Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst] VW Bora 1999 - tikkelyd

pompei21

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sjekk oljenivået. Sjekk viftereim/multireim. Er den gammel og tørr kan den gi ulyder. Samme hvis det har satt seg sandkorn eller dritt i sporene. Synes kanskje det kunne høres en liten eksoslekasje. Vanskelig å være sikker.

Det er en eksoslekkasje der ja :grin2: men for å være mer presis så kommer lyden fra den svarte "boksen" der:

UTNJQy91.jpeg

syns jeg har lest at det er noe filter av noe slag for bensinen, men tikke lyden har kommet i det siste :blink:

Lenke til kommentar

Såvidt jeg kan se så er dette et kullfilter med en solenoidventil på toppen. Høres ut som det er denne solenoiden som tikker, men om det er solenoiden så synes jeg det er litt rart at den tikker konstant.

Er dette noe som kan skiftes for å unngå denne tikkingen? :hmm:

Lenke til kommentar

Fjerner alltid det filteret på alt av gamle biler jeg har, men mulig det blir krøll på din bil siden jeg ser noe sensor-greier oppå der.

E: Neida ingen problem. Men installer igjen før EU, tipper de stryker deg hvis du ikke har den.

http://www.golfgtiforum.co.uk/index.php?topic=222678.0

ser det er flere som fjerner denne ja, men vet ikke om jeg skal ta å fjerne denne(virker litt risikabelt :hm:) skal uansett selge bilen til sommers, så det bli isåfall ikke jeg som kommer til å gjøre det :grin2:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...