Gå til innhold

Hjelp til å bestemme meg får en videregående skole fra disse.

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal snart søke videregående skole. Jeg har tenkt å søke på Nordahl Grieg vgs, Bergens Private Gymnas eller Danielsens videregående skole som hovedvalga mine, og velge programmomsråde studiespesialiserende. Btw hva er forskjellen på Danielsens Intensivgymnas og vanlig.

Men noe jeg er veldig usikker på om det er rette valg for meg. Har dere noe kommentar om disse skolene og generell tilbakemelding? Kommentarer om skolemiljø?Er det mobbing?Klespress? Hva har vore snitte for å komme inn?Hvordan er undervisninga?Skole bygget?Hvilken linje dominerer på skolen?.Erfaringer osv....?

Og så jeg lurer på en ting om BPG, jeg har hørt at dei hadde et eller annet problem med økonomien eller noe slik får par år sida. Har dere noe kommentar til det? Vett dere Hvorfor? Kan skolen gå konkurs?

Så har jeg hørt forskjellige tilbake meldinger om Danielsen både gode og dårlige. Om at lærerne er dårlige osv. Men Danielsen Videregående er jo kristen, men jeg er ikke så veldig religiøs så kan det bli får mye kristendom?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet ingenting om Nordahl Grieg vgs, men besteveninna mi går på Danielsen og har også ei god veninne på BPG.

Ifølge veninna mi er rundt halvparten av folka på Danielsen kristne, men det er ikke noe du merker veldig på miljøet. Hun er selv ateist, men trives likevel. Eneste hun misliker er at de har flere timer på skolen enn andre (for å ha kristendom). Men miljøet og alt sånn er veldig bra :)

BPG er litt mer typisk privatskole, hvis du fatter. Du er enten en del av et veldig bra miljø, eller utenfor det bra miljøet. Så det spørs egentlig hvilken type du er om du vil trives der.

Lenke til kommentar

Jeg vet ingenting om Nordahl Grieg vgs, men besteveninna mi går på Danielsen og har også ei god veninne på BPG.

Ifølge veninna mi er rundt halvparten av folka på Danielsen kristne, men det er ikke noe du merker veldig på miljøet. Hun er selv ateist, men trives likevel. Eneste hun misliker er at de har flere timer på skolen enn andre (for å ha kristendom). Men miljøet og alt sånn er veldig bra :)

BPG er litt mer typisk privatskole, hvis du fatter. Du er enten en del av et veldig bra miljø, eller utenfor det bra miljøet. Så det spørs egentlig hvilken type du er om du vil trives der.

Er bpg mer sån sosse skole eller? Vett du noe om undervisningen på Danielsen, får har hørt forskjellige meininger om det, men noe sier dårlige lærer osv.

Endret av deimantas
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...