hen-enge Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Holder meg jevnlig oppdatert gjennom dette forumet (hver dag) for å lese erfaringer og eventuelle problemer som er med denne mobilen. Da jeg selv lurer på å kjøpe den. Skal jeg nå putte 5 laken i en skikkelig telefon så bør den være virkelig god og driftsikker. Har tidligere hatt 7650 og den var jeg strålende fornøyd med. Har aldri opplevd problemer med Nokia telefoner hardware messig så er derfor litt stryket i troen på å gå for denne. Men,...ja det STORE men... utrolig mange ser ut til å ha et eller annet problem med denne telefonen. Er det ikke en død piksel eller to så er det mange andre feil. Nokia PC Suite problemer, wap/mms problemer (ja, jeg vet at deler av disse er løst) og andre problemer som står å nevne. Har Nokia dummet seg ut denne gangen, hvorfor ser det ut som Nokia trøbler atter en gang? Og det helt i startfasen av en helt ny telefon - det er ikke særlig bra - iallfall sett gjennom mine øyne. Derfor er tvilen så sterk at den i dette øyeblikk vipper meg litt over på tanken at jeg bør vente til Siemens SX1 kommer. Droppe hele 6600 selv om SX1 tastaturet nok kan ta fryktelig lang tid å venne seg til. Sendo X er jo også på vei og den bør nok også vurderes - den kan jo bli en virkelig slager. Til sist har vi jo da Motorola MpX 200/700 som jeg også har vurdert. Har sett SmartPhone OS'et i bruk på Qtek 7070 og det er virkelig nydelig. Alle friske innspill og vettuge kommentarer settes umåtelig stor pris på! Kom igjen folkens...cast your votes! Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 min mening vent på sx1.... tror du vil bli mere fornøyd... egentlig litt forundret over alle som har hatt feil... ser nesten ut som hver og en har hatt et stort eller mindre feil med den,,,,, fint at du tok det opp : Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Vel, det er som regel de som klager som skriker høyest..de av oss som ikke har opplevd problemer har nok med å bare kose oss. Men jeg fikk min 6600 på onsdag..og har kan påpeke følgene: - Ingen døde pixler - Wapper som en gud - Surfer med Opera så det jomer - Sjekker begge mine mail kontoer - Brukt PC suite via bluetooth for å føre over fra 7650 til 6600 og ta backup og instalere programmer. - MMS funker ikke men det er pga Telenor ikke har støtte for denne mobilen i sitt nettverk enda...mao..ikke Nokia sin feil eller problem ...så..ingen klager herifra!! AKIRA Lenke til kommentar
genser Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 jeg har ikke inntrykket av at det er mange som har problemer med mobilen... men derimot litt vanskeligheter for å sette opp alt riktig.. men sånn er det jo ofte, det er jo ingen tvil om at dette er en meget avansert mobil, men ny teknologi som man ikke er så vant til enda (som det med mms).... ihvertfall, jeg anbefaler deg å kjøpe den... Lenke til kommentar
hen-enge Skrevet 3. november 2003 Forfatter Del Skrevet 3. november 2003 En ting jeg ikke fikk med...men som går litt inn under samme problemstilling (kjøpe eller ikke kjøpe). Hvordan er joystick'en og tastaturet på 6600? Bedres det/myknes det opp etter kort stund med telefonen? Tenker spesielt på deg da arehei da du har hatt 7650 tidligere virker det som. Hva synes du om denne sett i forhold til 6600? Tenker da spesielt på keyboard/tastatur, men også OS, byggekvaliteten i forhold til 7650 etc.Du har jo i tillegg hatt mange telefoner tidligere virker det som så dine svar er gode å ha med i en vurderingsprosess... Setter stort pris på svar...?! Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 min mening vent på sx1.... tror du vil bli mere fornøyd... egentlig litt forundret over alle som har hatt feil... ser nesten ut som hver og en har hatt et stort eller mindre feil med den,,,,, fint at du tok det opp : Du burde faktisk ikke uttale deg om 6600. Såvidt jeg veit så har ikke du prøvd telefonen. Og wap/mms problemer er faktisk IKKE nokia`s feil. Og ikke vær så sikker på at SX1 kommer til å være drit bra fordi det er en Siemens som generelt har lite feil på mobilene. Fakta er at SX1 ikke er ute engang, og da blir det litt feil å si at SX1 er best allerede nå, og når den endelig kommer ut så er det ikke sikkert at den kommer til å være feilfri! Og døde pixler kan alle mobiler ha, enten det er Siemens eller andre merker. Også sier du at hver og en har hatt problemer? Vel, har JEG sagt at jeg har hatt problemer med min? Min fungerer som det skal. Ikke noe feil i det hele tatt. Den fungerer som den skal. Måtte bare få dette ut. Takk! Lenke til kommentar
akseln Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Jeg sitter også med inntrykket at mange (inkludert meg) har knotet med å få satt opp N6600 til å fungere med wap, data og BT - MEN at vi alle er fornøyde og litt stolte av å ha denne telefonen. Den fungerer utrolig bra når først alt er satt opp riktig (selv om vi venter på Telenor MMS). WOW-faktoren er ganske høy på jobben og selv de med P800 synes den er kul og flere har uttalt umiddelbart at "DEN telefonen skal også jeg ha". Har fortsatt til gode å høre fra en N6600 eier at han er misfornøyd med telefonen. Så det så : Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 En ting jeg ikke fikk med...men som går litt inn under samme problemstilling (kjøpe eller ikke kjøpe). Hvordan er joystick'en og tastaturet på 6600? Bedres det/myknes det opp etter kort stund med telefonen? Tenker spesielt på deg da arehei da du har hatt 7650 tidligere virker det som. Hva synes du om denne sett i forhold til 6600? Tenker da spesielt på keyboard/tastatur, men også OS, byggekvaliteten i forhold til 7650 etc.Du har jo i tillegg hatt mange telefoner tidligere virker det som så dine svar er gode å ha med i en vurderingsprosess... Setter stort pris på svar...?! Les mitt svar i denne tråden..her sammenligner jeg min gamle 7650 mot min nye 6600. Scroll ned en 2 - 3 svar.. http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=164602&hl= AKIRA Lenke til kommentar
molna Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Og døde pixler kan alle mobiler ha Jeg har faktisk _aldri_ tidligere hørt om dette problemet på mobiler. På PC LCD-display er det mer "vanlig", men så bør det da også være høyere krav til et lite mobil-display der det blir mye mer synlig. Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Vet ikke om du ser på Qtek som en mobil, men den jeg hadde, hadde en død pixel. Og har lest om flere med Qtek som hadde døde pixler. Lenke til kommentar
soft Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Hmm, har akkurat testet den i butikken... Har 3650, og var klar med 5k for å bytte men... Det var ikke store forskjellen, så å si ingen jeg hadde brukt for. Den er stor, nesten like stor som3650, kult med "vanlig" knappelayout", med 5k for dette ? Nei jeg venter iallefall noen dager til :-) Opera mail osv var akkurat det samme som før, samme med menyer osv. Noen som har gått fra 3650 til 6600 ?? Jeg syne rett og slett a skjermen var blassere en på min 3650, og får du riper er det IKKE bare å bytte deksel. Hører gjerne fra noen som har byttet...:-) Lenke til kommentar
Brimstone Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Må nesten si min mening om N6600 jeg og, synes det er urettferdig at mobilen blir "kritisert" på grunnlag av at "mange har hatt feil med den". De fleste, så og si alle problemene med N6600 som har blitt tatt opp i dette forumet bygger på problemer med å få MMS/GPRS til å fungere som også akseln skrev. Disse problemene har jo egentlig ikke noe med mobilen å gjøre, men heller operatørene... Jeg er en stolt eier av N6600, og angrer ikke ett sekund på at jeg kjøpte den!! (og jeg er ikke en person som helst vil ha nokia) Lenke til kommentar
M.B. Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Det snakkes om pris.Noen som vet hva 3660 vil koste?Den må jo bli billigere,og den er vel ikke så mye dårligere..? Lenke til kommentar
M.B. Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Jeg var inne på Nokia sine sider for å sammenligne 3660 og6600,men fant ikke noen forskjell av betydning, noen som vet det.Typisk Nokia å lage like telefoner i forskjellig innpakning. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Hahaha... Å påstå at det er masse feil med 6600, basert ut i fra hva dere leser i forumet her er jo helt latterlig. Tenk litt: Er det sannsynlig at alle som har kjøpt 6600 registrerer seg i forumet for å starte en tråd hvor de forteller "Min 6600 fungerte helt fint"? Er det sannsynlig at en person som har kjøpt seg 6600, men får ikke til MMS, registrerer seg i forumet for å spør etter hjelp? Du hører kun fra de som har problemer. Forresten, teller det som en feil med telefonen, at folk ikke vet hvordan de setter opp GPRS og WAP tilgangspunkt? Lenke til kommentar
soft Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 For å sammenligne Symbian OS: http://www.symbian.com/developer/techlib/p..._checklist.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå