Yob tvaya mat' Skrevet 18. februar 2015 Del Skrevet 18. februar 2015 Hei! har prøvd meg på fl studio i 2 måneder og prøvd å lære programme å kjenne samt sett tutorials på youtube. Lagde en liten pre-cast her, kan dere fortelle noen litt hva jeg burde gjøre litt for å forbedre meg? jeg er klar over at dette er 100% amatørmessi lagett. https://soundcloud.com/tommyhaugen/utkast1 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 23. februar 2015 Del Skrevet 23. februar 2015 Du mestrer jo programmet greit og har inne det du trenger for å omsette ideene dine. Hør gjerne på det du liker og prøv å gjenskape det på dine egne låter. Det tar lang tid å få et godt sound fordi det ligger mye arbeid i å mikse ting rett. Hver lyd må passe inn på sitt sted i miksen og man bør unngå at instrumenter tråkker for mye på hverandre og skille dem nok til at dem blir distinkte men fremdeles passer i helheten. Du kan jo også se litt på måten å dele opp en låt på i mange forskjellige deler for å holde interessen og variasjonen oppe. Du har allerede en del av dette, men bruk gjerne mer av det. Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 23. februar 2015 Del Skrevet 23. februar 2015 (endret) Rundt 15-16 sek. uti låta gjør du noe litt rart med basslinja di slik at den ikke kommer i samme sync med trommene som i resten av låta. Kan være du vil at det skal være sånn, så klart, men for meg hørtes litt rart ut Bassen er back on track igjen når den kommer inn igjen rundt 22sek. Endret 23. februar 2015 av frohmage Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå