george-the-slut Skrevet 19. februar 2015 Del Skrevet 19. februar 2015 Klumpen er som.. "myk skjellet" (er usikker på hva jeg skal kalle det), og det gjør vondt å ta/presse på det. Den er ikke synlig med mindre jeg trekker inn magen, og da kan man se forskjell fra høyre siden.. kjennes også rart.. Noen som kan tenkte seg hva det kan være? burde jeg oppsøke legen? - 17 år gammel jente. Lenke til kommentar
eldavid Skrevet 19. februar 2015 Del Skrevet 19. februar 2015 Ta en tur til legen, så får du en skikkelig vurdering av det. Det hørtes uskyldig ut (en fettklump eller lignende), men nyoppståtte klumper bør alltid vurderes av en profisjonell. 1 Lenke til kommentar
Djn Skrevet 19. februar 2015 Del Skrevet 19. februar 2015 (endret) Klumpen er som.. "myk skjelett" Til senere: De halvmyke delene i øret, i nesa, mellom ribbeinene, og litt ymse andre steder er "brusk". Endret 19. februar 2015 av Djn Lenke til kommentar
george-the-slut Skrevet 20. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2015 Klumpen er som.. "myk skjelett" Til senere: De halvmyke delene i øret, i nesa, mellom ribbeinene, og litt ymse andre steder er "brusk". Ok, takk skal du ha! Lenke til kommentar
AnnonymG Skrevet 20. februar 2015 Del Skrevet 20. februar 2015 De to nederte ribbeina er ikke festet til brystbeinet (Sternum) slik som alle de andre er (enten direkte eller indirekte), derfor kan enden av ribbeina kjennes ut som en slags kul. Hvis du snakker om de ribbeina som du kan kjenne fortsetter frem mot brystet og brystbeinet, så kan dette være, som nevnt, fettkul f.eks. Ta gjerne en tur til legen og sjekk det opp uansett Lenke til kommentar
Diafragma Skrevet 23. februar 2015 Del Skrevet 23. februar 2015 De to nederte ribbeina er ikke festet til brystbeinet (Sternum) slik som alle de andre er (enten direkte eller indirekte), derfor kan enden av ribbeina kjennes ut som en slags kul. Hvis du snakker om de ribbeina som du kan kjenne fortsetter frem mot brystet og brystbeinet, så kan dette være, som nevnt, fettkul f.eks. Ta gjerne en tur til legen og sjekk det opp uansett Dette er riktig, men disse to ribbenene er hverken palpable eller synlige foran, da de ligger på linje med ryggraden og buer svært kort inn/ut mot forsiden av kroppen. Jeg går ut ifra at ts snakker om det nederste av ribbenene som ER festet til sternum med brusk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå