krystallklar Skrevet 18. februar 2015 Del Skrevet 18. februar 2015 Hei! Er det noen som har fasiten/løsningsforslaget til eksamen fra høst 2014 del 2, om ulveoppgaven? Jeg har brukt en hel dag, og forstår fortsatt ikke hva jeg må gjøre for å løse oppgaven. Skal ha prøve i morgen, og det haster at jeg får til dette!! Blir utrolig glad for å få hjelp! Lenke til kommentar
Zash Skrevet 18. februar 2015 Del Skrevet 18. februar 2015 Hva med å poste oppgaven her, så kanskje noen kan hjelpe deg å løse den? Lenke til kommentar
krystallklar Skrevet 18. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2015 Dette er oppgaven Lenke til kommentar
Zash Skrevet 18. februar 2015 Del Skrevet 18. februar 2015 Og hva i oppgaven sliter du med? Husk, du lærer ikke noe av at vi gjør oppgaven for deg, men dette er mye smarte folk her på forumet som kan hjelpe deg med å løse oppgaven! Lenke til kommentar
krystallklar Skrevet 18. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2015 Og hva i oppgaven sliter du med? Husk, du lærer ikke noe av at vi gjør oppgaven for deg, men dette er mye smarte folk her på forumet som kan hjelpe deg med å løse oppgaven! Okei, i oppgave a) kom jeg fram til at nr. 1 har genotypen Aa og nr. 2 har genotypen aa. Dvs at avkommet, altså nr.4, vil ha genotype Aa pga. dominant nedarving. Men i oppg. b) sliter jeg med å lage et krysningsskjema, fordi det skal både være intermediær arv og dihybrid arv, og jeg er usikker på hva forholdet blir. Skal jeg bruke store bokstaver når jeg skriver inn bokstavene for intermediær arv? Og må jeg først krysse nr.1 og 2, for å få genotypene til nr 3 og 4, eller kan jeg hoppe direkte til krysningen av nr. 3 og 4? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå