Gå til innhold

[Løst] Hensikt og oppgradere fra i7 4930K til 4960X extreme ? GPU?

Anbefalte innlegg

1.42V og utover er ca. det punktet du møter veggen. Så sånnsett er det greit.

Har klart litt høyere klokk med 1.42V (4,7 Ghz ish) men ikke så langt i fra at jeg ville sagt det er galt. Kan være individuelle forskjeller på brikkene.

Prøvde og sette multiplier opp til 46 og 47, fungerte ikke særlig bra. Kanskje fordi "Level up" til 4.5 var aktiv?

Uansett for og ikke risikere noe lastet jeg standard setting i bios og endret kun multiplier til 43 manuelt og satte xmp til profil 1(2400)

Kjørte en kort økt med Realbench og core volt var 100% stabil på 1.328 i motsetning til med Level up til 4.5 hvor core volt raste opp og ned mellom 1.408 og 1.424.

SÅ at CPU temp sank med kun ca 1 grad(?)

Har i tillegg satt en mild OC på GPU'r

post-145193-0-77482100-1424375576_thumb.jpg

Endret av baggiebridges
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle drivere støtter V-Sync. Du mener vel G-Sync...? Som i at du har en Asus ROG Swift skjerm med G-Sync?

"¤%¤#¤#%¤##"&= mente jeg G-sync (uff og huff)

Takker så meget for rettelsen

Så da spør jeg igjenn, denne gangen med rett bokstav: Støtter 340.xx driverne G-sync?

Endret av baggiebridges
Lenke til kommentar

Okei, da ville jeg forsøkt å formatere pcen, og legge inn alt på nytt.
Installer kun drivere, og deretter et spill og sjekk om problemet vedvarer før du installerer andre ting.

Blir det problemer når en driver blir installert, kan formatering være eneste redning. En "clean" install klarer ikke alltid å rydde opp i alle problemer som kan oppstå.

Men hvis det er tungvint å formatere kan du prøve andre løsninger først..

Lenke til kommentar

1.42V og utover er ca. det punktet du møter veggen. Så sånnsett er det greit.

Har klart litt høyere klokk med 1.42V (4,7 Ghz ish) men ikke så langt i fra at jeg ville sagt det er galt. Kan være individuelle forskjeller på brikkene.

Prøvde og sette multiplier opp til 46 og 47, fungerte ikke særlig bra. Kanskje fordi "Level up" til 4.5 var aktiv?

Uansett for og ikke risikere noe lastet jeg standard setting i bios og endret kun multiplier til 43 manuelt og satte xmp til profil 1(2400)

Kjørte en kort økt med Realbench og core volt var 100% stabil på 1.328 i motsetning til med Level up til 4.5 hvor core volt raste opp og ned mellom 1.408 og 1.424.

SÅ at CPU temp sank med kun ca 1 grad(?)

Har i tillegg satt en mild OC på GPU'r

All auto OC er noe herk. Det et bananas instillinger som ikke er godt for noe. ^^

1.32V begynner å ligne på noe der ja. :p

Lenke til kommentar

Installer kun drivere, og deretter et spill og sjekk om problemet vedvarer før du installerer andre ting.

Blir det problemer når en driver blir installert, kan formatering være eneste redning. En "clean" install klarer ikke alltid å rydde opp i alle problemer som kan oppstå.

Ikke tungvint og formatere, men tar så uendelig mye tid og oppdatere Windows, har kun en tidlig W8 plate. Har nå 8.1

Har formatert flere ganger rett før Jul grunnet Samsung SSD'r fix. Er lei.

Når kommer neste Windows versjon?

Kun C3 som har problem, kan kanskje benytte annledningen til og forbedre min rang i BF4 som kun er 28 mens jeg venter på nytt OS :hm:

Vel uansett prøve siste utgitte driver i morgen.

Har det noe og si om den lastes fra Nvidia eller Evga?

Ingen som vet om 340.xx driverne støtter G - sync ?

Endret av baggiebridges
Lenke til kommentar

Ikke tungvint og formatere, men tar så uendelig mye tid og oppdatere Windows, har kun en tidlig W8 plate. Har nå 8.1

Har formatert flere ganger rett før Jul grunnet Samsung SSD'r fix. Er lei.

Når kommer neste Windows versjon?

Kun C3 som har problem, kan kanskje benytte annledningen til og forbedre min rang i BF4 som kun er 28 mens jeg venter på nytt OS :hm:

Vel uansett prøve siste utgitte driver i morgen.

Har det noe og si om den lastes fra Nvidia eller Evga?

Ingen som vet om 340.xx driverne støtter G - sync ?

G-sync har funket på alle driverene som er gitt ut siden jeg fikk noen swiftskjermer i juli i fjor ;) Før det vet jeg ikkje.
Lenke til kommentar

Da var lugging historie i Crysis3, instalerte driver 347.52.

Hadde driver 347.25 som nok var bugged iht Crysis, Evga hadde ikke denne for 680 på sine sider. De hadde kun 347.52 og 347.09, sikkert ikke uten grunn.

Men nå kjører kun pcie 2.0, endrer ikke til pcie 3 under belastning, joda pcie 3.0 er påslått i bios

post-145193-0-26041700-1424468394_thumb.gif

Lenke til kommentar

Da har jeg vel fått svar på det jeg lurte på, legger oppdatering frem i tid.

Etter instalering av siste Nvidia driver fungerer maskinen langt bedre.

Ser også ut som maskinen nå bruker mer Ram minne og mindre GPU minne i gitte spill blant annet.

Det er jo en luring som har 4960x til salgs billig :ph34r:

Lysten er der, men "fornuften"sier at det ikke er nødvendig :omg:

Trenger heller ikke ikke end en fullt brukandes hardware del jeg ikke får solgt, har allerede en ny PSU med forsegling inntakt jeg ikke blir kvitt for 1.500 inkl frak, samt en ny mus brukt få timer(Fortron AURUM PT 1200WATX12V ver 2.3, Modulær Platinum + Logitech G402 Hyperion Fury)

Innbytte brukt mot brukt er nok uaktuelt vil jeg tro :ph34r:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...