Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

EU kontroll/forsikring

SthapFap

Anbefalte innlegg

Håper noen her kan hjelpe meg

Jeg kolliderte med bilen i dag tidlig. Det er åpenbart ikke min skyld, men bilen har gått over fristen til EU-kontroll.

Hvor fucked er jeg? Har for øvrig ikke fått varsel til tross for at jeg vet jeg er over tiden.

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ring til veivesenet og forklar situasjonen. Jeg antar du kan få utsettelse dersom du har en grunn

Men "det er åpenbart ikke min skyld, men bilen har gått over fristen"..? Du kolliderte idag, og det er derfor du har passert tidsfristen? Du har vel hatt ca 2 mnd på deg å gjennomføre en EU-kontroll...

Endret av newman221
Lenke til kommentar

Har for øvrig ikke fått varsel til tross for at jeg vet jeg er over tiden.

Du får ikke noe varsel lenger. (Fra veimyndighetene.)

NAF har en 'varslingstjeneste' du kan melde deg på, og det finnes kanskje andre lignende tjenester også.

Håper du har et forståelsesfullt forsikringsselskap...

Mulig det ikke er noe problem dersom bilens tilstand ikke var en medvirkende årsak til kollisjonen.

Lenke til kommentar

Det er åpenbart ikke min skyld, men bilen har gått over fristen til EU-kontroll.

Hvor fucked er jeg?

Det skal ikke være noe problem dersom bilens tilstand ikke var en medvirkende årsak til kollisjonen.

Det hjelper ikke å spørre alle steder om dette. Det vil medføre at det sannsynligvis blir tatt opp til vurdering.

Endret av mobile999
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enig med Snylter. Har en kompis som kjørte i en elg og smashet hele fronten, forsikringen dekket det mot satsen for egenandel som var avtalt i forsikringsavtalen. I etterkant kom han på at bilen skulle ha vært på EU for sikkert ett år siden. Ingen som brydde seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...