Monnami41 Skrevet 19. februar 2015 Del Skrevet 19. februar 2015 Hei Noen som kan noe om dette, eller kanskje nettopp har vært igjennom dette, som kan komme med noen gode råd?Vi har termin 10. juli, og arbeidsgiveren min har nå bedd om at jeg skisserer hvordan jeg skal ta ut foreldrepermisjonen min. Jeg jobber i staten, og samboer jobber i et interkommunalt selskap. Vi har et barn fra før på 1,5 mnd, og etter det jeg har forstått så er reglene endret, slik at jeg kan nå få overført 4 uker av fars 14 uker. Dette ønsker vi å gjøre, slik at far har 10 uker. Hva er mest hensiktsmessig å gjøre, og tenker da spesielt på ferie. Hvordan tar man hensyn til dette når man har termin midt i feriemåneden? Noen som har erfaring med hva som lønner seg med tanke på å ta ut 100% eller 80% permisjon? Synes NAV sine sider er vanskelig å forstå, så kanskje noen av dere har et mer forståelig språk enn NAV Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 19. februar 2015 Del Skrevet 19. februar 2015 Sjekk NAV Foreldrepenger på Facebook.Der kan du også stille spørsmål og få gode svar :-) Lenke til kommentar
Tvillingsjel Skrevet 20. februar 2015 Del Skrevet 20. februar 2015 Du trenger ikke å ta ut ferien, den kan ingen tvinge deg til å ta. Du kan ta den før eller vente med den til senere og ha den midt i permisjonen heller. De siste tre ukene FØR termin må du ta permisjon, eller så mister du de ukene. De første seks etter fødsel er også reservert mor. Jeg har tatt 80% begge gangene. Det lønner seg ikke økonomisk, men man får mer tid hjemme med ungen og den tiden kommer aldri tilbake Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 20. februar 2015 Del Skrevet 20. februar 2015 (endret) Har et barn på 1.5 mnd fra før? altså som ble født ca ved nyttår? så har dere termin 10.juli = 7 måneders svangerskap? Endret 20. februar 2015 av Henrik2k Lenke til kommentar
Monnami41 Skrevet 22. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2015 Har en sønn på 15 mnd Vet dere om far og mor må ta samme gradering i permisjonen, eller kan disse være forskjellig? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå