Gå til innhold

Hjelp til kjøp av ny PC. Forskjeller.

Anbefalte innlegg

Vurderer ny PC i prisklasse 6-9k. Har sitt og lest om litt forkjellige og kommet frem til at en av disse to kan være et godt alternativ:

https://www.komplett.no/asus-x550jk-156-full-hd-matt/824960#!tab:extra

https://www.dustinhome.no/product/5010807134/f550jk-dm104h

Hva er egentlig forkjell på de to, utenom pris? Er det samme pc? Ser at d har de samme spesifikasjonene og ser helt like ut.

Andre gode forsalg til PC mottas med takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Velkommen til forumet!

Den eneste forskjellen jeg finner på de to maskinene er at den på komplett har 802.11ac-WLAN som er nyere og raskere enn 802.11n som er det beste den på Dustin støtter. Om det er verdt prisforskjellen er avhengig av tålmodigheten din når du surfer på trådløst.

Selve trådløstkortet kan godt koste bare 200kr om du vil oppgradere selv, men vet ikke hvor lett det er å skru opp maskinen (kun Hp/Lenovo/Dell publiserer servicehåndbok). I tillegg er det noen PCer som nekter å godta andre nettverkskort enn de som er godkjent på forhånd (her er nok Lenovo værst).

Om vi skal hjelpe med å foreså andre alternativ kan det være en fordel om du sier litt mer om bruk og hva du forventer av PCen. Jeg regner med den kanskje skal brukes til noe enkel spilling siden du har et middels bra skjermkort.

Edit: En annen forskjell i spesifikasjonene er at den på Komplett vistnok skal være nøyaktig 1 cm tykkere, men det er nok heller skrivefeil.

Endret av Kongeskipet
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Velkommen til forumet!

Den eneste forskjellen jeg finner på de to maskinene er at den på komplett har 802.11ac-WLAN som er nyere og raskere enn 802.11n som er det beste den på Dustin støtter. Om det er verdt prisforskjellen er avhengig av tålmodigheten din når du surfer på trådløst.

Selve trådløstkortet kan godt koste bare 200kr om du vil oppgradere selv, men vet ikke hvor lett det er å skru opp maskinen (kun Hp/Lenovo/Dell publiserer servicehåndbok). I tillegg er det noen PCer som nekter å godta andre nettverkskort enn de som er godkjent på forhånd (her er nok Lenovo værst).

Om vi skal hjelpe med å foreså andre alternativ kan det være en fordel om du sier litt mer om bruk og hva du forventer av PCen. Jeg regner med den kanskje skal brukes til noe enkel spilling siden du har et middels bra skjermkort.

Edit: En annen forskjell i spesifikasjonene er at den på Komplett vistnok skal være nøyaktig 1 cm tykkere, men det er nok heller skrivefeil.

Takk for godt og utfyllende svar!

PCen skal brukes mest til skule, tv, film, serier, daglig bruk osv... Litt spilling kan det bli, men ikkje mye. Vil ha en PC med generelt gode ytelser da jeg synes det er det viktigste. En PC med kvalitet og som forhåpentligvis varer noen år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...