Gå til innhold

Oppkjøring


Gjest Slettet+9813241234

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9813241234

Hei jeg skal ta mitt andre oppkjøring snart, og lurer på hvor pirkete er sensorene? kjøre læreren min sier jo jeg kan kjøre og at han har hatt elever som har kjørte dårligere på oppkjøring og bestått, er liksom blitt litt usikker etter første oppkjøringen om jeg greier og bestå på andre gangen. Første gangen strøk jeg pga lite fart inn mot motorvei og hvilte ikke foten og holdt (uten og trykke noe) over clutchen, så sa hu dette var klart stryk.

 

takk for alle svar på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mest sannsynlig så har du fått en nazi sensor, men syns det er over gjennomsnittet merkverdig at kjørelærer sier han har hatt elever som har kjørt dårligere enn deg, men de besto og ikke du.

 

Husk at aksellerering ikke er ulovlig, og ved utkjøringsrampe er det som oftest best å komme seg rett oppunder fartsgrensen så fort som overhodet mulig, mens man leter etter en ledig luke naturligvis.

 

Første 10 sekundene jeg skulle begynne å kjøre på oppkjøringa selv, så klarte jeg å kjøre oppå kantsteinen som bilen var parkert vedsiden av, for jeg visste ikke i hvilken posisjon rattet sto i, da tenkte jeg for meg selv "jaja, dette starter jo bra". Klarte heller ikke noen av spørsmålene hun stilte meg før vi begynte å kjøre, mener å huske det var noen kort med spørsmål bak som jeg kunne velge selv, men after all så klarte jeg å bestå.

 

Går sikkert bedre neste gang, husk at det er umulig å få samme sensor to ganger, lykke til! :)

Endret av IntenseLizard
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9813241234

Mest sannsynlig så har du fått en nazi sensor, men syns det er over gjennomsnittet merkverdig at kjørelærer sier han har hatt elever som har kjørt dårligere enn deg, men de besto og ikke du.

 

Husk at aksellerering ikke er ulovlig, og ved utkjøringsrampe er det som oftest best å komme seg rett oppunder fartsgrensen så fort som overhodet mulig, mens man leter etter en ledig luke naturligvis.

 

Første 10 sekundene jeg skulle begynne å kjøre på oppkjøringa selv, så klarte jeg å kjøre oppå kantsteinen som bilen var parkert vedsiden av, for jeg visste ikke i hvilken posisjon rattet sto i, da tenkte jeg for meg selv "jaja, dette starter jo bra". Klarte heller ikke noen av spørsmålene hun stilte meg før vi begynte å kjøre, mener å huske det var noen kort med spørsmål bak som jeg kunne velge selv, men after all så klarte jeg å bestå.

 

Går sikkert bedre neste gang, husk at det er umulig å få samme sensor to ganger, lykke til! :)

så bra at man slipper og ha samme flere ganger :) tusen takk får krysse fingrene og håpe alt går bra neste gang :)

Lenke til kommentar

Basert på kva som kom fram i den andre tråden så var nok den viktigaste strykgrunnen at du kjøyrte rykkete. Dette er verken behagelig eller miljøvennlig kjøyring.

 

Mitt beste tips er derfor at du holder særlig fokus på å unngå rykkete kjøyring, enten dette er i forbindelse med akselerasjon/bremsing, eller at du er for brå når du bruker rattet til å korrigere kursen.

 

Du kan sjølvsagt akselerere på akselerasjonsfelt og slikt, men prøv å unngå kombinasjonen av fartsakselerasjon og svinging da dette er ubehagelig for passasjeren/sensor.

 

Ellers så vil eg på generell basis anbefale deg å "tenke høgt". Fortell sensor kva du tenker og kva du prøve å gjere. Om du f.eks ikkje gir full gass på akselerasjonsfeltet fordi du vil tilpasse farta for å kunne bruke luka bak bussen så fortell sensor dette. Då slepper du at sensor trekker deg for å ikkje ha lagt deg inn i luka foran bussen.

Lenke til kommentar

Det du kan gjøre er å spørre kjørelæreren din om å bli med under oppkjøring (kun som en passasjer, kan ikke kommentere kjøringen din) men hvis du gjør en feil så kan dere trene på det. (Trur også at det er mindre sjanse for å stryke for småting)

Selv om du er konge på kjøreskolen så spiller nerver en stor del inn når du har oppkjøring.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9813241234

Det er absolutt ikke umulig å få samme sensor flere ganger. Systemet sjekker ikke om man har hatt oppkjøring med samme sensor tidligere når man bestiller time.

 

Til trådstarter: I hvilken sammenheng var det du ikke hvilte foten over clutchen uten å trykke den ned?

Liksom hold foten alltid over clutchen klart til og trykke ned, og hvilte den ikke ved siden av. det var det ho trakk meg på, også akselerasjonen inn mot motorvei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...