Kakeshoma Skrevet 18. februar 2015 Del Skrevet 18. februar 2015 Begynte plutselig å få vondt foran på kneet feks om jeg tar knebøy, og det begynner ca når beina er i 90 grader. Om jeg lar kneet gå litt fremover klarer jeg ikke gå ned mer enn 90 grader, om jeg prøver å la leggen/kneet være i ro så kan jeg gå helt ned sakte uten særlige smerter. På vei opp knaser det godt.. Er det noen som har hatt lignende før, og hva måtte til for å få det i orden? (Om jeg feks sitter så kan jeg bøye beinet bakover helt fint, men om jeg strammer musklene i beina gjør det vondt i kneet) Lenke til kommentar
weebl Skrevet 18. februar 2015 Del Skrevet 18. februar 2015 om du har trent mye intensiv styrke i det siste kan du ha rasert noe i kneet, har selv vært der å her ble det et halvår med fysioterapi, riktig nok så har jeg slitt med det i 8 år før jeg tok noen tiltak.ikke belast kneet for mye, selv om du klarer å ta mye i knebøy så er kneet som oftest det svakeste punktet, begynn med øvelser som trener de mindre musklene rundt kneet, sykling på flatmark/ergometer med lite motstand, langrenn uten å gå fiskebein eller skøyte og vandring i ulendt terreng fungerer bra. Lenke til kommentar
logaritmemannen Skrevet 18. februar 2015 Del Skrevet 18. februar 2015 Kan det ha noe å gjøre med teknikken din? Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 18. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2015 Tar ikke noe særlig knebøy, bare nevnte det ettersom det illustrerer best.. Er en stund siden jeg har tatt knebøy med vekt pga noe magegreier, men er for så vidt mulig det kan ha skjedd noe etter jeg tok noen dype bøy i går for oppvarming til kampsport.. Eventuelt er det pga en litt dårlig sittestilling hvor jeg sitter på den ene leggen (venstre fot under høyre kne), sånn at venstre kne er bøyd i en kanskje uheldig posisjon. Håper ikke dette har tenkt å sette meg ut av spill lenge Skal se litt hvordan det går utover de neste dagene, og se litt på øvelser for knærne.. Får også få verifisert teknikken når det blir mulig igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå