J. F. N. Skrevet 18. februar 2015 Del Skrevet 18. februar 2015 Må pugge 100 land og hovedsteder og hvor de ligger innen litt under 2 uker. Noen som vet om effektive metoder å gjøre dette på? Lenke til kommentar
Shi Skrevet 18. februar 2015 Del Skrevet 18. februar 2015 https://www.google.no/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=countries+capitals+quiz&spell=1 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 18. februar 2015 Del Skrevet 18. februar 2015 FlashCards 1 Lenke til kommentar
logaritmemannen Skrevet 18. februar 2015 Del Skrevet 18. februar 2015 Flash cards er en god idé. Du burde da greie å lære deg alt på 1-3 dager. 1 Lenke til kommentar
Husam Skrevet 18. februar 2015 Del Skrevet 18. februar 2015 Flashcards er den beste løsningen. Og dersom du ikke gidder å lage fysiske flashcards, er www.quizlet.com et fint sted å gjøre det digitalt. 1 Lenke til kommentar
J. F. N. Skrevet 18. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2015 Takk for alle svar! Noen som også vet om en bra måte å pugge hvor bestemte land ligger. Har hørt om Geomaster og slikt, men da får man med alle (eller de fleste) landene i verden; mange er urelevante. Lenke til kommentar
Aleks855 Skrevet 18. februar 2015 Del Skrevet 18. februar 2015 (endret) Må pugge 100 land og hovedsteder og hvor de ligger innen litt under 2 uker. Noen som vet om effektive metoder å gjøre dette på? Skulle likt å ha et ord med læreren din. Det der er den minst nyttige kunnskapen jeg kan tenke meg. Og det kommer fra meg, som på et eller annet punkt lærte meg i alle fall halvparten av alle verdens hovedsteder, av plutselig interesse. Det hadde ingenting med skolen å gjøre. Det er greit for å glimte til med litt hidden knowledge nå og da, men i stor grad er det helt ubrukelig kunnskap. Jeg vet ikke om du har 100 spesifikke land du skal lære deg, men jeg ville starta med hele Europa. Siden det er ganske nærliggende, er det ofte lett å la være å blande dem sammen. LITT vanskelig når man kommer til land som Slovenia/Slovakia, samt Latvia/Litauen/Estland, men det er likevel helt overkommelig. Endret 18. februar 2015 av Aleks855 2 Lenke til kommentar
Student23 Skrevet 18. februar 2015 Del Skrevet 18. februar 2015 Her finner du en kartquiz hvor du enkelt kan teste kunnskapene dine. Godt verktøy for lærdom og pugg! 1 Lenke til kommentar
Package Skrevet 18. februar 2015 Del Skrevet 18. februar 2015 Hvis det skal være en trøst, så har jeg en lignende prøve på fredag neste uke. Da skal jeg pugge alle landene i verden, kunne alle hovedstedene i Europa og flere fjellkjeder og elver rundt om i verden. Det jeg gjør for å øve er å printe ut kart og deretter plassere. Det sies at man husker bedre om man skriver med hånd. 1 Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 18. februar 2015 Del Skrevet 18. februar 2015 Gruble.net har også en fin geografidel. Her kan du plassere landet på kartet når du bare vet hovedstaden, da har du alle i en smekk. Det er delt etter verdensdeler Ellers kan jeg hovedstedene i de aller fleste land, landets plassering og flagget, surrer bare litt på noen av de små øynasjonene i Karibia. Har bare hatt enorm interesse for geografi for en stund siden som førte til mye læring 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå