Gå til innhold

Per Sandberg beklager IS-uttalelser om KrF

Gjest Slettet-7WVSGN

Anbefalte innlegg

Hvis KrF er skyld i norske IS-krigere, er FrP skyld i ABBs ugjerninger. Jeg hadde forventet at en mann som Sandberg ser dette, og smyger seg nokså stille i dørene i forhold til dette. Nå fremstår han som en mann i mental ubalanse, et problem for regjeringen som både statsminister og finansminister må overtolke i beste mening for å redde regjeringen.

I kveld skal Sandberg blant annet ha skrevet dette i sms til VG: "Jeg har beklaget. Jeg registrerer at Hareide ikke er fornøyd. Det respekterer jeg, men noen ytterligere beklagelse kommer ikke. Og selvfølgelig har jeg ingen ønsker eller behov for noen tilgivelse fra Hareide eller KrF." Her går det så altfor tydelig frem at Sandberg ikke skjønner betydningen av å be om unnskyldning. Når du gjør det, så er det nettopp fordi du har behov for og ønsker tilgivelse fra den du har forulempet.

Jeg blir stadig mer urolig for at Sandberg er av en støpning som ikke bør inneha politiske verv. At flere av de som har jobbet tett på ham har sett dette, er kanskje grunnen til at han ikke sitter i regjeringen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ellers sier det seg vell selv at vi ikke hadde hatt disse terroristene i Norge om ikke de andre partiene hadde sluppet dem inn

Hadde Volvo og Ford latt være å lage biler, hadde vi heller ikke hatt fyllekjørere og trafikkdrepte.

For en dustete sammenligning.

Er det? Det er akkurat samme type retorikk som noen f.eks. bruker mot våpenprodusenter i USA, at de er ansvarlige for skolemassakre osv. Det Per Sandberg sier, er akkurat samme tilnærming. Men han går enda et skritt lengre enn det og. Ikke bare er Kr.F (og "de andre partiene") ansvarlige for evt. kriminelle handlinger som individer begår, men de tilogmed ønsker det, ifølge Sandberg.

Hvis du ikke skjønner at dette er fullstendig horrible beskyldninger, så har du et problem.

En annen som tok slik retorikk alvorlig, dro på Utøya for å "ordne opp" som vi husker.

Lenke til kommentar

Hvis KrF er skyld i norske IS-krigere, er FrP skyld i ABBs ugjerninger.

På ingen måte sammenlignbart. Uten innvandringspolitikken som er ført i norge så ville vi ikke hatt hjemvendte IS-krigere. Hvor vanskelig er dette å skjønne?

Om det var AP, FrP eller breivik selv som fikk han til å klikke er irrelevant, han er ikke et importert problem, og det er der hovedpoenget ligger.

I kveld skal Sandberg blant annet ha skrevet dette i sms til VG: "Jeg har beklaget. Jeg registrerer at Hareide ikke er fornøyd. Det respekterer jeg, men noen ytterligere beklagelse kommer ikke. Og selvfølgelig har jeg ingen ønsker eller behov for noen tilgivelse fra Hareide eller KrF." Her går det så altfor tydelig frem at Sandberg ikke skjønner betydningen av å be om unnskyldning. Når du gjør det, så er det nettopp fordi du har behov for og ønsker tilgivelse fra den du har forulempet.

Ja han må jo be om unnskyldning så det blir stille blant alle hårsåre fjotter i det langstrakte land. Selvfølgelig er ikke en tvunget unnskyldning like avhengig av tilgivelse som en ekte.

Hva med støre som direkte lyver i tv-intervju, og attpåtil har hatt samtaler med terroristene i hamas. 1000 ganger værre enn diverse sitater fra sandberg, men denne tosken vil dere altså ha som statsminister.

Er det? Det er akkurat samme type retorikk som noen f.eks. bruker mot våpenprodusenter i USA, at de er ansvarlige for skolemassakre osv. Det Per Sandberg sier, er akkurat samme tilnærming. Men han går enda et skritt lengre enn det og. Ikke bare er Kr.F (og "de andre partiene") ansvarlige for evt. kriminelle handlinger som individer begår, men de tilogmed ønsker det, ifølge Sandberg.

Hvis du ikke skjønner at dette er fullstendig horrible beskyldninger, så har du et problem.

En annen som tok slik retorikk alvorlig, dro på Utøya for å "ordne opp" som vi husker.

Utenom den delen der han sier at KrF har ønsket seg dette, så er jeg enig med sandberg. De må dele skylden for denne økte terrorberedskapen med de andre partiene som har ført en blåøyd innvandringspolitikk som ikke henger på greip i virkeligheten.

Lenke til kommentar

Det var ingen forbehold om hjemvendte IS-krigere. Sandberg snakket om alle som valgte å dra, uavhengig av hvor de nå befinner seg. FRP sin innvandringspolitikk er ikke ekstremt forskjellig fra de andre partiene på Tinget, så det ville garantert vært reisende krigere selv med mer makt til FRP.

FRP må derfor, i følge deg, være med å dele skylden. Jeg mistenker at du og Sandberg ikke er så enige som du tror.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Om det var AP, FrP eller breivik selv som fikk han til å klikke er irrelevant, han er ikke et importert problem, og det er der hovedpoenget ligger.

En del av IS-krigerne fra Norge er født og oppvokst her. Blant dem finner vi til og med etniske nordmenn.

Hvis du vil hindre at nordmenn blir påvirket fra utlandet, må du nok gjøre som Kina og Nord-Korea. Det begynner å gå opp for meg at en del av dere faktisk ønsker et slikt samfunn, bare det er basert på deres tankegods.

Endret av Horten Market
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja fordi å ha strengere innvandringspolitikk er det samme som å ønske diktatur og/eller et hermetisk lukket samfunn.

Å begrense importen av folk som hater vestlige verdier betyr ikke at vi blir fri for islamister, men det er iallefall en start og ville vist at man tar problemet på alvor.

Skal man slenge rundt seg med tøvete bemerkninger så kan vel jeg si at noen av dere ønsker sharialover i Norge også?

Endret av Apox
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det endrer ikke på at de problemene innvandringen har ført med seg ikke ville vært om det ikke var for innvandringen.

Nå gjør du deg billig og simpel.

Noe av det morsomste eg finner når det er snakk om politikk på nett er folk som deg.

Bruk av hersketeknikk ved å komme med tåpelige påstander, og der du regelrett kaller folk dum om de stemmer på noe annet enn deg, og da spesiellt om du er en av de som stemmer rødt :)

Setninger som " Du må da skjønne det vel ??" , og "Folk som stemmer FRP er dumme og uutdanna" eller det å regelrett være frekk med folk som ikkje deler det samme synspunktet som deg gjør deg til en komplett idiot.

Selv stemmer eg ikkje da eg synst de fleste polikerene bare spiller ett spill for galleriet, og at så lenge de får lønn så driter de i resten.

Men for å synke ned på ditt nivå så kan eg no si såpass at eg skjønner ikkje at folk som deg ikkje forstår faren vi står over når gjelder innvandringen, og ja, eg tenker da spesielt på den muslimske delen.

Se til England (London), danmark og sverige. Ser det bra ut det som skjer ? Er dette noe du vil ha her til lands ?

Innvandringen failer så det synger etter der integrering overhodet ikkje står på ønskelisten til mange av disse folkene, og det er som ett ondt virus som er umulig å stoppe om det får fortsette.

De bygger sitt eget lille samfunn i vårt samfunn, noe som selvfølgelig ikkje vil fungere i lengden.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ja fordi å ha strengere innvandringspolitikk er det samme som å ønske diktatur og/eller et hermetisk lukket samfunn.

Her gjør du en kobling som er like intellektuelt fraværende som det Sandberg kom med. Jeg bemerket at flere av IS-krigerne fra Norge er født her, og noen er også etniske nordmenn. Skal du hindre et samfunn i å bli påvirket fra utlandet, så må det lukkes. Dette har altså lite med innvandring å gjøre, men det har en del å gjøre med integreringspolitikk, og en del med at i et fritt samfunn må man godta at slike meninger formes, og en del med at det norske samfunnet ikke er fritt nok til at også meninger vi avskyr kan luftes åpent og diskuteres. Åpen debatt er det eneste virkemiddelet et demokrati har til å påvirke andres meningsdannelse. De som bruker sosial stigmatisering til å hindre andre i å ytre seg, legger forholdene til rette for at avskyelige holdninger kan dannes.

