Gå til innhold

Hvorfor er det så vanskelig å si unnskyld?


Bjarnemann

Anbefalte innlegg

Feks med referanse til debatten i dag etter Per Sandberg sine utspill som mange oppfattet gikk altfor langt (formulerer meg litt diplomatisk jeg, i håp om at tråden ikke gjøres politisk). I etterkant se bi Siv Jensen stå på Dagsrevyen 21 og si indirekte unnskyld mangfoldige ganger, men på direkte spørsmål om hun sier unnskyld så vrir hun seg unna gang på gang.

 

Hvorfor er det så vanskelig for en politiker å si unnskyld, selv når det er åpenbart for alle og enhver at personen har tatt direkte feil/gått altfor langt/dreti seg loddrett ut eller lignende?

 

Jeg kan virkelig ikke fatte det, jeg tenker for meg selv at det fremvises stor styrke om man evner å si unnskyld om man faktisk har begått en feil. Slik jeg ser det kommuniserer en unnskyldning selvinnsikt, ærlighet og evnen til å lære av egne feil. Er ikke dette noe en politiker i grunn burde trakte etter?

 

Er det noen politiske spilleregler jeg ikke har fått med meg? Er jeg helt på bærtur, eller er det flere som savner at flere politikere kan si unnskyld/irriterer seg over at de ikke gjør det?

 

:)

Endret av Bjarnemann
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror det handler om at de mener uttalelsen faktisk er riktig, men de ser at den ikke faller i god jord. Da blir det en slags framtvunget unnskyldning som blir halvhjertet. Jeg regner med at flere av FrPs velgere også mener at Sandbergs uttalelse er korrekt, og at disse kan bli snurt dersom det gis en uforbeholden unnskyldning.

 

Det beste er vel alltid å si noe som ikke betyr noe, eller å si noe som kan bety hva som helst.

 

Jeg er ikke mer original enn at jeg også mener Sandberg gikk for langt og kom med en absurd påstand.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...