mjpk Skrevet 18. februar 2015 Del Skrevet 18. februar 2015 (endret) Hei. Jeg er en gutt på 15 år og har spilt fotball siden jeg var seks. Den siste tiden (1 år) har jeg vært virkelig umotivert til å fortsette. Var nære på å slutte før forige sesong, men sånn ble da ikke. Har nå 4 treninger i uka + kamp (starter i mars), og jeg er da en typisk andrelagsspiller. Elsker fotball på TV og liker å trikse og holde på med ball med venner, men liker ikke disse organsierte treningene som er blitt litt for seriøse til et andrelagsnivå å være. Er ikke delt opp i noe første- og andrelag enda, men det blir mest sannynlig snart. Problemet er at jeg vil delta på Norway Cup til sommeren, men jeg vil samtidlig slutte på fotball for å fokusere på trene på treningsstudio mange ganger i uken. Ene alternativet mitt er å komme på èn eller to treninger i uka for å holde på helt til NC, for å så kanskje slutte hvis motivasjonen min fortsatt er på bunn. Andre alternativet er å slutte helt, men de to bestevennene mine spiller fotball de også og de elsker å dra på trening osv. Er redd for at jeg kommer til å skli litt utenom. Heller egentlig mot alternativ 1, men samtidig så "gruer" jeg meg hele tiden for å dra på trening, så jeg vet sannelig ikke! Ble veldig rotete, men håper noen kan komme med tips (gjerne andre som har vært i samme situasjon). Håper noen kan hjelpe:) Endret 18. februar 2015 av mjpk Lenke til kommentar
Karbutar Skrevet 18. februar 2015 Del Skrevet 18. februar 2015 (endret) Prøv alternativ 1 først. Dersom du forsatt ikkje likar å vere med på treningane, er det like greit å slutte heilt. Unødvendig å bruke tid på ein hobby som man ikkje likar. (gjerne andre som har vært i samme situasjon). Slutta eitt år etter at fotballtreningane gjekk til å vere seriøse sjølv, då eg personleg gjekk der for å spele fotball med eller mot andre, i staden for å bruke 70% av tida på "seriøs" trening. Endret 18. februar 2015 av Karbutar Lenke til kommentar
Kai_g Skrevet 20. februar 2015 Del Skrevet 20. februar 2015 Bli med et lag i lavere divisjoner , som spiller for morro skyld! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z Skrevet 21. februar 2015 Del Skrevet 21. februar 2015 Eneste jeg kan si er at du kommer til å savne det sosiale som var med fotballtreninger. Angrer så sinnsykt på at jeg slutta i 14 årsalderen, det er dritt å være utenfor i en sport du egentlig liker ganske godt. Samtidig så drar det damer, det kan jeg love deg. Lenke til kommentar
rockPaperScissors() Skrevet 21. februar 2015 Del Skrevet 21. februar 2015 Å trene på treningstudio krever vannvittig disiplin for å komme i nærheten av det nivået du er nå med fotballen, for du drar veldig ofte alene å trener, og det krever en innsats for å holde intensiteten oppe. Men med organisert idrett (ikke nødvendigvis fotball) får du i alle fall det mer sosialt og får en bedre struktur rundt treningen. Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 4. mars 2015 Del Skrevet 4. mars 2015 Bli med et lag i lavere divisjoner , som spiller for morro skyld! Jeg holder med Kai på denne. 4 treninger + kamp kan føles som en jobb. Selv om fotballtrening "bare" tar 1-1,5t så bruker du tid på å gjøre deg klar, reisevei, vasking av tøy (om ikke du har "folk" til sånt ) osv. Da rekker man sjelden å gjøre noe spesielt annet enn å vente på at treninga skal starte og etter så blir det for sent til å gjøre noe annet enn å vente på leggetid. Holdt selv på med 3-4 treninger i uka + kamp frem til jeg var 17 og gjorde det fordi jeg synes det var kjempegøy. Allikevel tenkte jeg støtt at det hadde vært deilig å hatt en eller to dager ekstra i uka hvor jeg bare kunne daffe med Playstation og kompiser, men jeg møtte jo flere av de beste kameratene mine nesten hver dag på trening. Hadde jeg ikke syntes det var noe gøy lenger ville jeg nok kutta tidligere. Sørg heller for å treffe kameratene dine utenom trening hvis du er redd for "falle utenom". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå