Gå til innhold

GTX 960 eller 970?


newman221

Anbefalte innlegg

Heisann

Har en i5 4690K og 8GB 1600MHz ram på en Asus Maximus Ranger hovedkort. Dagens skjermkort er GTX 660ti som jeg har vært veldig fornøyd med. Men det begynner å lugge litt her og der i spill...

 

Er det tilstrekkelig med 960, eller bør jeg legge på en tusenlapp til for 970?

Har en Dell U2713HM skjerm med 2560x1440 oppløsning.

 

Spiller ikke så ofte, hater online spill, og de siste spillene jeg koste meg med var Tomb Raider, Wolfenstein og Far Cry 3+4. Ikke fanatisk på at ting skal flyte i 130frames, men lugging er litt irriterende...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette har nok ikke mye for seg. GTX 970 gjør nok denne jobben bedre enn 660TI. I tillegg må du jo ha nok effekt i PSU til å drive begge, og du får problemene med mer tilført varme til systemet ditt.

 

Du kan alltids teste litt å se (i og med at du har begge kortene) men det korte svaret må bli: "Ja det er bortkastet".

Lenke til kommentar

Så 970 er tingen å gå for.. Da får jeg vurdere det da. Har en følelse av at oppgraderingen blir merkbar fra 660ti og 1440-oppløsning.

 

Noen som veit om det gamle 660ti kan benyttes som PhysX-kort? Var masse snakk om det i gamle dager.. Eller er det bortkastet nå?

Nvidia skjermkort i dag (900's) drar physX partikler som ingenting. Så du kan lett forvente rundt 100 fps eller mer i for eksempel borderlands 2 som har physX.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...