Gå til innhold

Lære seg Macromedia MX flash


Anbefalte innlegg

Ehh... Ja (jonas), tror nok du blir tatt veldig alvorlig i dette forumet heretter. Ihvertfall av alle som har lest denne posten. Vil ikke begi meg ut på å tippe alderen din men 5x2+4 skulle vel ikke være så langt fra sanneheten.

Da kommer det in handy med min egenskap som gir meg muligheten til å ikke ta det så tungt at mennesker inne på en web-section ikke tar meg så alvorlig, eller at noen antar at jeg er 14 år. :love:

 

Selv om det kom en del drit ut av denne diskusjonen fra mitt hold, står jeg fast på at Flash er noe PISS og det burde vært ulovlig å bruke det til mer enn navigasjon. 2advanced og liknende sider er eksemplarer på det som burde vært forbudt for mennesker med syn og hørsel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du store alpakka, visste ikke at Jakob Nielsen hang på hw.no...

 

Personlig har jeg et delt forhold til Flash. Jeg er ikke spesielt begeistret for de "svisjene" og "svosjene", men dersom det brukes i kombinasjon med ActionScript, så kan det faktisk være bra.

 

Uansett, dersom du vil prøve deg på Flash, så er det et par bøker som er OK å starte med:

 

Foundation Macromedia Flash MX

Foundation ActionScript for Flash MX

 

Jeg har begge, og de kan anbefales.

 

Og jeg ville ikke lagt så veldig mye vekt på det (jonas) eller noen av oss andre her sier angående hvor bra/teit det er med Flash - det er en diskusjon som aldri kommer til å ta slutt. Dersom du har bestemt deg for å prøve så er det bare å kjøre på :woot:

Lenke til kommentar
PoleCat:

Om ikke du tar ham seriøst for hans syn på flash er det opp til deg. (jonas) er fremdeles i mine øyne den som har laget de tøffeste logoene her på forumet...

Det er ikke hans syn på flash som gjør at jeg reagerer, det er måten har svarer på. "Flash er for f4gs, rein html/css er for MENN". Kjempeseriøs uttalelse.

Hadde dette vært omformulert eller no. hadde det vært noe annet. At han ikke liker flash, er selvsagt opp til ham. Alle skal få si sin mening, og hadde den blit uttrykket på en annen måte hadde jeg kanskje tatt han litt mer seriøst.

Lenke til kommentar
Det er ikke hans syn på flash som gjør at jeg reagerer, det er måten har svarer på. "Flash er for f4gs, rein html/css er for MENN". Kjempeseriøs uttalelse.

Det vil alltid finnes de som ikke klarer å se litt humoristisk på en slik vinkling. Jeg er overbevist om at (jonas) ikke mente det helt seriøst da han sa at flash var for homofile, og jeg skriver ofte useriøst på den måten også.

 

Man kan ikke reservere seg mot alle som ikke kan se litt humoristisk på ting, som du.

Lenke til kommentar

For å klarne opp. (jonas): Jeg skrev, at jeg ikke trodde du ville bli tatt seriøst i forumet etter dette. Mente i denne posten. Min feil. Det der med alder unnskylder jeg. Ble bare lit "caught by the moment". Mener enda din uttalse var tåpelig (og ja, jeg visste det var "humoristisk ment).

 

Toolshed: Jeg har humor jeg også! (tror jeg..) Som sagt, ble bare litt fed-up.

 

Tror jeg sier stopp her jeg... :roll: Dette er waaayyy off-topic.

Lenke til kommentar
For å klarne opp. (jonas): Jeg skrev, at jeg ikke trodde du ville bli tatt seriøst i forumet etter dette. Mente i denne posten. Min feil. Det der med alder unnskylder jeg. Ble bare lit "caught by the moment". Mener enda din uttalse var tåpelig (og ja, jeg visste det var "humoristisk ment).

 

Toolshed: Jeg har humor jeg også! (tror jeg..) Som sagt, ble bare litt fed-up.

 

Tror jeg sier stopp her jeg... :roll: Dette er waaayyy off-topic.

Du har uansett bevist at du er den mest modne personen i denne tråden.

Lenke til kommentar

Det er måten har svarer på. "Flash er for f4gs, rein html/css er for MENN". Kjempeseriøs uttalelse.

.

 

<omformulering>

Flash er for designere som er ute etter 1 ting: Brife. Og delvis framkalle eplepsi hos klienten.

</omformulering>

 

 

Jeg skjønner at noen er touchy når det gjelder tulling rundt området: legning.

Dette beklager jeg og jeg trekker tilbake mitt uheldige utsagn.

Lenke til kommentar

<omformulering>

Flash er for designere som er ute etter 1 ting: Brife. Og delvis framkalle eplepsi hos klienten.

</omformulering>

 

Vel, det blir jo det samme som å si at Photoshop også er for designere som er ute etter 1 ting: Brife.

 

flash kan faktisk være meget genialt sammen med actionscript også. Flash kan jo brukes til mye mer enn bare lage "dårlige introer".

Lenke til kommentar

Hva er egentlig galt med Flash? det er ingen som sier at en flash side MÅ inneholde en masse animasjoner og fancy greier.

 

Jeg synes personlig at flash er helt genialt, jeg kan tegne opp siden akkurat slik jeg har lyst å på en helt enkel måte få deler av "tegningen" min til å bli knapper, menyer, animasjoner eller andre elemter jeg skulle ha bruk for.

 

jeg kan vel være enig i at en ren Flash side ikke egner seg til mer profesonelt bruk, f.eks på en side som oppdateres hver dag å som inndeholder vanvitti mye "nyttig", men i mitt tilfelle lager jeg bare hjemmesider for å ha d morro og bare for å ha noe å gjøre, for flash er morro!

Lenke til kommentar
Jeg skjønner at noen er touchy når det gjelder tulling rundt området: legning.

Nå hadde det jo ikke så veldig mye med akkurat det å gjøre. Du kunne like godt sagt; flash er for satanister eller nazister eller nordmenn eller whatever. Ikke at jeg har noe særlig imot noen folkegrupper. Men måten du sier det på, gjør jo at det høres negativt ut.

Jeg synes flash er fett, så lenge det ikke blir for mye av det gode.

Lenke til kommentar

(jonas): hvordan ser siden din ut da? jeg tipper at du har en hvit bgcolor og en enkel, høyrestilt meny, og siden har mest sansynlig lite grafikk, eller ingenting i det hele tatt.

 

Det er helt feil etter min mening å si at du ikke kan få noe som er laga i flash fint.

 

Viss du hadde tatt den beste photoshop-designeren og den beste flash-designeren og de hadde laga et banner, hadde det vært mye finere enn om photoshop-designeren hadde laget et uanimert banner :yes: .

 

Men den diskusjonen som du startet på denne tråden er rett og slett usakelig, for trådstarteren spurte ikke etter din mening om flash, han bare lurte på hvor han kunne finne noen tutorials. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...