Lenke til kommentar

Her gjør du en kobling som er like intellektuelt fraværende som det Sandberg kom med. Jeg bemerket at flere av IS-krigerne fra Norge er født her, og noen er også etniske nordmenn. Skal du hindre et samfunn i å bli påvirket fra utlandet, så må det lukkes. Dette har altså lite med innvandring å gjøre, men det har en del å gjøre med integreringspolitikk, og en del med at i et fritt samfunn må man godta at slike meninger formes, og en del med at det norske samfunnet ikke er fritt nok til at også meninger vi avskyr kan luftes åpent og diskuteres. Åpen debatt er det eneste virkemiddelet et demokrati har til å påvirke andres meningsdannelse. De som bruker sosial stigmatisering til å hindre andre i å ytre seg, legger forholdene til rette for at avskyelige holdninger kan dannes.

Og mange av IS-krigerne er ikke født i norge. Du snakker fortsatt om at folk vil hindre påvirkelse fra utlandet og da har du misforstått til de grader. Saken er at vi kan minske importen av kvinnemishandlere fra den tredje verden som ikke har noe som helst å bidra med i et vestlig samfunn. Problemet som sagt ikke komme bort, men det vil iallefall bli gjort noe med.

Lite med innvandring å gjøre? Innvandring og integrering er vel 2 sider av samme sak.

Hvis du tror problemet kan løses med åpenhet er du ganske naiv. Vi har vel vært åpen og demokratisk siden innvandringen startet, og problemet har blitt bare større og større.

Denne ytringsfriheten du og dine meningsfeller etterlyser er forøvrig bare sånn at islamister skal få lufte meningene sine. Med en gang man diskuterer innvandring derimot så er man "intellektuelt fraværende".

.

Lenke til kommentar

KrF mener tydeligvis at det er helt greit at norske statsborgere reiser til krigsområder for å slåss mot norske soldater, og de løfter ikke en finger for å gjøre noe med alle "hellige krigerne" som kommer til Norge med krigserfaring fra Syria og Irak. Hvilke norske politikere tar initiativ for å skaffe den nødvendige lovhjemmel for å gjøre noe med dette? Det eneste som er beklagelig her er at den eneste politikeren som faktisk mener noe og uttaler seg, formulerer seg så lite diplomatisk at all seriøsiteten hans forsvinner fullstendig under alt bråket i media..

Lenke til kommentar

KrF er et parti basert på religion og det i seg selv bør være nok til at de ikke burde hatt en plass på Stortinget, da deres avgjørelser er basert på fiksjon (religion er ikke mer enn det). Religion skal ikke ha noe med staten å gjøre, det skal være en privat del av livet. Så hver gang KrF snakker om søndagsåpne butikker eller Vinmonopolet så kan jeg ikke annet enn å le.

Når det kommer til FrP så er det et parti som har ledere som ikke er opptatt av å være politisk korrekt eller å bli likt av det venstrevidde media. Det setter jeg stor pris på. Vi bør være glad vi har personer som Sandberg som tar bladet fra munnen og sier det som er sant. Religiøse ekstremister og innvandring er to av de største truslene Europa står overfor nå.

Lenke til kommentar

Selv stemmer eg ikkje

Da er du dårlig integrert i det norske samfunnet når du åpenbart mener at demokrati er noe dritt.

Du må feie for egen dør før du skal "integrere" andre.

Takk for at du beviser påstanden min.

Hva med å faktisk kommentere det eg nevner?

Så du mener det at demokratiet her til lands funker bra?

Måten hele systemet er bygget opp på er feil, og ett godt eksempel på det er suppen som er blandet i dagens regjering ifag.

Hvordan skal partiene klare å få gjennomslag når det sitter folk med så forskjellige meninger å forhandler?

Ender med en handlingslammet gjeng.

Men hadde satt pris på dine synspunkter angående tingene eg nevner, og eventuelt hva tiltak som kunne vært gjort for å begrense frykten til folk?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Etter mitt syn er det mye bedre å levere en blank stemme enn å la være å stemme.

Uansett er det også en avsporing. Tråden dreier seg om Per Sandbergs påstander og hans forsøk på beklagelse. Dette er ikke en tråd om politiske partier og hvordan ulike stemmer.

Lytt til denne

http://tv.nrk.no/serie/dagsnytt-atten-tv/nnfa56021915/19-02-2015#t=5s

debatten samt kommentarene

http://tv.nrk.no/serie/dagsnytt-atten-tv/nnfa56021915/19-02-2015#t=16m8s

Dersom han og FrP ønsker en tilværelse i opposisjon, må han bare fortsette.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...