Gå til innhold

Snus i dammen

Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234daf

Jeg skrapte noen gamle snusbokser for en tid tilbake. Hadde ikke snus, så jeg dro opp mine 4-5-6-7 osv. uker gamle snusbokser for å bake meg en pris. Jeg måtte blande ut med vann så tørt det var. Prisen ble knallhard og sved en tanke for mye.

Viktig å være godt utstyrt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er vel ikke helt utenkelig at snusen holder seg fuktig lengre i plastboks enn i papp.

Om plasten gir de samme innspillene på aroma og smaksfronten vites dog ikke...

Den norske snusen har nå ihvertfall alltid vert tørrere og dårligere aroma på en den svenske..

Ja det stemmer. Men det er vel ikke boksen sin feil, men heller at snusen i våre butikker har lengre leveringstid osv.

Det beste hadde vært å fått svensk snus i norsk boks, til svens pris på norske bensinstasjoner. Noen som vet om noe sånt..?

Lenke til kommentar
haha.. må finne ut hva slags snus fetteren min bruker.. og få moren min over til sverige... (tror det er svensk snus)forrestenn sånn posesnus er dyrere enn vanlig?

Om posesnus er dyrere enn vanlig?

Vanligvis er prisen den samme pr. boks, men posesnus-boksene inneholder mye mindre snus. (halvparten?) Så fra et markedsøkonomisk synspunkt kan man vel si at posesnus er dyrere enn bak-den-selv snus.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Porsjon koster noen kroner mer, men inneholder kun 24 gram snus, mens vanlig bakesnus inneholder 50 gram. Snusen i porsjonene er derimot ikke bakt noen ting og har en større effekt en vanlig snus.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Plutselig får jeg en rykning av et slag i fingrene, og snusen lander på hodet i en pytt.

Er det ikke mer irriterende å vite at du kanskje har parkinson?

Det med rykningen var kanskje en dårlig unnskyldning for å miste 'my precious' i dammen. Jeg klarte ganske enkelt ikke å gjøre to ting på en gang. Er det så unormalt da? Jeg er tross alt gutt.

Lenke til kommentar
Porsjon koster noen kroner mer, men inneholder kun 24 gram snus, mens vanlig bakesnus inneholder 50 gram. Snusen i porsjonene er derimot ikke bakt noen ting og har en større effekt en vanlig snus.

Tviler på det har større effekt, einaste forskjellen er at porsjonssnus er surere enn vanlig snus, og at porsjonssnusen risper tannkjøttet meir opp, på grunn av posene, noko som kan føre til større "effekt", dvs at nikotinen går fortare inn i blodet. Det beste for tannkjøttet er forresten å ikkje pakke snusen, det blir mindre slitasje viss du bare presser snusen i laus form opp i leppo. Forresten så er vel det beste for tannkjøttet å ikkje snuse.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Porsjon har større effekt. Posene føkker ikke tannkjøttet like mye som bakesnus. Når du baker, tyner du snusen for veske og dermed effekt og derfor funker den ikke like bra som porsjon. Så klart baker man større priser da, for å få samme effekt. Når jeg ikke gidder å bake bruker jeg bare prismaster og stapper snus opp. Den har ikke form i det hele tatt, svir som bare F og har en meget god effekt nesten uansett hvor stor den er. Greit når jeg sitter med datamaskinen og ikke gidder å få snus i tastaturet.

Lenke til kommentar

Det som er absolutt det beste er jo bare å legge opp ei klype, som kan forme seg selv, uten å presse ut all morroa, bare ligge der og ulme og kose seg..

Visste dere forresten at før så hadde de ørsmå glass-skår i snusen (ble forbudt) slik at du skulle få kutt i tannkjøttet slik at nikotinet kom omtrent rett i blodet... scary..

Lenke til kommentar
Det som er absolutt det beste er jo bare å legge opp ei klype, som kan forme seg selv, uten å presse ut all morroa, bare ligge der og ulme og kose seg..

Visste dere forresten at før så hadde de ørsmå glass-skår i snusen (ble forbudt) slik at du skulle få kutt i tannkjøttet slik at nikotinet kom omtrent rett i blodet... scary..

Dette er bare en myte som blir skapt av at de bruker salt i snusen som smaksforsterker. Når snusen blir varmet opp og kjølt ned igjen så dannes det saltkrystaller som kan forveksles med glassbiter.

Lenke til kommentar

Dette er bare en myte som blir skapt av at de bruker salt i snusen som smaksforsterker. Når snusen blir varmet opp og kjølt ned igjen så dannes det saltkrystaller som kan forveksles med glassbiter.

de brukte det før i gamle dager.. men selvfølgelig ikke nå lenger.

Lenke til kommentar

jeg hadde et mareritt en gang, om at jeg satt på trampsykkeln til kompisn min, så glei eska ut av lomma.. :grine: jeg hoppa av og fikk et saftig sår i leggen.. men hva stopper en snussjuk person.. INGENTING! så jeg løp bort til generalboksen min og skrapet opp det jeg kunne..

Det første jeg gjorde når jeg våknet *stressfaktor 100%* var å sjekke at eska var hel.. takk gud det var den..... (følte meg litt CP etterpå) :lol:

Ahhh...

Boller og brus,

pupper og mus,

men ingenting er som

general snus :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...