Gå til innhold

Per Sandberg beklager IS-uttalelser om KrF

Gjest Slettet-7WVSGN

Anbefalte innlegg

Politikken har ikke vondt av en Sandberg eller to. Vi har derimot vondt av den politikken som Sandberg forfekter. Og den (i dette tilfellet innvandringspolitikk) sitter godt fordelt i partier på begge sider. Det er som med uførefadesen: Frepperne gjør i stor grad det Ap ville ha gjort, bare at sistevnte ville pakket det inn i penere papir.

Jeg stemmer ikke "taktisk", skulle jeg gjort det hadde jeg sluttet å stemme. Jeg stemmer på, og er medlem av, det partiet som i sum og på viktige (men slett ikke på alle) områder best representerer den retningen jeg ønsker at samfunnet skal ta. At jeg som kjent er mye mer liberalistisk er en annen sak. Hadde det vært et parti som passet meg bedre hadde jeg stemt dem.

Til gjengjeld er jeg en av dem som konsekvent kritiserer en inhuman innvandringspolitikk. Også det enten det er Per Sandberg på trøndersk folkemål, Carl Ivar på telefonen fra Spania eller de på den angivelig motsatte politiske fløyen som står for den.

Det finnes nok saker der man kan sette venstresiden mot høyresiden, men dette er ikke en av dem. Der er alliansene helt andre, og det er nettopp den meningsløse aksepolitikken som umuliggjør dem. For eksempel sa jeg umiddelbart at "mitt" parti Venstre burde stemme for SVs forslag om å hente asylbarna hjem igjen. Men det får man vel neppe hverken Ap eller Høyre til støtte, uansett hvem av dem som måtte regjere...?

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

Politikken har ikke vondt av en Sandberg eller to.

Kom i farten på følgende

1. Gjedde
  2. Sandberg.
  3. Ellingsen.
  4. Lehrstein.
  5. Wiborg

Det er mer enn to og noen av de åpenbare populistene. Men den farligste er Siv Jensen som har skiftet fullstendig ham etter at hun har møtt embetsverket i Finansdepartementet. Og det skal hun ha. Hun har tilpasset seg bedre enn det Kristin Halvorsen maktet.

Jeg misliker også sterkt partiet som elsket oppmerksomhet i opposisjon, men som skyr oppmerksomhet i posisjon. Har du notert deg hvor ofte mange av partiets statsråder ikke møter til intervju og debatter i den siste tiden.

Per Sandbergs angrep på KrF og uttalelser er hinsides ethvert utspill jeg har sett av politiske populister. Selv Sverige demokratene er mer siviliserte i sin retorikk.

Men for en gang skyld er det blitt helt stille rundt Sandberg og regjeringen. De sitter nok stille i båten og håper at stormen skal gå over. Noen har fattet at han har gått for langt. Får det ikke konsekvenser, sier også det noe om FrP og regjeringen. Jeg håper ikke på regjeringskrise, da man gjerne må få dokumentert en gang for alle hva en blå-blå regjering utretter og hva Venstre og KrF støtter.

Tankevekkende

Frps fylkesledere støtter Sandbergs fallitt-utspill

og farlig.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Forøvrig helt enig med Geir angående demokrati.

Det overrasker vel ingen som leser denne tråden om du stemmer et parti til høyre for senterpartiet. Han stemmer jo Venstre og er med å holder disse klovnene (for der er flere enn Sandberg) i live. Vi har vel råd til 4 år med politisk teater.

Hva man stemmer eller ikke irelevant i mine øyne. Viktigste er at folk har muligheten til å påvirke hva som skjer i landet vårt, og denne påvirkningskraften mener jeg er større når vi har flere partier enn to store å velge mellom.

Partier som for eksempel SV, er langt unna hva jeg står for i mange saker, men de er viktige, akkurat som FrP er det. Så kan man diskutere hvor få stemmer et parti kan ha og fortsatt være med å bestemme.

Demokratiet er ikke perfekt, og det er en del ting som tyder på at det har blitt svekket i landet vårt de senere år, men jeg vil mye heller ha det sånn som det her enn for eksempel i USA.

Antar siden du vil ha vekk FrP at du mener Norge kun burde hatt Ap og Høyre?

Lenke til kommentar
Men for en gang skyld er det blitt helt stille rundt Sandberg og regjeringen. De sitter nok stille i båten og håper at stormen skal gå over. Noen har fattet at han har gått for langt. Får det ikke konsekvenser, sier også det noe om FrP og regjeringen. Jeg håper ikke på regjeringskrise, da man gjerne må få dokumentert en gang for alle hva en blå-blå regjering utretter og hva Venstre og KrF støtter.

Tankevekkende

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/solberg-regjeringen/siv-til-krf-etter-sandberg-braaket-jeg-beklager/a/23399669/

Kanskje følge med litt før du uttaler deg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Nei.

De andre partiene er ikke populister.

Sv mener jeg kan ha en uansvarlig (altfor ekspansiv) økonomisk politikk. Det har også den sittende blå-blå regjeringen. Med sine milliarder i skattelette til dem som har mest foretar de en permanent svekkelse av våre statsfinanser i en tid vi trenger et finansielt og økonomisk handlingsrom.

Men det er fortsatt utenomsnakk.

Lenke til kommentar

Nei.

De andre partiene er ikke populister.

Sv mener jeg kan ha en uansvarlig (altfor ekspansiv) økonomisk politikk. Det har også den sittende blå-blå regjeringen. Med sine milliarder i skattelette til dem som har mest foretar de en permanent svekkelse av våre statsfinanser i en tid vi trenger et finansielt og økonomisk handlingsrom.

Men det er fortsatt utenomsnakk.

Kall det hva du vil. Populistpartier vokser når de andre partiene handler mot folks ønsker. FrP (eventuelt liknende partier) kommer alltid til å være et mellomstort parti så lenge de andre partiene ikke tar innvandring på alvor. At FrP tråkker i salaten av og til er ikke noe nytt, men det er egentlig ganske uten beydning spør du meg. FrPs identitet er å heller prate hva de mener istedet for kostant være politisk korrekte hele tiden, som de fleste andre partiene i Norge.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Kall det hva du vil. Populistpartier vokser når de andre partiene handler mot folks ønsker.

Den rødgrønne regjeringen hadde en strengere politikk på kriminelle asylsøkere. Kriminelle bør sendes ut av landet så snart som mulig og jeg er personlig for å bruke løgndetektor for å avdekke eventuelle terorrister og krigsforbrytere.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Skrevet 19.02.2015 22:02 - oppdatert 19.02.2015 22:04 like etter bråket.

Jeg har også sett den artiklen selv om Vg ikke er min favorittavis.

Så hva mer mener du FrP burde gjort?

Legge ned partiet før velgerne gjør det. Min prognose er at FrP kommer til å lide samme skjebne som DLF,

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7WVSGN

Skrevet 19.02.2015 22:02 - oppdatert 19.02.2015 22:04 like etter bråket.

Jeg har også sett den artiklen selv om Vg ikke er min favorittavis.

Så hva mer mener du FrP burde gjort?

Legge ned partiet før velgerne gjør det. Min prognose er at FrP kommer til å lide samme skjebne som DLF,

liten sannsynlighet at FRP blir lagt ned de kommende årene, bare se på oppslutningen de fikk 2013. Det er jo normalt at alle partier som går fra opposisjon til posisjon taper velgere :)

463 560 | 16,3 −6,6 10px-Red_Arrow_Down.svg.png | 29 −12 10px-Red_Arrow_Down.svg.png |

Endret av Slettet-7WVSGN
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7WVSGN

Dette angrepet på KrF og Kåre Willoch får konsekvenser.

Vent og se.

Det er vel like før den harde kjerne begynner å slå sprekker.

Alle partier har vel hatt en topp-politiker som har dummet seg ut med utsagn og andre usaklige ting. Kan jo alltids nevne støre og da han prøvde å skjule at han hadde samtaler med hamas for tv2 ;).

Endret av Slettet-7WVSGN
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Så du sammenligner det med Sandbergs angrep på FrP der han støttes av sentrale personer i partiet?

Når endrer han og partiet strategi til å spille offer kortet når innvandrer kortet ikke virker lenger?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7WVSGN

Så du sammenligner det med Sandbergs angrep på FrP der han støttes av sentrale personer i partiet?

Når endrer han og partiet strategi til å spille offer kortet når innvandrer kortet ikke virker lenger?

Det gjør jeg ikke, langt i fra. Men jeg sier at sandbergs kommentar ikke selv kan være ansvarlig for frp's nedgang i meningsmålingene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Det gjør jeg ikke, langt i fra. Men jeg sier at sandbergs kommentar ikke selv kan være ansvarlig for frp's nedgang i meningsmålingene.

Hensikten var vel det motsatte med å spille innvandrer kortet, og det begynte vel med Hagen og fortsatte med Sandberg, Ellingsen og alle i partiet som støttet ham. Et godt planlagt reklame stunt etter min mening.

Nå venter jeg bare på at de trekker offer rolle kortet.

Lenke til kommentar

Hensikten var vel det motsatte med å spille innvandrer kortet, og det begynte vel med Hagen og fortsatte med Sandberg, Ellingsen og alle i partiet som støttet ham. Et godt planlagt reklame stunt etter min mening.

Nå venter jeg bare på at de trekker offer rolle kortet.

At det klønete utspillet til Sandberg, som han og flere med han har beklaget og fordømt, skulle være et godt planlagt stunt faller vell på sin egen urimelighet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...