H09I6AN Skrevet 18. februar 2015 Del Skrevet 18. februar 2015 Bilen: W124 230E, 1990-modell. Hei I dag tidlig helte jeg på litt olje på bilen av typen W10-40 Mobil1, da oljenivået begynte å bli lavt. Jeg vet ikke hvilken type som er på fra før av, men etter en del Google-søk, fant jeg ut at det var mulig å blande forskjellige konsistenser. Fikk også anbefalt W10-40 til eldre biler og dobbelsjekket at det skulle passe til en 90-modell. Da jeg startet bilen etter påfyll virket alt ok og jeg kjørte i ca.3 km før jeg stoppet i ca.10 min på butikken. Da jeg skulle starte bilen igjen, var den noe tyngre å fyre opp og de første meterene innebar litt humping og fjusking. Det samme skjedde igjen etter jobb og da jeg også stoppet på butikken var den enda værre å starte og jeg fikk rygget én meter før den kubbet og det måtte en del ekstra gass til for å få rygget den ut og for å få kjørt de første meterne, før jeg kom ut på veien og fikk gasset på litt og holdt mer jevn fart, og etter litt kjøring var bilen tilbake til normal og hadde ingen problem med å stoppe i et lyskryss og kom seg fint avgåre. Kan jeg ha fylt for tjukk olje? Noen som vet råd? Hadde vært supert med kjappe og gode svar På forhånd, takk! Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 18. februar 2015 Del Skrevet 18. februar 2015 Hvor mye olje fylte du? Lenke til kommentar
H09I6AN Skrevet 18. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2015 Rett under en liter 0,8-0,9 dl vil jeg tro. Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 18. februar 2015 Del Skrevet 18. februar 2015 Dette høres kanskje tåpelig ut, men har du sjekket at oljepåfyllingslokket er skrudd skikkelig til? Du får gjerne dårlig gange hvis det er åpent her. Lenke til kommentar
H09I6AN Skrevet 19. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2015 Sjekket at alt så bra ut på motoren i dag og lokket satt godt fast, men bilen hadde ingen problemer med verken start eller kjøring i dag, så da får vi håpe alt står bra til nå Takker for innspill Lenke til kommentar
daruu Skrevet 19. februar 2015 Del Skrevet 19. februar 2015 Hvis du søler litt olje på/så det renner ned på eller i en plugg så kan den gå litt ruskete Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå