Gå til innhold

20W Watt High Power psu funger dårlig blinker anelse hva som kan være feil?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg lurer på siden jeg kjøpte:

20W Watt High Power LED Driver Power Supply Lights Lamps Bulbs

 

Men den er var egentlig 10W20W30W50W100W Watt High Power Waterproof LED Power Driver Supply AC95V-240V sånn den så ut når jeg kjøpte den. Men måtte åpne den for å finne om jeg så noe feil.

 

Fikk ny på garanti, så jeg lurer på om det er mulig å bytte en del for å få den å fungere igjen.

 

20Watt Warm White LED IC High Power Floodlight Lamp Bulb Beads Chip DIY

 

Vet at det ikke er feil med pluss og minus siden den blinker omtrent som blittlys av og på annen hver seknund, så vet ikke om det er fordi den gir vekselspenning istedenfor likespenning (34 volt) Eller om det må være feil med den gir 60 hz istedenfor 50 hz.

 

Er det slik med slike PSUer, at hvis det er noe feil, med de er det ikke lønnsomt å reparere det?

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En 20W LED Chip begynner vel å lyse når spenningen er mellom 25 og 30 Volt, men den skal vel ha ca. 33 Volt i fra driveren for å få strømmen opp til 0,6-0,7A. (0,6Amp x 33Volt = 20Watt).

 

Har du et instrument som kan måle spenning (eller strøm) så finner du lett ut om chip'en får tillført en jevn spenning eller ikke.

 

PS: Du har vel husket å montere en kjøleribbe på LED Chippen?

Endret av Professor Balthazar
Lenke til kommentar

Har kun batterimåler som kan måle 50 volt DC\AC.

 

Den får god på 50 volt, men fikk lyst å kjøpe noe slik som:

 

http://www.ebay.com/itm/DC-0-100V-Red-Blue-LED-10A-Dual-Digital-Voltmeter-Ammeter-Panel-Amp-Volt-Gauge-/171487319783?pt=LH_DefaultDomain_2&hash=item27ed70d6e7

 

Men er ikke sikker den virker så bra.

 

Kjøler er ikke vits, fordi den trekker kun 1 watt testet med EU energi måler så den rekker ikke å bli varm en gang. Men bruker kjøler nå siden bruker den andre strømforsyning.

 

Kan håpe jeg får bekreftelse av f.eks andrull om det er lønnsomt å bruke tid å fikse denne eller må i så fall kjøpe ny. Tviler vel på en motstand eller kondensator som er problemet her.

 

Uansett er ikke kjøleribben problemet, siden LED delen blir ikke varm en gang, og slike LED har neppe tempratursensor.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det kan vere at du treng større straumforsyning. Eg har ståande ein 12v 10A, og den begynner å blinke når eg koblar til 120w led...

Det vil kanskje fungere greit med 30w straumforsyning på 20w led. Då slepp straumforsyningen å jobbe på maks og du får lengre levetid på elektronikken, og det blir ikkje så stor varmgang i forsyningen...

Lenke til kommentar

Det er ikke størrelsen som har problemet, siden jeg har akkurat samme PSU etter reklamasjon, men det er nok en del i psu som enten er defekt eller er feil koblet til.

 

Problemet med slike strømforsyninger er at man må ødlegge gummiplasten for å åpne denne, så ønsker ikke å gjøre det men den som funger, så har noen andre forslag borsett fra å kjøpe ny?

 

Frykter det kan være magnetspolen er ikke så enkelt å bytte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...