Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Et godt navn for modulhus produsent

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Jeg holder på å starte en virksomhet i samarbeidet med en utenlandsk arkitekt. Han allerede har sin bedrift stiftet i blant annet Austia, Tyskland og Sverige, og han lykkes i markedet. Vi lurer på hvordan bør vi kalle den nye selskapet i Norge. Våre forslag er EKOMODUL.no eller EVOLUSJONHUS.no. Hvilket navn synes dere høres bedre ut? :)

Berdiften driver med å bygge lavenergi modulhus, projekter ser slik ut http://www.rebelmodule.com/index.php?menu_id=90

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

TS. Virker som dette er produksjon, av det vi i Norge kaller "ferdighus". Det å blande in modulbegrepet tror jeg personlig ikke er en god ide, selv om alle ferdighus blir produsert i moduler. Modul "klinger" dårlig og de færreste utenfor byggebransjen vet hva det er, uten å få med kjente begreper som hus/bygg. Modulbygg og Modulhus, er brukbart da hus er nevnt. Men, begge de navnene er opptatt.

Så jeg synes dere skal finne på noe annet og kutte ut ordet modul i firmanavnet.. Derimot "hus", eller "bygg", tror jeg bør være med i firmanavnet. Men, opp til dere.

Vet ikke hvilket konsept du skal tilby det norske markedet. Er det et ferdig oppsatt hus - nøkkelferdig? Eller kun et konsept, der en kunde kjøper rettighetene til tegningene og må skaffe ansvarlige firmaer selv. (Det er selvfølgelig mange andre løsninger). Men det kan ha betyding for firmanavnet.

Vil også nevne at det har vært mange norske og utenlandske, som har forsøkt seg med ferdighusproduksjon, siden tidlig på 80-tallet. Det er flere ti-talls firmaer som har forsøkt seg et år, eller noen få år. Tror det bør være en meget godt utarbeidet foretningsplan og meget god økonomi, for å overleve de første årene. Men, lykke til. :)

Lenke til kommentar

Det ser litt sånn ut ja

Jeg fant mitt hus på hibahus, uansett hva jeg googlet så var ordet hus med, det er det jeg skulle lage.

Norgeshus

Hibahus

Nordbohus

Systemhus

Norhus

Helvikhus

Lillesand Hus

Blink Hus

Drammen Hus og Hytter

Eikås Hytter og Hus

Fjogstad Hus

Follo Hus

Hedalm Aneby Hus

Hetlandhus

Horten Hus

Håndverkshus

IEC-HUS

Idehus

Jadarhus

KleppHus

Komforthus

Mesterhus

Murgaardhus

Møre Hus

Norske Hus

Overhalla Hus

PK HusPremium

Haus AS

Selbuhus

Systemhus

Trivselhus

Tyrolerhus

Vestlandshus

Viktoriahus

Villahus

Øster Hus

Älvsbyhus

Firma uten HUS i navnet

Block Watne

Blå Bolig

Boetablering

Boligpartner

Premium Haus AS

Nor-Bygg

Murhuskjeden Håndverksmur

Minibo

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...