V. Haugen Skrevet 20. februar 2015 Del Skrevet 20. februar 2015 Nå er også kunstig intelligens med på den skumle listen.12 ting ekspertene tror kan utslette menneskeheten Lenke til kommentar
b115242 Skrevet 20. februar 2015 Del Skrevet 20. februar 2015 Det er på en måte en selvfølge at vi kommer dit vi ikke vil. Mennesket elsker å få til noe som er litt bedre, og dette er styrt av status og økonomiske motiv i hovedsak. Det er ingen som vil hindre en utvikling av neste og beste generasjon av en AI hjerne. Selv ville jeg i tilfelle vært forundret om det kom hindringer. I dette ligger all motivasjon. Vi vil integrere alt og alle for å oppnå slike resultater. Det er derfor vi står opp om morgenen. Forbedre alt vi har! 1 Lenke til kommentar
xRun Skrevet 20. februar 2015 Del Skrevet 20. februar 2015 "Til sist har de tatt med om det faktisk vil være mulig å reprodusere en menneskelig hjerne ved hjelp av kunstig intelligens." Om ikke vi klarer det, så kan kanskje teknologien hjelpe til å oppnå det, og hvis det skjer så vil dette trolig forbedre seg selv i neste generasjon, reprodusere raskt, og ila. få generasjoner (som kan ta kun timer) passere "singulariteten" og overgå de villeste mareritt før mennesker rekker å regulere dette. Det er ihvertfall trusselen man forestiller seg da. 1 Lenke til kommentar
entername Skrevet 20. februar 2015 Del Skrevet 20. februar 2015 (endret) Ghost in the Shell (Spesielt Stand Alone Complex serien) har jo alt tatt opp dei fleste teknologi relaterte bekymringane som blir lista opp her. Anbefaler folk å sjå serien. Er bra enten man er teknologi interesert eller ikkje. Endret 20. februar 2015 av entername Lenke til kommentar
G Skrevet 20. februar 2015 Del Skrevet 20. februar 2015 (endret) Disse temaene er interessante nok forsåvidt. Men, hvor stor er nytteverdien av å drive "skremselsinformasjon"? At om og hvis atte.. Hva med å ta tak i det mest sannsynlige scenarioet, og forsøke finne en løsning for dette? Endret 20. februar 2015 av G Lenke til kommentar
~ David ~ Skrevet 20. februar 2015 Del Skrevet 20. februar 2015 Min (ønske)liste: 1. Zombie outbreak Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl Skrevet 20. februar 2015 Del Skrevet 20. februar 2015 de to som jeg kommer på som jeg ville at skulle skje hvis noe skjedde er: zombie akupalypse Pandemi der jeg og kansje noen få andre er i live. Lenke til kommentar
mr.wolf Skrevet 20. februar 2015 Del Skrevet 20. februar 2015 Hva med utryddelse av sivilisasjoner fra andre steder i universet? Kan det ikke kalles reellt fordi vi ikke vet om de finnes? Lenke til kommentar
AnarCon Skrevet 27. februar 2015 Del Skrevet 27. februar 2015 Så sant man skriver koden for de 3 robotlovene inn i den kunstige intelligensen eventuelt knytter dette opp til hardwaren den kjøres på ser jeg ikke helt hvor dette kan gå galt ( The Three Laws of Robotics: -A robot may not injure a human being or, through inaction, allow a human being to come to harm. -A robot must obey the orders given it by human beings, except where such orders would conflict with the First Law. -A robot must protect its own existence as long as such protection does not conflict with the First or Second Law.) Eller om man vil de 3 første robocop direktivene eller på godt norsk kardemommeloven. Greit all teknologi kan misbrukes om man ønsker, men det sa man vel om biler også når de først begynte å trille rundt i gatene og tog og fly. Så sant man har bakt inn de 3 lovene i koden et sted eller tilsvarende og man utelukker for mennskelig fukling med dette har jeg vanskelig å se for meg et scenario hvor AI kan bli et dommedags problem ala det some skjer i Terminator filmene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg