Gå til innhold

HTPC 4k (UHD) og 3D

Anbefalte innlegg

vurderer å bygge en liten HTPC med blu-ray spiller (noen som vet om kodi støtter avspilling av blu-ray plater fullt ut?)

hvor kraftig cpu/skjermkort trenger jeg for å greie 4k (4k 3d?) i 60/120hz eller hva som blir den nye standarden, evt med litt til overs for "neste" standard (ikke så lett å beregne men :p )

tenker ett relativt lite kabinett, men lyd er viktigere enn størrelse og må ha plass til blue-ray spiller, vanlig eller slim

holder en i3 cpu eller bør man gå høyere? og evt om integrert skjermkort er godt nokk til avspilling eller om jeg bør kjøpe ett skjermkort i tillegg

har ikke satt noe direkte budsjett, men gidder ikke kjøpe overkill "bare fordi" (det har jeg spill pc'n til :p )

bør også klare spill streaming med steam (fra spill pc'n) har ikke behov for noe trådløst (kabel er altfor overlegent :) )

Endret av xFrEaKx
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke gå for integrert skjermkort. Ene og alene fordi ingen av de på markedet har HDMI 2.0 og HDCP 2.2 pr dags dato.

Finn en som du kan montere ett vanlig skjermkort i, slik at du kan enkelt bytte ut når skjermkortene kommer med dette.

Noe neste generasjon fra AMD og Nvidia vil gjøre.

Når det kommer til CPU, så vil kanskje en kjappere i3 være bedre enn en tregere i5. Forskjellen på disse er jo 2 mot 4 ekte kjerner.

Min HTPC i dag synger på siste verset, den har en E7200 fra Intel, og takler ikke Youtube i 60Hz. Min valg ville vært en så kraftig CPU du kan få til med kjølingen i kabinettet du ønsker. Da er man sikret at HTPCen fungerer over mange år. Min er 5-6 år gammel hvis jeg ikke husker feil, og det er først med nevnte 60Hz fra youtube jeg har merket problemer. Har ikke testet med noe 4K materiale enda, da jeg ikke har kjøpt slik TV enda.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...