Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Eksen skylder meg penger, men svarer ikke på tlf

Anbefalte innlegg

Litt spessiel situasjon, for en stund tilbake mens vi fortsatt var sammen lånte jeg eksen penger fordi hun var i en pengeknipe, det var hele tiden snakk om et lån. Etter at det ble slutt mellom oss kuttet vi kontakt, dette er nå ca et halvt år siden.

Hun informerte meg om at jeg skulle få pengene på nyåret og når den tid kom spurte hun om det var greit at hun delte opp beløpet og ga meg en dato når jeg skulle få resten av pengene.

Den datoen var forrige uke og det dukket ingen penger opp på konto. Jeg trodde virkelig at jeg skulle sleppe å mase om pengene, men jeg sendte henne en melding igår der jeg spurte om hun hadde fått sent de. Jeg har enda ikke fått noe svar engang, og jeg tviler på at hun ikke har sett meldingen. Vet hun har ganske tight økonomi, men synes ihvertfall hun kunne opplyst meg om hvorfor jeg ikke har fått pengene. Er snakk om noen tusen.

Vi har hele tiden hatt en vennskapelig tone etter bruddet bare så det er sagt.

Anonymous poster hash: 1d428...191
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ting har kanskje vært litt anspent mellom oss etter bruddet da, vi har hatt minimalt med kontakt etterpå, kun noen få sms rundt praktiske ting, men da har hun ihvertfall spurt hvordan det har gått og vært hyggelig så jeg har ikke inntrykk av at hun er sur på meg ihvertfall. Den første betalingen tok hun kontakt å spurte etter konto uten at jeg trengte å mase noe som helst ihvertfall.

Får prøve å ringe henne hvis jeg ikke får noe svar de nærmeste dagene, har vært ganske real mot henne så synes det er ganske dårlig gjort hvis hun bare gir faen i å betale tilbake.

Lenke til kommentar

Totalt sett kan du være glad for at du får være i fred, for nå kommer hun vel aldri til å ta kontakt mer for å få hjelp med praktiske ting.

Om du har god økonomi, er ikke noen tusen så mye.

Men det er klart, hvis du kan skaffe dokumentasjon, er det fristende å kreve inn pengene.

Lenke til kommentar
Jeg har god økonomi så pengene i seg selv har liten betydning for meg, men slik jeg ser på det så har jeg stilt opp for henne og hjulpet henne ut av en vanskelig situasjon og da bør man kunne vise såpass respekt tilbake at man prøver å gjøre opp for seg.
Kontakten vi har hatt det siste halve året har utelukkende vært et par sms samtaler der vi har snakket om pengene hun skyldte meg, så er ikke slik at jeg støtt og stadig stiller opp for henne for praktiske gjøremål.
Mulig jeg tar feil, men tror ikke hun prøver å vri seg unna, står vel mer på at hun allerede sliter med å få ting til å gå rundt og derfor har hun kanskje ikke mulighet til å betale tilbake akkurat nå, men synes det er for dårlig og ignorere uansett.
Dokumentasjon er det dårlig med, forruten kontoutskrift og kanskje noen sms, men ble ikke signert noen kontrakt akkurat.

Lenke til kommentar

Ja, det er frekt å ikke returnere lånte gjenstander eller penger, selv etter gjentatte oppfordringer. Ser ut som hun bare ignorerer deg. Du har muligheten til å møte opp hjemme hos henne og si du vil ha pengene, men det vil være en følelsesmessig påkjenning og trolig har hun dem ikke.

Lenke til kommentar

Ser ihvertfall på sosiale medier at hun har råd til både fylla og dra ut å spise med venner, fy faen det koker inne i meg...

Da er jo saken klar. Samle sammen dokumentasjon og ta det til namsfogden. Du har vært snill nok, og hun svarer med å spytte på deg. Da rævkjører du henne.

Lenke til kommentar

Hva med å konfrontere henne når hun er sammen med vennene sine? Det legger jo litt press på henne. Og så gjør du en god gjerning ved indirekte å advare vennene hennes mot å låne denne personen penger.

Selv om du ikke vil sende en voldtektstorpedo på henne, er jeg enig med dem over som mener at du bør bli litt mer aggressiv.

Lenke til kommentar

Ser ihvertfall på sosiale medier at hun har råd til både fylla og dra ut å spise med venner, fy faen det koker inne i meg...

Da er jo saken klar. Samle sammen dokumentasjon og ta det til namsfogden. Du har vært snill nok, og hun svarer med å spytte på deg. Da rævkjører du henne.

Holder det med kontoutskrift og sms der vi snakker om pengene hun har lånt?

Lenke til kommentar

Holder det med kontoutskrift og sms der vi snakker om pengene hun har lånt?

Har du en kontoutskrift som viser at pengene er overført til henne, sammen med en SMS der hun bekrefter at hun har lånt pengene av deg, vil jeg si du har en god sak, ja. Absolutt verdt et forsøk.

Edit: Det er ikke bare firmaer og inkassoselskaper som kan drive inn penger. Også privatpersoner har en mulighet. Vil anbefale deg å se denne episoden av Luksusfellen, der deltakeren er i en lignende situasjon.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...