Niram Skrevet 6. april 2015 Del Skrevet 6. april 2015 Aha, takker! Da blir det Lightroom etterhvert. Spørs bare om jeg skal kjøpe nå eller vente på 6. Bør vel kanskje se an og se hva som lønner seg, i og med at det kommer om ikke så lenge. Lenke til kommentar
nonplusultra Skrevet 6. april 2015 Del Skrevet 6. april 2015 Om du vil ha LR nå er det bare å laste ned en 30-dagers prøvelisens nå og så håpe at LR 6 kommer før det har gått 30 dager Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 20. april 2015 Del Skrevet 20. april 2015 Ser ut som LR6 blir lansert i morgen, og navnet blir Lightroom CC. Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 20. april 2015 Del Skrevet 20. april 2015 (endret) Ser ut som LR6 blir lansert i morgen, og navnet blir Lightroom CC. De må jo før eller siden få rett, disse ryktemakerne. Nå har vel Lr6 spådd lansert i noen måneder, kan godt hende det skjer i morgen...:-) Uansett håper jeg fortsatt den kan kjøpes som frittstående applikasjon og ikke nødvendigvis måtte inngå som en del av et abonnement i CC. Endret 20. april 2015 av rogkas Lenke til kommentar
Svar Skrevet 21. april 2015 Del Skrevet 21. april 2015 Mye spennede nytt ser det ut som Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 21. april 2015 Del Skrevet 21. april 2015 (endret) Uansett håper jeg fortsatt den kan kjøpes som frittstående applikasjon og ikke nødvendigvis måtte inngå som en del av et abonnement i CC. At de kaller LightRoom CC tyder på det motsatte, men enig at det burde være et frittstående applikasjon. Ennå ikke sett noe lansering ennå, så får legge ryktene i venteskuffa sammen med resten Endret 21. april 2015 av Nautica Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 21. april 2015 Del Skrevet 21. april 2015 (endret) At de kaller LightRoom CC tyder på det motsatte, men enig at det burde være et frittstående applikasjon. Ennå ikke sett noe lansering ennå, så får legge ryktene i venteskuffa sammen med resten Jeg er enig i at det navnevalget, hvis det stemmer, sender noen signaler om at de kanskje pakker det inn i en abonnementsløsning. I så fall er det jo å håpe at de priser det deretter og kanskje tar 30,- måneden for det. Da blir det jo omtrent det samme over tre år som en lisens koster å kjøpe. Den tusenlappen skal man vel uansett betale, eventuelt 5-600 for en oppgradering. Vi får se, kanskje det dukker opp noe senere i dag... Endret 21. april 2015 av rogkas Lenke til kommentar
nonplusultra Skrevet 21. april 2015 Del Skrevet 21. april 2015 Tom Hogarty fra Adobe sa følgende i fjor: Q. Will Lightroom become a subscription only offering after Lightroom 5? A. Future versions of Lightroom will be made available via traditional perpetual licenses indefinitely. Så da får vi se hva "future versions" betyr. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 21. april 2015 Del Skrevet 21. april 2015 I følge 43rumors, så kommer det to versjoner - Lightroom CC og Lightroom 6. Tipper at sistnevnte er den lisenserte varianten. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 21. april 2015 Del Skrevet 21. april 2015 Noen som tør bruke nye versjoner fra Adobe første uka ? De har ikke akkurat vært rensket for bugs og morsomme feil. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 21. april 2015 Del Skrevet 21. april 2015 Og der er LightRoom CC/6 lansert, Adobe Norge har skrevet LR6, så dette går nok om hverandre og man kan heldigvis kjøpe LR6 enda. Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 21. april 2015 Del Skrevet 21. april 2015 Noen som tør bruke nye versjoner fra Adobe første uka ? De har ikke akkurat vært rensket for bugs og morsomme feil. Jeg tør! Har ikke opplevd noen store problemer siden jeg startet med Lr sen versjon 1.x. Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 21. april 2015 Del Skrevet 21. april 2015 Og der er LightRoom CC/6 lansert, Adobe Norge har skrevet LR6, så dette går nok om hverandre og man kan heldigvis kjøpe LR6 enda. Kult. Da blir det oppgradering i kveld eller i morgen tidlig, alt etter hva jeg rekker...:-))) Lenke til kommentar
polljen Skrevet 21. april 2015 Del Skrevet 21. april 2015 (endret) LR CC innstallert og virker. Fikk feilmelding da katalogen skulle "optimeres" for LR CC (LR 6), det var en link til Adobe som var for "teknisk" for meg (Innholdet på den linkede siden ikke linken i seg selv ), så jeg startet den gamle LR (5.7.1) igjen, åpnet katalogen og lukket LR på vanlig måte. Startet LR CC, "optimerte" uten problem og vips så virker LR CC. Hvorfor? Vet ikke! Det viktigste er at det fungerer. Ser også at (som ved tidligere oppgraderinger av f.eks. PS) at den nye versjonen ligger "parallelt" med den gamle så jeg kan i teorien fremdeles bruke LR 5, hvis ønskelig. Endret 21. april 2015 av polljen Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 21. april 2015 Del Skrevet 21. april 2015 Noen som tør bruke nye versjoner fra Adobe første uka ? De har ikke akkurat vært rensket for bugs og morsomme feil. Har allerede installert og redigert noen bilder. Ingenting som har eksplodert enda Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 21. april 2015 Del Skrevet 21. april 2015 Noen som tør bruke nye versjoner fra Adobe første uka ? De har ikke akkurat vært rensket for bugs og morsomme feil. Har allerede installert og redigert noen bilder. Ingenting som har eksplodert enda Så bra ! Bare vært borti litt rare feil, en for ett års tid siden var at eksporterte man under...400kb ? så var det støyreduksjon eller en annen funksjon som ikke ble med. Lenke til kommentar
se# Skrevet 21. april 2015 Del Skrevet 21. april 2015 Hva gjorde dere for å oppgradere? Prøvd både sjekk for oppgradering i LR5 (finner oppgraderingen men feiler) og Creative Cloud-programmet, men det bare henger. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 21. april 2015 Del Skrevet 21. april 2015 (endret) Her en noen av nyhetene, og her er videoer av funksjonene. HDR "High Dynamic Range" Forbedret bildevisning "slideshows" Panorama "sette sammen bilder" Ansiktgjenkjenning Endret 21. april 2015 av Nautica Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 21. april 2015 Del Skrevet 21. april 2015 Jeg restartet pcen, og da var Lightroom cc tilgjengelig som oppdatering i Cloud. Prøvde å restarte Cloud først, men det hjalp ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå