pompei21 Skrevet 18. februar 2015 Del Skrevet 18. februar 2015 (endret) Det kommer en tikkelyd fra en del i motoren. Kom når det vart vinter. tur det er noe bensinfilter eller noe. Lurer på hva det kan være? litt irriterende med den lyden takk for alle svar https://www.youtube.com/watch?v=adaNFw7Vy-0 Endret 19. februar 2015 av olemann96 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 18. februar 2015 Del Skrevet 18. februar 2015 Sjekk oljenivået. Sjekk viftereim/multireim. Er den gammel og tørr kan den gi ulyder. Samme hvis det har satt seg sandkorn eller dritt i sporene. Synes kanskje det kunne høres en liten eksoslekasje. Vanskelig å være sikker. Lenke til kommentar
pompei21 Skrevet 18. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2015 Sjekk oljenivået. Sjekk viftereim/multireim. Er den gammel og tørr kan den gi ulyder. Samme hvis det har satt seg sandkorn eller dritt i sporene. Synes kanskje det kunne høres en liten eksoslekasje. Vanskelig å være sikker. Det er en eksoslekkasje der ja men for å være mer presis så kommer lyden fra den svarte "boksen" der: syns jeg har lest at det er noe filter av noe slag for bensinen, men tikke lyden har kommet i det siste Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 19. februar 2015 Del Skrevet 19. februar 2015 Kan hende jeg bommer stygt men jeg tror det er kullfilteret for luftinga til bensintanken. 1 Lenke til kommentar
pompei21 Skrevet 19. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2015 Kan hende jeg bommer stygt men jeg tror det er kullfilteret for luftinga til bensintanken. Det stemmer nok ganske bra i forhold te det jeg har lest ja men skal den tikke sånn som den gjør nå, eller må jeg bare leve med det Lenke til kommentar
joka Skrevet 19. februar 2015 Del Skrevet 19. februar 2015 den kalles "N80" og det er vanlig at den tikker litt du sier ikke noe om årsmodell og motortype, men jeg tror det er samme som denne: http://workshop-manuals.com/audi/a3_mk1/power_unit/motronic_injection_and_ignition_system_(4-cyl.)/mixture_preparation_system_electronic_inj.gas/checking_fuel_tank_breather_system/checking_activated_charcoal_filter_solenoid_valve_1_-n80/ 2 Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 19. februar 2015 Del Skrevet 19. februar 2015 Såvidt jeg kan se så er dette et kullfilter med en solenoidventil på toppen. Høres ut som det er denne solenoiden som tikker, men om det er solenoiden så synes jeg det er litt rart at den tikker konstant. Lenke til kommentar
pompei21 Skrevet 19. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2015 Såvidt jeg kan se så er dette et kullfilter med en solenoidventil på toppen. Høres ut som det er denne solenoiden som tikker, men om det er solenoiden så synes jeg det er litt rart at den tikker konstant. Er dette noe som kan skiftes for å unngå denne tikkingen? Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 19. februar 2015 Del Skrevet 19. februar 2015 (endret) Fjerner alltid det filteret på alt av gamle biler jeg har, men mulig det blir krøll på din bil siden jeg ser noe sensor-greier oppå der. E: Neida ingen problem. Men installer igjen før EU, tipper de stryker deg hvis du ikke har den.http://www.golfgtiforum.co.uk/index.php?topic=222678.0 Endret 19. februar 2015 av Benny Lenke til kommentar
pompei21 Skrevet 19. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2015 Fjerner alltid det filteret på alt av gamle biler jeg har, men mulig det blir krøll på din bil siden jeg ser noe sensor-greier oppå der. E: Neida ingen problem. Men installer igjen før EU, tipper de stryker deg hvis du ikke har den. http://www.golfgtiforum.co.uk/index.php?topic=222678.0 ser det er flere som fjerner denne ja, men vet ikke om jeg skal ta å fjerne denne(virker litt risikabelt ) skal uansett selge bilen til sommers, så det bli isåfall ikke jeg som kommer til å gjøre det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå