Gå til innhold

WLAN med D-Link basestasjon og laptop..? Haster..!

Marvil

Anbefalte innlegg

Hva trengs for å få denne:

http://hjemmepc.itfinans.no/Beskrivelse.as...d=22813&page=hw

til å fungere sammen med en laptop..? På den laptopen jeg vurderer å kjøpe står det at det er integrert LAN-antenne.. Betyr det at jeg ikke trenger noe annet enn denne basestasjonen som er linket til..?

Dette står på maskinen:

nettverksgrensesnitt: integrert 10/100-nettverkskort; integrert 802.11b trådløst Lan; integrert Bluetooth Se siden her: Spesifikasjoner

Etter det jeg har skjønt så bruker D-Link DI-624PLUS 802.11b teknikk (eller hva det er)

Vil disse to fungere sammen..? Hvor god dekning har slike..? Leste 50-100 meter, men om det er mye vegger og slikt..?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Burde funke helt fint det der.

Betongvegger og gulv kan bli et problem, men jeg har faktisk vært borti å få god dekning nede i en gammel betong- kjeller. Kan lønne seg å prøve seg fram hvor det er best å sette routern...

En slik trådløsrouter bruker som vanligst å holde grei signalstyrke til et normalt hus. Og kanskje tilogmed nogenlunde ok dekning til naboen... Men 100 meter klarer du ikke når det står inne i et hus. Det er sikkert.

Edit: Kan jo kanskje slenge på at jeg personlig ville spart meg for DLINK, og heller kjøpt noe annet. Er litt gammeldags så jeg hadde valgt 3com.

Lenke til kommentar

Har en switch stående ca. 15meter (max) fra der jeg kanskje vil bruke den mest.. Det er et tregolv i mellom da, men.. I tillegg bør den gå ut i hagen (10m max frisikt) slik at jeg kan sitte der..:)

Det står at det er hub (står switch på hjemmesiden til D-Link) og da kan jeg koble den til den TP-kabelen som går fra switchen og ned dit jeg skal bruke laptopen mest.. Den går på 100mbits dersom jeg kobler til en stasjonær pc med direkte tp-tilkobling sant..?

Lenke til kommentar

Det vil komme en test av denne basestasjonen iløpet av denne måneden på www.barbara.no. 624+ benytter seg av Texas Instruments 802.11g brikkesett, og støtter det eldre 22 Mbps utstyret til d-link og de andre produsentene som hadde slikt utstyr.

Med et 802.11g adapter med et Ti brikkesett vil du også kunne få ganske mye bedre ytelse enn de "vanlige" 802.11g produktene. Testene jeg har utført til nå viser hastigheter oppmot hele 32,5 Mbps mot 24,5 Mbps som er det meste jeg har klart med det andre utstyret.

22 Mbps utstyret til d-link har hatt endel problemer med å takle Intel Pro 2100 kortet som er endel av centrino pakken. Jeg har dessverre ingen slike kort tilgjengelig til testingen så det er foreløpig umulig å si om dette passer godt sammen. Skal prøve å få tak i et kort før vi legger ut testen.

Lenke til kommentar

Har vært borti at en del brukere med denne routern og DI-614+ har problemer på Telenor Avidi Sitt kabelnett. Har enda ikke funnet noe god løsning, bortsett fra å bruke 3com.

Hvis dere skulle bli plaget med routern vil jeg anbefale dere å laste ned flere forskjellige firmware- pakker slik at dere kan prøve dere fram til hva som er best.

Problemet utarter som slik at det virker som at WAN porten dør/henger seg, og all kontakt med internett blir brutt. Det kan ha sammenheng med at IP-addressen har en leie- tid på 5min (er ikke helt sikker på dette, men jeg mener det var det Avidi sin tekniker sa)..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...