Dapp47 Skrevet 20. februar 2015 Del Skrevet 20. februar 2015 Hei, Ble for 1,5 uke siden påkjørt bakifra. Var ikke min skyld og motparten tok fort på seg skylden. Fikk etter litt tid beskjed fra hans forsikringselskap at jeg kunne levere bilen inn på ett verksted som ville komme med en kjapp takst og antatt reperasjonstid. Her får jeg beskjed om at skaden vil bli mye dyrere enn bilens verdi. Blir så sendt videre til Oslos bilskadesenter. Her går han over bilen min, hovedsaklig skaden. Forteller at jeg gjerne vil beholde bilen (den er fult kjørbar og i god nok stand til å være på veien). Han mener tilsvarende biler ligger på ca 30-35.000 og at han skal komme med ett kontanttilbud til meg ila noen dager. Vil ikke bli lurt så ønsker noen råd her: Hva er forsikringselskapet pliktig å dekke? La oss si skaden er på 35.000 (bilens verdi) men jeg ønsker kontantoppgjør. Hva er det normalt at forsikringselskapet utbetaler da? Skaden er jo tross alt på 35.000. Beklager om dette ble veldig rotete. Lenke til kommentar
nicho_meg Skrevet 20. februar 2015 Del Skrevet 20. februar 2015 Ring ditt eget forsikringsselskap. De er sikkert behjelpelige, om ikke motparten har samme selskap ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå