SthapFap Skrevet 19. februar 2015 Del Skrevet 19. februar 2015 Håper noen her kan hjelpe megJeg kolliderte med bilen i dag tidlig. Det er åpenbart ikke min skyld, men bilen har gått over fristen til EU-kontroll.Hvor fucked er jeg? Har for øvrig ikke fått varsel til tross for at jeg vet jeg er over tiden. Takk Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 19. februar 2015 Del Skrevet 19. februar 2015 (endret) Ring til veivesenet og forklar situasjonen. Jeg antar du kan få utsettelse dersom du har en grunn Men "det er åpenbart ikke min skyld, men bilen har gått over fristen"..? Du kolliderte idag, og det er derfor du har passert tidsfristen? Du har vel hatt ca 2 mnd på deg å gjennomføre en EU-kontroll... Endret 19. februar 2015 av newman221 Lenke til kommentar
SthapFap Skrevet 19. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2015 Blir litt dumt å ringe for utsettelse ETTER jeg har kollidert. Motparten overholdt ikke vikeplikt. Jeg har ikke godkjent bilen min enda til tross for at den skulle vært det. Spørsmålet mitt er om dette vil få noen følger. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 19. februar 2015 Del Skrevet 19. februar 2015 Har for øvrig ikke fått varsel til tross for at jeg vet jeg er over tiden. Du får ikke noe varsel lenger. (Fra veimyndighetene.) NAF har en 'varslingstjeneste' du kan melde deg på, og det finnes kanskje andre lignende tjenester også. Håper du har et forståelsesfullt forsikringsselskap... Mulig det ikke er noe problem dersom bilens tilstand ikke var en medvirkende årsak til kollisjonen. Lenke til kommentar
daruu Skrevet 19. februar 2015 Del Skrevet 19. februar 2015 (endret) Når skulle du ha vært inne på kontroll? Du får jo brev når fristen er ute, hvor det står når du MÅ EU godkjenne bilen innen, ellers får du avskiltningsbegjæring Endret 19. februar 2015 av daruu Lenke til kommentar
SthapFap Skrevet 19. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2015 Når skulle du ha vært inne på kontroll? Du får jo brev når fristen er ute, hvor det står når du MÅ EU godkjenne bilen innen, ellers får du avskiltningsbegjæring September, så den ekstra måneden har jo gått ut... Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 19. februar 2015 Del Skrevet 19. februar 2015 Hvis det stemmer at den andre bilen har hele skylden for uhellet tror jeg bare du vil få avkorting på skaden på bilen din. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 19. februar 2015 Del Skrevet 19. februar 2015 September? Skulle bilen vært på EU-kontroll i september? For nesten et halvt år siden? Hva har du ventet på? Lenke til kommentar
SthapFap Skrevet 19. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2015 September? Skulle bilen vært på EU-kontroll i september? For nesten et halvt år siden? Hva har du ventet på? Det er flere og private årsaker. Det er også helt irrelevant i forhold til det jeg ønsker svar på. Lenke til kommentar
SthapFap Skrevet 19. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2015 Hvis det stemmer at den andre bilen har hele skylden for uhellet tror jeg bare du vil få avkorting på skaden på bilen din. Hva menes egentlig med avkorting? At det blir en egenandel/lavere sum? Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 19. februar 2015 Del Skrevet 19. februar 2015 At du får en lavere sum fra forsikringsselskapet. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 19. februar 2015 Del Skrevet 19. februar 2015 (endret) Det er åpenbart ikke min skyld, men bilen har gått over fristen til EU-kontroll. Hvor fucked er jeg? Det skal ikke være noe problem dersom bilens tilstand ikke var en medvirkende årsak til kollisjonen. Det hjelper ikke å spørre alle steder om dette. Det vil medføre at det sannsynligvis blir tatt opp til vurdering. Endret 19. februar 2015 av mobile999 1 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 19. februar 2015 Del Skrevet 19. februar 2015 Ta det med ro, det får neppe noen konsekvenser for deg utover at bilen fortsatt ikke er godkjent.. 1 Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 20. februar 2015 Del Skrevet 20. februar 2015 Enig med Snylter. Har en kompis som kjørte i en elg og smashet hele fronten, forsikringen dekket det mot satsen for egenandel som var avtalt i forsikringsavtalen. I etterkant kom han på at bilen skulle ha vært på EU for sikkert ett år siden. Ingen som brydde seg. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 20. februar 2015 Del Skrevet 20. februar 2015 Vanligvis er det ikke egenandel ved kollisjon med dyr. Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 20. februar 2015 Del Skrevet 20. februar 2015 Det er sant, men i det aktuelle tilfellet ble det noen tusenlapper. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå