Gå til innhold

[Løst] R5E kun 1 usb 2.0 på hk?

lunden83

Anbefalte innlegg

Hei folkens

Oppgraderte nettopp fra et Asus P9x79 LE HK til et Asus Rampage V Extreme HK da jeg fikk et litt uventet problem.

På det gamle så hadde jeg 3 stk usb 2.0 kontakter som ble brukt til front usb på kabinett pluss 2 stk til Corsair Link (H100i og RM1000).

Ser jo at det er mulighet til å sette en "dings" på kontakten til OC panelet som gjør at jeg har mulighet til en usb 2.0 ekstra (tror jeg) men da mister jeg muligheten til å ha det panelet koblet til.

Er det noen som har gode råd til åssen jeg får dette til å virke?

Mvh Lunden83

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe du får ha meg unnskyldt,jeg ser hva det står men jeg skjønner ikke! :p

I esken så er det ikke med noe sånne kabler som du linket til,fant et bilde der på google av det eneste som jeg kan forstå er til dette,uten at det gjorde meg smartere.

Den breie er til IO panelet på kabinettet,den smale kan man sette der kabelen til OC panelet skal være for å få en usb der.

Men da mister jeg muligheten til å bruke det,ikke vet jeg riktig enda om jeg trenger det. har kun satt sammen å startet maskinen med evige oppdateringer pr nå.

Men den breie forlengeren på bildet der,er ikke den egentlig ganske unødvendig,antar at den er ment som en hurtigkobling??

post-330481-0-56308100-1424250985.jpg

Lenke til kommentar

Alle slike plugger er totalt ubrukelig. Meningen er vel å lette arbeidet med å montere kablene fra frontpanelet ditt, bare søppel ..

Men da er jeg med. OC Panelet benytter den ene av USB 2.0 header'ne (merket USB1112) i tillegg til noen fler headers, samlet er disse merket ROG_EXT.

Da har du bare 1 USB 2.0 igjen.. Og alle de andre (frontpanelet + 2x Corsair Link) er DOBLE USB 2.0 plugger?

Da ville jeg droppet Corsair Link. Alternativt må du lodde (eller finne og kjøpe) en intern USB 2.0 male header til ekstern USB (I/O panel) http://www.scan.co.uk/products/40cm-akasa-usb-20-cable-header-%28male%29-to-type-a-%28male%29-cable-ideal-for-motherboards

(Hvis alle de interne USB 2.0 pluggene dine er doble (og trenger den ekstra strømmen) så må du ha 2 av denne typen for hver plugg. Blir jo noe spagettirot)

Edit: Ser du har 2 USB 3.0 headere også på hovedkortet ditt. Du finner nok konverter fra USB 2.0 internal, male til USB 3.0 internal, female (?)

874087.jpg

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...