Gå til innhold

Lære seg Macromedia MX flash


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har du Opera? Hvis ja, last ned en HEL siden fra nettet, feks. Gamer.no, hardware.no osv.

 

Knus den inn i MX, og begynn eventyret. Sitt og edit den til du finner ut hva som er hva.

 

"Sometimes you want to give up your designer-tools, you'll hate your designer-tools. But if

you stick with them, you're gonna be rewarded." -Jimi Hendrix

Lenke til kommentar
Har du Opera? Hvis ja, last ned en HEL siden fra nettet, feks. Gamer.no, hardware.no osv.

 

Knus den inn i MX, og begynn eventyret. Sitt og edit den til du finner ut hva som er hva.

 

"Sometimes you want to give up your designer-tools, you'll hate your designer-tools. But if

you stick with them, you're gonna be rewarded." -Jimi Hendrix

...hva er det du snakker om egentlig? :p Gutten spør etter å lære Flash MX...

Lenke til kommentar

Det var sant.

 

Hvorfor vil du lære flash da gutten? Slik at folk definitivt trykker X-en oppe i hjørnet av vinduet når de ser flash introen?

 

Flash er for f4gs, rein html/css er for MENN

 

Hah. Tydeligvis er det folk her som ikke har peiling på hvordan ting er.

 

Flash er ufattelig bra å lære seg hvis du skal gå inn for å bli en seriøs webdesigner. Når man snakker om Flash så trenger ikke dette nødvendigvis være en stygg intro laget av en som nettop har lært seg flash. Som oftest blir flash brukt til å piffe opp en banner eller noe slikt, og bare en liten søt effekt på denne banneren vil gjøre siden 2-3 ganger mer stilfull.

 

Sider som f.eks www.Pixelranger.com og www.2advanced.com er helt ekstrem når det gjelder design og de ville ikke blitt de samme uten flashen.

 

Vil også nevne http://www.yangmedia.com/ som er hjemmesiden til en meget dyktig norsk webdesigner.

 

Dessuten spør fyren om hvor han kan lære seg Flash MX og ikke om hva dere syntes om Flash.

 

Så slike usakelige utsagn fra deg kan du spare oss for!

Lenke til kommentar
Hah. Tydeligvis er det folk her som ikke har peiling på hvordan ting er.

Jeg vil anta at du sikter til meg. Desverre, for deg, har jeg peiling på hva jeg snakker om. Les en hvilkensomhelst bok om design, junior, og finn ut at det er enkelhet som fungerer. En gammel MOR skal klare å komme seg frem på en side. Hvis du allerede bruker flash til å lage en vanlig side, hva er vitsen? Være mer 1337?

-Hah, det er DU som ikke har snøring.

Flash er ufattelig bra å lære seg hvis du skal gå inn for å bli en seriøs webdesigner. ...og bare en liten søt effekt på denne banneren vil gjøre siden 2-3 ganger mer stilfull.

Kan du photoshop bra nok, trenger du ikke flash. Da piffer banneren seg opp av seg selv. Du kan alltids bruke flash til knapper og navigasjon, men js holder.

Sider som f.eks www.Pixelranger.com og www.2advanced.com er helt ekstrem når det gjelder design og de ville ikke blitt de samme uten flashen.

Så er jo de like aktuelle å se på som å skyte seg selv i låret og strø havsalt i det.

Vil også nevne http://www.yangmedia.com/ som er hjemmesiden til en meget dyktig norsk webdesigner.

Eneste spesielle med den var at den var stygg, og inneholdt flash.

Decline Studios. En bruker på forumet sin side, NORSK FAKTISK og helt 100% flashFRI!

Dessuten spør fyren om hvor han kan lære seg Flash MX og ikke om hva dere syntes om Flash.

Han fikk svar. Jeg gav bare gode råd.

Så slike usakelige utsagn fra deg kan du spare oss for!

Nei. Har ikke lyst.

Lenke til kommentar

QUOTE (Stajlme)

Hah. Tydeligvis er det folk her som ikke har peiling på hvordan ting er.

 

 

 

Jeg vil anta at du sikter til meg. Desverre, for deg, har jeg peiling på hva jeg snakker om. Les en hvilkensomhelst bok om design, junior, og finn ut at det er enkelhet som fungerer. En gammel MOR skal klare å komme seg frem på en side. Hvis du allerede bruker flash til å lage en vanlig side, hva er vitsen? Være mer 1337?

-Hah, det er DU som ikke har snøring.

 

Vel, du kan lese hvor mange bøker om design som du vil, men i bunn og grunn gjelder det å bruke hodet sitt. Det første du må spørre deg er; Hvem er målgruppen for siden du skal lage for degselv eller evt en kunde. Er dette siden for et webdesign byrå, så tviler jeg på at det er gamle mødre som er skal ut å handle nettsider som gjerne koster 20 000+ som er målgruppen. Er det derimot Fritjofs kokebok side, så må du tenke at det kanskje er disse mødrene som er målgruppen og siden må designes deretter. Et annet eksempel er at du har fått i oppdrag fra Ferrari Norge om å lage en ny nettside for dem, nå ville jeg sagt at målgruppen var rike menn mellom 20 - 50 år. Og hvis man først har råd til en ferrari, så tror jeg at denne personen har nok vett i hodet til å klare å trykke på "ja, jeg vil innstallere macromedia flash sin plugin".

 

Hvis du allerede bruker flash til å lage en vanlig side, hva er vitsen? Være mer 1337?

 

Kan du photoshop bra nok, trenger du ikke flash. Da piffer banneren seg opp av seg selv. Du kan alltids bruke flash til knapper og navigasjon, men js holder.

 

Vel, hva er poenget med photoshop bilder på et par hundre kb da? For å gjøre deg mer 1337? Du skjønner poenget. Hvorfor skal man ha design da? Det blir jo bare mye unødvendig loading? For å sette det litt på spissen; Tenk om bestemor som sitter på 5 kbit skal bruke nettsiden? Det ideelle ville jo vært en hvit side med svart Times New Romans skrift (som faktisk er en av de skriftene som er best for øynene å lese når man printer ut siden).

 

Hva er poenget med å bruke x antall tusen på å kjøpe seg et bra design, eller hva med alle de årene man bruker for å bli en flink designer? Så nei, man bruker ikke flash på siden sin for "å være litt mer 1337", men for å få en side som skiller seg mer ut, og som folk gjerne har lyst til å komme tilbake til.

 

Så er jo de like aktuelle å se på som å skyte seg selv i låret og strø havsalt i det.

 

ehm, jaha?

 

QUOTE (Stajlme)

 

Vil også nevne http://www.yangmedia.com/ som er hjemmesiden til en meget dyktig norsk webdesigner.

 

 

Eneste spesielle med den var at den var stygg, og inneholdt flash.

Decline Studios. En bruker på forumet sin side, NORSK FAKTISK og helt 100% flashFRI!

 

Vel, om yangmedia.com er stygg eller ikke er jo egentlig opp til hverenkelt person siden dette har med smak og behag å gjøre.

 

Hvis din oppfatning av det jeg har sagt er at en webside ikke kan bli pen uten flash, så har du misforstått. Decline har en meget flott side og har mange flotte arbeid bak seg!

Lenke til kommentar

Ehh... Ja (jonas), tror nok du blir tatt veldig alvorlig i dette forumet heretter. Ihvertfall av alle som har lest denne posten. Vil ikke begi meg ut på å tippe alderen din men 5x2+4 skulle vel ikke være så langt fra sanneheten. (Pleier ikke å gå på folk på denne måten, men det får da være grenser)

Trådstarter: For å lære deg flash, vil jeg anbefale flashkit.com, som allerede er nevnt. Du vil finne det aller meste du trenger der.

Lenke til kommentar
Er det noe internett sider der med kan lære seg mx flash??

 

Det virker inntresangt, men komplisert...

Tro meg... Skal du lære deg å lage skikkelige hjemmesider, så ikke start med flash.

 

Jeg støtter (jonas) 110% på denne og sier at det er veldig få steder jeg har sett flash gjøre noe positivt.

 

Lær deg html og css. Og deretter kanskje å skrive riktig. Ingenting er verre enn skrivefeil på en hjemmeside.

 

(sikter til at inntresangt skrives interessant)

 

PoleCat:

Om ikke du tar ham seriøst for hans syn på flash er det opp til deg. (jonas) er fremdeles i mine øyne den som har laget de tøffeste logoene her på forumet...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...