jeg har Get hjemme, og da vi fikk Get ble det montert en Huawei-boks som er et kombinert modem og router. Denne ba jeg om at ble satt i bridge, sånn at jeg kan bruke eget utstyr jeg har full kontroll på. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 20. februar 2015 Del Skrevet 20. februar 2015 Get blokkerer kun port 25 hos meg. Lenke til kommentar
Potestas Skrevet 20. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2015 Får bare timeout på alt sammen. Men begynner å lure på om det kanskje kan være feil hos meg, endret port til 6666 og får fortsatt timeout etter at jeg endret Chrome --explicitly-allowed-ports=6666 Skal teste litt mer før jeg konkluderer med noe helt enda. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 20. februar 2015 Del Skrevet 20. februar 2015 Get blokkerer kun port 25 hos meg. Som sagt, Get har bekreftet at utgående port 25/tcp blir konsekvent blokkert. Men de har også sagt at de ikke blokkerer andre ting. Lenke til kommentar
Potestas Skrevet 20. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2015 *cough* Jeg gjorde firewall åpningene som trengtes på min lokale maskin og ikke på serveren som skal hoste siden. *cough* Nå ble jeg litt flau her. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 20. februar 2015 Del Skrevet 20. februar 2015 *cough* Jeg gjorde firewall åpningene som trengtes på min lokale maskin og ikke på serveren som skal hoste siden. *cough* Nå ble jeg litt flau her. Lokale brannmurer kan være noe dritt, ja. Den er ikke ukjent, selv ikke i jobben min Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 20. februar 2015 Del Skrevet 20. februar 2015 *cough* Jeg gjorde firewall åpningene som trengtes på min lokale maskin og ikke på serveren som skal hoste siden. *cough* Nå ble jeg litt flau her. Det gjør du rett i. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 20. februar 2015 Del Skrevet 20. februar 2015 Port 80 ville jo også være en dum port å blokkere, ingen GET brukere ville kunne bruke internett, aka websider som ikke er https (443). Tror de ville fått et par klager da... 1 Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 21. februar 2015 Del Skrevet 21. februar 2015 Jeg regner med vi snakker port 80 inngående...Og da blir ikke surfing blokkert. Forsåvidt blokkerer også altibox port 25 utgående, dette er helt normalt for alle ISPer. Det er forsåvidt heller ikke noe problem å drifte egen mailserver, man må riktignok "relaye" gjennom ISP sin mailserver for utgående trafikk. Lenke til kommentar
ssaeth Skrevet 22. februar 2015 Del Skrevet 22. februar 2015 og kjøre mail server på get's nett går fint det bare du bruker smtp.getmail.no eller så kan man bytte til port 587 kjører selv min web server og exchange mail server hjemme med linjer i fra get så port 80 er ikke stengt kun port 25 Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 22. februar 2015 Del Skrevet 22. februar 2015 Det har vi vel egentlig kommet frem til allerede... 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå