Smedsrud Skrevet 19. februar 2015 Del Skrevet 19. februar 2015 MSIs nye sprell kan gi en stjerne i boka hos dataspillere.UNBOXING: Vi ventet en lett laptop, men fikk denne 11-kilos esken i stedet Lenke til kommentar
Populært innlegg anon12234 Skrevet 19. februar 2015 Populært innlegg Del Skrevet 19. februar 2015 (endret) forslag til ny artikkeloverskrift:"Vi bestilte en laptop, men du der.....vil ikke TRO hva vi fant i esken!!!!" evt: "Nødetatene er tilkalt, tek.no sine kontorer i sjokk etter å ha mottatt mystisk potensielt farlig eske... du der hjemme i stolen, ja du som leser dette, vil ikke tro hva vi fant når vi åpnet esken og gikk i sjokk!" Endret 19. februar 2015 av Henrik2k 36 Lenke til kommentar
Populært innlegg Kakeshoma Skrevet 19. februar 2015 Populært innlegg Del Skrevet 19. februar 2015 Neste gang kan dere vente med å skrive overskriften til dere har åpnet esken, for det var ikke bare en eske som veiet 11kg dere fikk eller? Hæ? Hæ? Var det det? Ikke? 12 Lenke til kommentar
Populært innlegg joebush Skrevet 19. februar 2015 Populært innlegg Del Skrevet 19. februar 2015 Jeg sliter med å forstå hvordan dere kunne ha ventet en lett laptop når dere først skulle teste ut dette opplegget. Skal vi tro at dere ikke en gang leser om produktene dere tar inn til test?? 19 Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 19. februar 2015 Del Skrevet 19. februar 2015 Jeg sliter med å forstå hvordan dere kunne ha ventet en lett laptop når dere først skulle teste ut dette opplegget. Skal vi tro at dere ikke en gang leser om produktene dere tar inn til test?? Lol^!^ 1 Lenke til kommentar
Master_Corruptor Skrevet 19. februar 2015 Del Skrevet 19. februar 2015 Jeg forstår ikke helt bruksområdet her. Når laptopen er docket, må den kobles på en ekstern skjerm. Men den er ikke akkurat ergonomisk å bruke der den står oppå en svær kloss. Så vil anta at du må til med et keyboard og en mus i tillegg. Men da har du jo en merkelig stasjonær maskin... som koster MER enn 17500 (antatt pris u/skjermkort). Hvorfor skal en kjøper velge dette fremfor en ordinær stasjonær maskin + en billig 13" laptop? 7 Lenke til kommentar
Mathias? Skrevet 19. februar 2015 Del Skrevet 19. februar 2015 Jeg syns det var en god idé og et stilig produkt. Lenke til kommentar
Psykonaut Skrevet 19. februar 2015 Del Skrevet 19. februar 2015 forslag til ny artikkeloverskrift: "Vi bestilte en laptop, men du der.....vil ikke TRO hva vi fant i esken!!!!" evt: "Nødetatene er tilkalt, tek.no sine kontorer i sjokk etter å ha mottatt mystisk potensielt farlig eske... du der hjemme i stolen, ja du som leser dette, vil ikke tro hva vi fant når vi åpnet esken og gikk i sjokk!" Tfw: Tid for unboxing! Nye MSI GS30 Shadow. Man kan se hele unboxingvideoen her: http://youtu.be/m83JcNoNQ-4?t=42s Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 19. februar 2015 Del Skrevet 19. februar 2015 Jeg forstår ikke helt bruksområdet her. Når laptopen er docket, må den kobles på en ekstern skjerm. Men den er ikke akkurat ergonomisk å bruke der den står oppå en svær kloss. Så vil anta at du må til med et keyboard og en mus i tillegg. Men da har du jo en merkelig stasjonær maskin... som koster MER enn 17500 (antatt pris u/skjermkort). Hvorfor skal en kjøper velge dette fremfor en ordinær stasjonær maskin + en billig 13" laptop? Enig. En stasjonær gamingmaskin tar ikke så mye mer plass enn det hele sulamitten gjør. Hadde heller valgt en stasjonær + laptop slik jeg har i dag, fungerer veldig greit. Med dropbox eller andre synkroniseringsløsninger er det ikke lenger noe stress å måtte overføre data mellom PCer. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 19. februar 2015 Del Skrevet 19. februar 2015 Den ekstra boksen burde strengt tatt ikke koste noe særlig mer enn et kabinett med powersupply (la oss si 1000kr) + overgangen fra PCI-express til Thunderbolt(?) (la oss si 1000kr). Totalt 2000kr. Ser nå at det ikke står noe i artikkelen om hva slags tilbakobling som blir brukt... Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 19. februar 2015 Del Skrevet 19. februar 2015 Stilig, men håpløst produkt. Laptoppen er ikke "gamer" uten boksen, og boksen kan ikke brukes uten laptoppen. MSI lanserte denne saken på en messe for ikke lenge siden, mener de sa den gang at koplingsmekanismen er proprietær, men basert på PCIexpress. Artig at det nettopp var kampanje på denne også. Tror det var Komplett som kuttet 20% eller noe sånt. Lenke til kommentar
Happydaydreamer669 Skrevet 19. februar 2015 Del Skrevet 19. februar 2015 Vet ikke helt om jeg skjønner bruksområdet? Hvis en kjøper en gamelaptop med 970 og en god i7 trenger en vel strengt tatt bare en vanlig dock da hardware uansett egner seg til gaming? Hadde det vært en tynn i5/i7 med integrert grafikk der maskinen koster 8-9 tusenlapper ville denne boksen hatt litt mer mening. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 19. februar 2015 Del Skrevet 19. februar 2015 Dette konseptet er løst LANGT bedre hos Alienware med sin "Graphics Amplifier". Ikke bare er det en kabel du plugger inn i stedet for et tårn du setter laptopen oppå, men den er optional. 1 Lenke til kommentar
Drumdur Skrevet 19. februar 2015 Del Skrevet 19. februar 2015 Alienware har hatt ein liknande løysing i lengre tid, så er vel ingen revolusjon i så måte. Har meir tru på strømming, til dømes nVidia Grid og liknande. http://www.dell.com/content/products/productdetails.aspx/alienware-graphics-amplifier?c=us&cs=19&l=en&s=dhs&sku=452-BBRG&redirect=1 Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 19. februar 2015 Del Skrevet 19. februar 2015 (endret) Jeg forstår ikke helt bruksområdet her. Når laptopen er docket, må den kobles på en ekstern skjerm. Men den er ikke akkurat ergonomisk å bruke der den står oppå en svær kloss. Så vil anta at du må til med et keyboard og en mus i tillegg. Men da har du jo en merkelig stasjonær maskin... som koster MER enn 17500 (antatt pris u/skjermkort). Hvorfor skal en kjøper velge dette fremfor en ordinær stasjonær maskin + en billig 13" laptop? Helt enig. Komplett ubrukelig docking. Når det gjelder overskriften så hører den hjemme på viralevideoer.com eller en tilsvarende side full av svada. Endret 19. februar 2015 av Dragavon Lenke til kommentar
Ping7 Skrevet 19. februar 2015 Del Skrevet 19. februar 2015 Liker tanken bak konseptet, men elendig utført og alt for dyrt. Hvis jeg skal kjøpe noe sånt så måtte de gjort en del forbedringer. - Tynnere og lettere laptop - Separat docking med noen lunde OK design - Boks med GPU etc på gulvet - Pris 15k uten GPU. Da hadde jeg vrengt lommeboka asap. Dette derimot virker som et forsøk på å selge prototyper til full pris. Lenke til kommentar
3irik Skrevet 20. februar 2015 Del Skrevet 20. februar 2015 Liker tanken bak konseptet, men elendig utført og alt for dyrt. Hvis jeg skal kjøpe noe sånt så måtte de gjort en del forbedringer. - Tynnere og lettere laptop - Separat docking med noen lunde OK design - Boks med GPU etc på gulvet - Pris 15k uten GPU. Da hadde jeg vrengt lommeboka asap. Dette derimot virker som et forsøk på å selge prototyper til full pris. Helt enig. En netbook med OK specs men lav vekt + kraftig boks på gulvet hadde vært perfekt for meg! Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 20. februar 2015 Del Skrevet 20. februar 2015 Lager ingen en boks som dette for eksisterende ultraportable? Det ble jo forresten sagt tidlig på 2000-tallet da man lanserte slike eksterne grafikkort at overføringshastigheten strupet ytelsen... er det fikset nå da eller? Lenke til kommentar
MiiX Skrevet 20. februar 2015 Del Skrevet 20. februar 2015 (endret) Jeg forstår ikke helt bruksområdet her. Når laptopen er docket, må den kobles på en ekstern skjerm. Men den er ikke akkurat ergonomisk å bruke der den står oppå en svær kloss. Så vil anta at du må til med et keyboard og en mus i tillegg. Men da har du jo en merkelig stasjonær maskin... som koster MER enn 17500 (antatt pris u/skjermkort). Hvorfor skal en kjøper velge dette fremfor en ordinær stasjonær maskin + en billig 13" laptop? Mer en konsept maskin enn bruksmaskin, spør du meg... Lager ingen en boks som dette for eksisterende ultraportable? Det ble jo forresten sagt tidlig på 2000-tallet da man lanserte slike eksterne grafikkort at overføringshastigheten strupet ytelsen... er det fikset nå da eller? proprietær grensesnitt, altså ingen standard. Ødelegger det litt for meg att den integrerte skjermen blir ubrukelig når den er docket... Kul start da. Stå på MSI! ;> Endret 20. februar 2015 av MiiX Lenke til kommentar
DataFMT Skrevet 21. februar 2015 Del Skrevet 21. februar 2015 Ikke for å være negativ, men det der er den rareste og mest upraktiske dockingen jeg har sett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå